Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3188930
Hallo,

Ik heb misschien een domme vraag maar zou het kunnen dat ik mijn hondje de afgelopen maanden te weinig te eten heb gegeven per dag? Ze is nu bijna 10 maanden oud, weegt 9kg en krijgt sinds ik begonnen ben met KVV (toen ze 4 maanden was) 250gram per dag. Ze is vorige week bij de dierenarts geweest voor een vaccinatie, deze zei dat ze er prima uitzag.

Ik vraag het even omdat ik toch steeds overal lees dat je gedurende de maanden dat de pup wat ouder word je eigenlijk meer moet voeren. Ze krabt/bijt zich gek de hele dag, dit doet ze echter alleen als ze binnenshuis is. Wanneer we gaan wandelen of ze ligt te slapen heeft ze nergens last van, ze heeft ook wat kalige plekken in haar vacht....ik ben nu bang dat dit komt omdat ze misschien niet genoeg voedingsstoffen binnen heeft gekregen de afgelopen maanden... :-\
#3189001
Volgens mij zou je hond graat mager worden als hij te weinig eten krijgt.
En krijgt hij te veel, dan wordt hij te dik.

Ik voel altijd met mijn vlakke hand over de ribben. Die moet je kunnen voelen. Je voelt dan meteen hoeveel vet ertussen zit. Vind ik het te weinig, dan verhoog ik de hoeveelheid voer een beetje.

Je bent pas nog bij de dierenarts geweest, als je hond te mager was geweest, dan had hij dat je vast wel gezegd. ;)

Heb je de jeuk ook met de dierenarts besproken?
Misschien is ze ergens allergisch voor? Of ze gaat krabben 'als ze even niks anders te doen heeft'?
#3189399
Pearlie83 schreef:Hallo,

Ik heb misschien een domme vraag maar zou het kunnen dat ik mijn hondje de afgelopen maanden te weinig te eten heb gegeven per dag? Ze is nu bijna 10 maanden oud, weegt 9kg en krijgt sinds ik begonnen ben met KVV (toen ze 4 maanden was) 250gram per dag. Ze is vorige week bij de dierenarts geweest voor een vaccinatie, deze zei dat ze er prima uitzag.

Ik vraag het even omdat ik toch steeds overal lees dat je gedurende de maanden dat de pup wat ouder word je eigenlijk meer moet voeren. Ze krabt/bijt zich gek de hele dag, dit doet ze echter alleen als ze binnenshuis is. Wanneer we gaan wandelen of ze ligt te slapen heeft ze nergens last van, ze heeft ook wat kalige plekken in haar vacht....ik ben nu bang dat dit komt omdat ze misschien niet genoeg voedingsstoffen binnen heeft gekregen de afgelopen maanden... :-\
Wat woog ze toen ze 8 weken oud was? En 3 maanden oud was? Ik denk niet dat het erg veel is, wat je hebt gevoerd, maar ik kan dat beter inschatten als ik weet wat ze woog toen ze jonger was. Of ze daar huidproblemen van heeft gekregen? Nou, dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Ik ga je topic trouwens even naar de KVV hoek verplaatsen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door