Wie willen er allemaal zelf wormenonderzoek doen?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Wo 06 Jan 2016, 14:49

Hallo allen,

Sinds mijn post over zelf wormenonderzoek doen lees ik geregeld van mensen dat ze het zelf ook willen gaan ondernemen. Mogelijk dat jullie het daarvoor ook al van plan waren en het me nu pas op valt of dat ik het gestart heb maar hoe dan ook. Ik zou graag willen weten wie het doen/willen gaan doen zodat ik zo goed mogelijk kan helpen en eventueel jullie uit te nodigen voor een cursus of iets dergelijks.
Ik denk dat iedereen het goed moet kunnen na wat geknutsel en veel tijd maar wat hulp kan fijn zijn daarbij.
Overigens voor de gene die ertegen zijn, ik kan mensen niet stoppen het te doen maar ik kan ze wel zo goed mogelijk helpen.

Je mag me per PB benaderen of in dit topic dat maakt me niet uit, maar het is hoe dan ook fijn een platform van mensen te hebben om informatie uit te wisselen.
Lizzy
Moderator

Re: Wie willen er allemaal zelf wormenonderzoek doen?

Berichtdoor Lizzy » Wo 06 Jan 2016, 15:28

TomsBorders schreef:Hallo allen,

Sinds mijn post over zelf wormenonderzoek doen lees ik geregeld van mensen dat ze het zelf ook willen gaan ondernemen. Mogelijk dat jullie het daarvoor ook al van plan waren en het me nu pas op valt of dat ik het gestart heb maar hoe dan ook. Ik zou graag willen weten wie het doen/willen gaan doen zodat ik zo goed mogelijk kan helpen en eventueel jullie uit te nodigen voor een cursus of iets dergelijks.
Ik denk dat iedereen het goed moet kunnen na wat geknutsel en veel tijd maar wat hulp kan fijn zijn daarbij.
Overigens voor de gene die ertegen zijn, ik kan mensen niet stoppen het te doen maar ik kan ze wel zo goed mogelijk helpen.

Je mag me per PB benaderen of in dit topic dat maakt me niet uit, maar het is hoe dan ook fijn een platform van mensen te hebben om informatie uit te wisselen.

Begrijp me goed hoor Tom, ik ben niet tegen. Nooit geweest. Maar ik denk dat mensen wel moeten weten wat ze aan het doen zijn. Dus vandaar mijn waarschuwing laatst in dat topic. En het is geweldig dat jij bereid bent mensen te helpen, zodat ze leren wat ze moeten doen.

Ik wil zelf heel graag aan deze cursus meedoen. Ik ben al lekker op weg maar ik loop best nog tegen wat problemen aan.
labradorluna
2-sterren

Berichtdoor labradorluna » Wo 06 Jan 2016, 15:47

Ik hoorde van Lizzy over het wormen onderzoek. Ik wil er graag aan mee doen. Fijn dat je het ons wil leren.
Rico
3-sterren

Berichtdoor Rico » Wo 06 Jan 2016, 15:54

Het lijkt mij ook erg leuk en leerzaam.
Hoe en wat heb je voor idee?
AnoukFrodo
3-sterren

Berichtdoor AnoukFrodo » Wo 06 Jan 2016, 15:55

Ook ik ben geïnteresseerd, juist omdat ik dan kijken in hoeverre ik op verantwoorde wijze zelf kan gaan testen. Welke omgeving woon je Tom?
Kim_S
5-sterren

Berichtdoor Kim_S » Wo 06 Jan 2016, 15:59

Hier wel interesse maar momenteel geen materiaal, want geen honden meer. Maar voor in de toekomst zeker!

Ik heb een HLO (laboratorium) opleiding, en jaren achter allerlei microscopen gezeten. Ben dus vooral benieuwd naar wat ik wel en niet zou moeten zien :)
Nancy73
3-sterren

Berichtdoor Nancy73 » Wo 06 Jan 2016, 16:05

Ik zou ook heel graag mee doen
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Wo 06 Jan 2016, 16:26

Ik heb ook interesse!
TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Wo 06 Jan 2016, 16:30

ik laat dit topic nog even uitkristalliseren wat betreft hoeveelheid geïntereseerden eer ik echt een idee kan vormen in de zin van hoeveel mensen tegelijk en waar en zo.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Wo 06 Jan 2016, 18:41

Wil je mij ook de info geven als je meer weeet ?
Ik twijfel of ik mee wil/kan doen....
Retrievers
3-sterren

Berichtdoor Retrievers » Do 07 Jan 2016, 00:42

Ik ben al bezig. Van de week ga ik weer de flotation en baermann test doen. Dit wordt de eerste keer baermann.
Als ik wat vindt maak ik een foto, deze microscoop kon op de computer aangesloten worden.
Maar ik ga van de week ook allemaal dierenartsen in de buurt bellen of ze idexx testen doen en hoeveel dit kost.
Is dit niet duur dan laat ik dit 1 (of 2) keer per jaar doen voor de zekerheid en test zelf ook nog 2 of 3 keer. De 'gewone' wormen test ik zelf wel. :shit:
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Do 07 Jan 2016, 21:38

Ook mij mag je op de hoogte houden!
Mowgli
5-sterren

Re: RE: Re: Wie willen er allemaal zelf wormenonderzoek doen?

Berichtdoor Mowgli » Do 07 Jan 2016, 23:59

Kim_S schreef:Hier wel interesse maar momenteel geen materiaal, want geen honden meer. Maar voor in de toekomst zeker!

Ik heb een HLO (laboratorium) opleiding, en jaren achter allerlei microscopen gezeten. Ben dus vooral benieuwd naar wat ik wel en niet zou moeten zien :)

Maar je hebt toch binnen niet al te lange tijd 2 zwarte "Stubentiger" rondrennen? Dus materiaal genoeg zou ik zeggen

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Vr 08 Jan 2016, 20:13

Hier ook interesse!
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Vr 08 Jan 2016, 20:15

Kim_S schreef:Hier wel interesse maar momenteel geen materiaal, want geen honden meer. Maar voor in de toekomst zeker!

Ik wil best zorgen voor 'materiaal' voor jou hoor :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”