Probiotica, waarom kies je voor een bepaald merk?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Rico
3-sterren

Berichtdoor Rico » Za 02 Jan 2016, 16:08

Ik ben benieuwd, na aardig wat lezen over probiotica waarom iemand voor een bepaald merk kiest?
Lees dat er een verschil is in het aantal stammen en aantal bacteriën.

Maar ook dat veel niet goed werken als het eerst in de maag komt, en dus 'dood' is als het in de darmen komt. Dus is het wel werkzaam als je een capsule openmaakt en door het voer doet?

En welke dosering in welke omstandigheden?
Hoe merk je dat je hond er goed op reageert?
Hoe vaak doe je een kuurtje en hoe lang ga je daar mee door?

Ik heb tijdens langdurig AB gebruik probiotica gebruikt, dus niet enkel erna maar tijdens de hele behandeling.
En doe dit nog steeds als ik eens een kuurtje nodig heb.
En dan eerst even laten staan in wat lauw warm water. Doen jullie dat met de honden ook?
Lizzy
Moderator

Re: Probiotica, waarom kies je voor een bepaald merk?

Berichtdoor Lizzy » Za 02 Jan 2016, 18:08

Rico schreef:Ik ben benieuwd, na aardig wat lezen over probiotica waarom iemand voor een bepaald merk kiest?
Lees dat er een verschil is in het aantal stammen en aantal bacteriën.

Maar ook dat veel niet goed werken als het eerst in de maag komt, en dus 'dood' is als het in de darmen komt. Dus is het wel werkzaam als je een capsule openmaakt en door het voer doet?

En welke dosering in welke omstandigheden?
Hoe merk je dat je hond er goed op reageert?
Hoe vaak doe je een kuurtje en hoe lang ga je daar mee door?

Ik heb tijdens langdurig AB gebruik probiotica gebruikt, dus niet enkel erna maar tijdens de hele behandeling.
En doe dit nog steeds als ik eens een kuurtje nodig heb.
En dan eerst even laten staan in wat lauw warm water. Doen jullie dat met de honden ook?

De meeste probiotica's zijn maagzuurresistent.

Ik heb werkelijk wel 20 merken geprobeerd. En die deden allemaal wel iets. Maar toen werd mij de Solgar 40+ blabla Acidophilus aangeraden. En dat verschil was ZO groot dat ik nu niks anders meer gebruik. Ik gebruik het alleen bij diarree en bij AB kuren en ik was echt compleet shocked over de werking van de Solgarren toen eerst Leo, daarna ik en daarna Linga aan de AB moest. Werkelijk NUL last van bijwerkingen van de AB. Niet eens diarree. Ik geef het tijdens de AB en na de AB kuur nog een weekje of wat en dan stop ik weer. Ik gooi het zo bij het eten voor de honden en slik zelf de capsules in met een beetje water.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Zo 03 Jan 2016, 18:27

Hier ook Solgar. Advanced Multibillion nog iets. Solgar zegt zelf ook dat je het gewoon door de maaltijd kan mengen en op ieder moment vd dag kan geven.
Rico
3-sterren

Berichtdoor Rico » Ma 04 Jan 2016, 14:38

Oke, dan streep ik de andere 2 van mijn lijstje en ga ik voor deze :D
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 14 Jan 2016, 14:29

Ik ben ook een enorme fan van Solgar. Heb eerst de Multibillion gehad, en daarna overgegaan op de 40+. De reden voor mij jaren geleden was dat ik het nodig had voor Balou, en deze geen lactose verdroeg. De stammen van Solgar waren volgens hun schrijven niet gekweekt op zuivel, en dat gaf voor mij de doorslag.
Nu nog gebruik ik Solgar.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”