BPWR mobiel wifi Dld

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

BPWR mobiel wifi Dld

Berichtdoor Barfplaats

Dian
5-sterren

BPWR mobiel wifi Dld

Berichtdoor Dian » Di 09 Feb 2016, 18:21

Misschien dat een in Dld woonachtig bp lid hier iets over kan zeggen. Bij de ANWB verkopen ze een dongel waar je een Duitse simkaart van bijvoorbeeld 1 Gig in stopt. je kunt dan met 10 personen tegelijkertijd op WiFi. Voor de dongel betaal je € 59,90 en.voor de simkaart met 1Gig € 25. Totaal dus € 85. Daarbij is de prepaid bundel slechts 30 dagen geldig. Kun je in k losse simkaarten met alleen internet kopen die bijvoorbeeld een jaar geldig zijn en waarop je met minstens 2 toestellen tegelijk op kunt en enig idee wat zoiets kost?
petralita
5-sterren

Re: BPWR mobiel wifi Dld

Berichtdoor petralita » Di 09 Feb 2016, 19:23

Leest even mee, mijn ouders zitten ook regelmatig in duitsland en zoeken ook zo iets.
Dian schreef: Kun je in k losse simkaarten met alleen internet kopen die bijvoorbeeld een jaar geldig zijn en waarop je met minstens 2 toestellen tegelijk op kunt en enig idee wat zoiets kost?
EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Di 09 Feb 2016, 20:22

Kijk hier maar eens, daar staan diverse aanbieders van prepaid mobiel internet, 3G of 4G en van 1GB (1 maand geldig) tot 9GB (90 dagen geldig). Kun je in je mobiel steken, je Whatsapp en dergelijke blijven gewoon beschikbaar (gekoppeld aan je telefoonnummer, niet je internetverbinding) en je kunt op je telefoon een hotspot (tethering) aanmaken om het te delen met de andere telefoons in de buurt, al dan niet met wachtwoord. Je moet alleen even in de filters kiezen voor prepaid en niet vertrag en dan krijg je iets van 4 keuze's.

*Google is my friend, is it yours too?*
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Di 09 Feb 2016, 20:30

Zie http://budgettraveller.org/travelling-t ... et-access/

In Zweden gebruiken we een daar gekochte dongle met simkaart van Tre. Die kunnen we steeds voor een dag, week of maand opwaarderen met internettegoed. Misschien is zoiets ook in Duitsland te koop, hoewel dat Mifi systeem ook praktisch lijkt.
Leontine
3-sterren

Berichtdoor Leontine » Di 09 Feb 2016, 20:52

Aldi Duitsland heeft goedkope kaarten en volgens mij zelfs ook dongels.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Di 09 Feb 2016, 21:27

Ik heb nog een dongel van vodafone liggen, overgebleven van het abonnement. Zou die ook kunnen werken?

Zal eens kijken bij Aldi Dld.
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Di 09 Feb 2016, 21:49

Dian schreef:Ik heb nog een dongel van vodafone liggen, overgebleven van het abonnement. Zou die ook kunnen werken?

Zal eens kijken bij Aldi Dld.
Zit daar dan geen simlock op???
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”