blaasgruis

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

blaasgruis

Berichtdoor Barfplaats

simba0112
1-ster

blaasgruis

Berichtdoor simba0112 » Ma 08 Feb 2016, 01:06

Hallo beste dierenvrienden :)

Een van mijn katers had vandaag blijkbaar last van blaasgruis, kon helemaal niet meer plassen, heb zijn blaas laten schoonmaken door de dierenarts.

Nu wilt die dierenarts mij voeding verkopen van 20 euro de kilo voor de komende 6 maanden voor die kater...

Ik heb sinds 8 jaar altijd rauw gegeven aan alle katten en honden hier, maar de laatste twee maanden heb ik gezondigd en brokken gekocht :-[ , wel nog soms rauw gegeven aan de katten.
Heb er veel spijt van nu.

Wat kan ik nu het beste doen voor de kater (en de andere katten)? Weer overgaan naar volledig rauw? Zijn er dingen die hij meer moet van eten of de komende tijd niet mag eten? Wie heeft er ervaring mee?
Thessa en Shanti
5-sterren

Re: blaasgruis

Berichtdoor Thessa en Shanti » Di 09 Feb 2016, 17:29

Ik begrijp dat hij op vers nooit last van zijn blaas heeft gehad? In dat geval zou ik gewoon op vers over gaan, dat is blijkbaar dan genoeg voor hem om geen blaasproblemen te hebben.
Onze poezen hadden ook af en toe blaasproblemen (gruis en/of ontsteking) en sinds de een over is op vers heeft ze daar geen last meer van. De ander kan helaas niet tegen vers en had daardoor nog steeds problemen, na een tip van iemand op bp zijn wecystease gaan geven aan haar, dat krijgt ze nu ruim een jaar en in al die tijd geen problemen meer! Voordat ze weer schoon was kreeg ze de aanbevolen hoeveelheid en nu 3x per week een pilletje. Een ander ding om rekening mee te houden is dat hij genoeg moet drinken om goed door te spoelen, Luna (de brokkenpoes) krijgt een plens water over haar brokjes en degene op vers krijgt ook een beetje extra water over haar vlees.
Volgens mij zijn er qua voer geen dingen waar je rekening mee moet houden.
simba0112
1-ster

Berichtdoor simba0112 » Di 09 Feb 2016, 18:29

Juist, op vers had hier niemand last van niks, 7 katten en verschillende honden. Allemaal actief, mooie vacht, mooi op gewicht, enz..
Ja ik ga het dan zo doen, terug allemaal op vers zetten en proberen ervoor te zorgen dat ze meer drinken :)
Bedankt voor u reactie!
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 09 Feb 2016, 19:47

Ik zie inmiddels al drie dezelfde topics???
simba0112
1-ster

Berichtdoor simba0112 » Di 09 Feb 2016, 19:50

Had blijkbaar probleem met het te posten via gsm, sorry. Het lukt me ook niet om ze te verwijderen.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 09 Feb 2016, 20:07

Nee dat kun je niet zelf. Je kunt wel in het onderwerp zetten dat het dubbel is en weg mag. Dan kunnen onze lieve modjes de boel verwijderen.
simba0112
1-ster

Berichtdoor simba0112 » Di 09 Feb 2016, 20:09

Ok zal ik doen badankt :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”