Afbouwen naar 200gram Duck voor engelse cocker?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Sofie
5-sterren

Berichtdoor Sofie » Wo 20 Jul 2005, 22:05

Hey!

Sinds onze cocker Duck krijgt is ze behoorlijk langs de dikke kant (is wel ook gesteriliseerd).
Ik heb al afgebouwd naar 300gram ipv 400gram maar ze blijft toch dik.
Ik zou dus nu willen afbouwen naar 200gram per dag.
Is dit mogelijk of is het te weinig?

Ze krijgt overigens iedere avond een markiesje, 2.5uur wandelingen per dag en 2 x per week een kippenbot (kippenvleugel, kippenbovenbil of kippennekjes met vlees eraan).

Lijkt dit goed als ik het zo doe?

Bedankt!!
Truus
5-sterren

Re:Afbouwen naar 200gram Duck voor engelse cocker?

Berichtdoor Truus » Wo 20 Jul 2005, 22:49

Hoelang ben je aan het minderen met de hoeveelheid? Het afvallen gaat namelijk erg langzaam hoor. Je kunt gerust minderen en voeren op het oog zeggen ze hier altijd. Zijn ze te mager iets meer en zijn ze te dik dan minder voeren. Het is even uitproberen.
Hier geef ik 1 grote maaltijd per dag zodat de maag gevuld is . Ik ben ook minder gaan voeren en het gaat langzaam aan eraf.
Succes!
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Do 21 Jul 2005, 11:36

[quote="Sofie"]
Ze krijgt overigens iedere avond een markiesje, 2.5uur wandelingen per dag en 2 x per week een kippenbot (kippenvleugel, kippenbovenbil of kippennekjes met vlees eraan).
[/quote]

Geef je die dingen erBIJ of in plaats van Duck?
Ik zou er voor kiezen als je 1 van deze dingen geeft het in mindering te brengen op het portie Duck. En voor het markiesje kun je misschien iets anders kiezen? stukje appel, komkommer, klein stukje gedroogde pens...
cholwyn
1-ster

Berichtdoor cholwyn » Do 21 Jul 2005, 14:10

Hoi,

Ik zou haar gewoon 200gram Duck per dag geven, mijn cockers krijgen s'morgens 100 gr en s'avonds 100 gram [ vlees] en daar doen ze het goed op, gewoon met je ogen voeren, te dik , minder geven, te mager, gewoon weet een beetje meer voeren.

Imie
Sofie
5-sterren

Berichtdoor Sofie » Vr 22 Jul 2005, 08:28

[quote="Nitus"]
Geef je die dingen erBIJ of in plaats van Duck?
Ik zou er voor kiezen als je 1 van deze dingen geeft het in mindering te brengen op het portie Duck. En voor het markiesje kun je misschien iets anders kiezen? stukje appel, komkommer, klein stukje gedroogde pens...
[/quote]

Is gedroogde pens dan minder 'vet' dan zo'n markiesje?
Want dat heb ik vaak in huis.

Ik zou idd minder Duck kunnen geven op dagen dat ze zo'n bot krijgt...maar is het dan niet te weinig?

[quote="cholwyn"]
Hoi,

Ik zou haar gewoon 200gram Duck per dag geven, mijn cockers krijgen s'morgens 100 gr en s'avonds 100 gram [ vlees] en daar doen ze het goed op, gewoon met je ogen voeren, te dik , minder geven, te mager, gewoon weet een beetje meer voeren.

Imie
[/quote]

Ah dus jij doet dat ook.

Tja, ik had vooral schrik dat dat te weinig zou zijn. Nu momenteel staat ze nu al een aantal dagen zo en ze bedelt toch niet naar nog meer eten (alé ja toch niet meer bedelen als gewoonlijk... ;D).
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Vr 22 Jul 2005, 10:03

[quote="Sofie"]
Is gedroogde pens dan minder 'vet' dan zo'n markiesje?
Want dat heb ik vaak in huis.[/quote]

Er zit in gedroogde pens iig geen onnodige koolhydraten, zou geen heel staafje geven, maar een klein stukje afknippen (1/4 staafje maximaal). Knippen van pensstaafjes gaat hier het makkelijkste met een snoeischaar.

Ik zou idd minder Duck kunnen geven op dagen dat ze zo'n bot krijgt...maar is het dan niet te weinig?

Nee hoor, dat is niet te weinig.... ieder pondje gaat door het mondje is het gezegde toch? ;)
Sofie
5-sterren

Berichtdoor Sofie » Vr 22 Jul 2005, 10:27

[quote="Nitus"]
Er zit in gedroogde pens iig geen onnodige koolhydraten, zou geen heel staafje geven, maar een klein stukje afknippen (1/4 staafje maximaal). Knippen van pensstaafjes gaat hier het makkelijkste met een snoeischaar.Nee hoor, dat is niet te weinig.... ieder pondje gaat door het mondje is het gezegde toch? ;)

[/quote]

Okay thanks!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”