Directeurssalarissen goede doelen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

petrap
4-sterren

Berichtdoor petrap » Ma 04 Jan 2016, 22:26

Had het met mijn broer over goede doelen. Hij had besloten alleen nog maar giften te doen aan organisaties waarvan de directeur niet meer dan een ton verdient. Aan de hand van dit nieuwe selectiecriterium vielen er prompt een aantal af die hij tot nu toe had gesteund. Hij verwees me naar dit overzicht: http://www.mvoplossingen.nl/wp-content/ ... Doelen.png

Tjee, schrok toch ook wel van dit lijstje. Dierenbescherming blijkt op de 3e plaats te staan, met een salaris van ruim 1,5 ton :o . KNGF op de 11e plek met € 130.000,--. Het is overigens een overzicht uit 2013. Is het salaris van een directeur voor jullie van invloed of je wel of niet geeft aan een goed doel?
nikèdog2000
5-sterren

Re: Directeurssalarissen goede doelen

Berichtdoor nikèdog2000 » Ma 04 Jan 2016, 22:32

petrap schreef:Had het met mijn broer over goede doelen. Hij had besloten alleen nog maar giften te doen aan organisaties waarvan de directeur niet meer dan een ton verdient. Aan de hand van dit nieuwe selectiecriterium vielen er prompt een aantal af die hij tot nu toe had gesteund. Hij verwees me naar dit overzicht: http://www.mvoplossingen.nl/wp-content/ ... Doelen.png

Tjee, schrok toch ook wel van dit lijstje. Dierenbescherming blijkt op de 3e plaats te staan, met een salaris van ruim 1,5 ton :o . KNGF op de 11e plek met € 130.000,--. Het is overigens een overzicht uit 2013. Is het salaris van een directeur voor jullie van invloed of je wel of niet geeft aan een goed doel?

Dit weet ik al jaren
dus ik geef al jaren helemaal nergens wat aan
het zijn allemaal dieven
BusKay

Berichtdoor BusKay » Ma 04 Jan 2016, 22:39

nikèdog2000 schreef:Dit weet ik al jaren
dus ik geef al jaren helemaal nergens wat aan
het zijn allemaal dieven

+1

Heb het altijd aan de mensen zelf gegeven dan weet je zeker dat ze het krijgen...
Rico
3-sterren

Berichtdoor Rico » Ma 04 Jan 2016, 22:56

Het leuke van dit soort lijstjes is.. je kan gewoon willekeurig iets invullen.
Er circuleren er best veel her en der op het net, maar het schijnt niet te kloppen met de werkelijkheid.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Ma 04 Jan 2016, 23:26

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 05 Jan 2016, 08:06

Deze link gaat hier niet helemaal goed.

Van de eerste lijst klopt ook niet veel. Want de directeur van de Hartstichting zit helemaal niet in het blauw:

Het salaris van de directeur is een veelbesproken onderwerp. En dat is goed. We leggen graag uit wat de functie van directeur inhoudt en waaraan we het geld besteden dat binnenkomt via donaties en fondsenwervende acties.

Het salaris van onze directeur, Floris Italianer, bedraagt € 139.560,00 inclusief eindejaarsuitkering en vakantiegeld (fulltime). De afgelopen jaren is dit salaris gelijk gebleven. Wij werken niet met bonussen.

Het salaris van de directeur is gebaseerd op de zwaarte en complexiteit die de functie met zich meebrengt.

Bron: https://www.hartstichting.nl/over-ons/salaris-directeur
cj
5-sterren

Berichtdoor cj » Di 05 Jan 2016, 08:17

Ik vind het zelf meer kwalijk als er betaalde colpoteurs langs de deur gaan. Snap wel dat je als student zo'n bijbaantje pakt, maar het gaat tegen mijn gevoel in.Saskia
Ronald
5-sterren

Berichtdoor Ronald » Di 05 Jan 2016, 09:03

cj schreef:Ik vind het zelf meer kwalijk als er betaalde colpoteurs langs de deur gaan. Snap wel dat je als student zo'n bijbaantje pakt, maar het gaat tegen mijn gevoel in.Saskia

Het is toch gewoon "verkopen"? En dat hoeft niet betaald te worden?
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 05 Jan 2016, 10:09

Lizzy schreef:Deze link gaat hier niet helemaal goed.

Bij mij, op een normale pc, werkt hij gewoon.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Di 05 Jan 2016, 12:34

Op mijn twaalfde ofzo werd ik lid van de dierenbescherming van mijn zakgeld. Ik kreeg een welkompakket met knuffels, blaadjes, stickers, de works. Heb meteen mijn lidmaatschap weer opgezegd. Toen al legde ik de link dat mijn geld blijkbaar niet besteed werd aan het goede doel. Later kwam ik er idd achter dat de salarissen niet misselijk zijn en waar ik toen woonde waren soms feestjes van greenpeace, die ook niet niks waren. Nu gun ik de mensen die bij goede doelen werken ook een goed leven, maar weer een voorbeeld van hoe de dingen uit de hand kunnen lopen. Nee, geen lidmaatschappen hier. Al zou ik soms wel een heel klein persoonlijk initiatief willen steunen.
Retrievers
3-sterren

Berichtdoor Retrievers » Di 05 Jan 2016, 12:36

Stichting dierenlot staat er niet bij :???:

Wat een belachelijke bedragen. :o

De honden bescherming krijgt niet zoveel. Wakker dier ook niet. Die zouden mijn €5 in de maand dus kunnen krijgen.
Ik ga niet voor de benzine van een dikke BMW betalen >:(
- pien -
5-sterren

Berichtdoor - pien - » Di 05 Jan 2016, 12:47

Ik heb dit laatst ook opgezocht en dan vraag je je af...klopt zo'n lijst wel ::)
En ik zag ook dat sommige instanties meer directeuren hebben (bijv. 3) die dan elk een tonnetje of meer verdienen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”