BPWR: verzendkosten iHerb

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Spikkelneus
5-sterren

Berichtdoor Spikkelneus » Ma 09 Nov 2015, 10:54

Heeft iemand hier ervaring met iHerb?
Ik heb een bestelling gedaan en daar zit al een post 'shipping' bij in (van DHL). Maar nu kreeg ik van de DHL een aparte factuur met nog eens 17,25 euro. Ik kan dit niet terugvinden als ik de trace-code volg.

Iemand anders dit ook we eens gehad?
Want ik heb niet zo veel zin twee keer verzendkosten te betalen - zo wordt die bestelling wel heel erg duur :(
Lizzy
Moderator

Re: BPWR: verzendkosten iHerb

Berichtdoor Lizzy » Ma 09 Nov 2015, 11:18

Dit zijn invoerkosten die je betaald. En of dat terecht is....? Je zou even moeten kijken wat je hebt uitgegeven en of het normaal is dat je over dat bedrag invoer moet betalen.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 09 Nov 2015, 12:00

Zullen idd invoerkosten zijn. In de noemer van inklaringskosten, btw en soms ook nog adm kosten.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Ma 09 Nov 2015, 20:18

Ik heb al meerdere keren wat van iHerb gehad via DHL en nog nooit hoeven betalen. Ik zorgde er wel altijd voor dat het bedrag niet te hoog was.
Spikkelneus
5-sterren

Berichtdoor Spikkelneus » Di 10 Nov 2015, 09:57

[quote="pike"]
Ik heb al meerdere keren wat van iHerb gehad via DHL en nog nooit hoeven betalen. Ik zorgde er wel altijd voor dat het bedrag niet te hoog was.
[/quote]

Wat is niet te hoog? Ik had een bestelling van zo'n 75 euro.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 10 Nov 2015, 10:00

http://www.invoercalculator.nl/

En ik vind dit dus raar. Tot 150 euro zou het vrij moeten zijn :-\. En ik heb dus wel vaker het gevoel genaaid te worden door DHL. En weet je, als ik genaaid wordt, wil ik zoenen ook.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 10 Nov 2015, 10:05

En op de site staat:

"3 De inklaringskosten van DHL zijn niet bekend".

Dit zijn dus kennelijk inklaringskosten, die je hebt moeten betalen.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 10 Nov 2015, 10:18

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven

Ik kijk meestal uit dat de bestelling uit EU moet komen. Want bij buiten EU kun je voor dit soort verassingen komen te staan. De ene keer als je geluk hebt niet, de andere keer pech. Dan is het misschien wat duurder in EU. Goed als het nergens anders te verkrijgen valt, tja dan de gok nemen wel wetende dat er mogelijk het een en ander bijkomt
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 10 Nov 2015, 10:18

[quote="Lizzy"]
En op de site staat:

"3 De inklaringskosten van DHL zijn niet bekend".

Dit zijn dus kennelijk inklaringskosten, die je hebt moeten betalen.
[/quote]

Van dhl zijn die €13,-

Maar ik lees her en der dat er al inklaringskosten gerekend gaan worden vanaf €22,- daaronder is vrij. Maar het zijn dus kosten van btw, administratie enz.
Spikkelneus
5-sterren

Berichtdoor Spikkelneus » Di 10 Nov 2015, 10:38

Ik heb de factuur inmiddels betaald, maar ben hier niet blij mee. Ook al is het blijkbaar normaal. Je gaat er toch vanuit dat als ergens verzendkosten gerekend worden, daarmee de kous af is. Nou ja, een leermomentje dus. Ik moet wel zeggen dat dezelfde supplementen van solgar en dergelijk in Nederland vaak zo veel duurder zijn dat die 17,25 euro wel uit kan.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 10 Nov 2015, 10:48

[quote="Spikkelneus"]
Ik heb de factuur inmiddels betaald, maar ben hier niet blij mee. Ook al is het blijkbaar normaal. Je gaat er toch vanuit dat als ergens verzendkosten gerekend worden, daarmee de kous af is. Nou ja, een leermomentje dus. Ik moet wel zeggen dat dezelfde supplementen van solgar en dergelijk in Nederland vaak zo veel duurder zijn dat die 17,25 euro wel uit kan.
[/quote]

Nee hoor, staat ook op de website dat je dat zelf in de gaten moet houden, anders moet zo een bedrijf dat voor elk land uit gaan zoeken, op de hoogte blijven van de nieuwste regels en op de hoogte blijven van de tarieven van douanes en vervoersbedrijven. Ik denk dat dat echt niet rendabel is voor een bedrijf dat al een grote afzetmarkt heeft in eigen land/omgeving dus waarom zouden zij dat voor je doen?

Dan is het inderdaad de berekening wat is voor jou goedkoper. Ik zie idd dat het op een pot solgar visolie triple maar een euro of 45 scheelt  :o Dan kan die 17,25 er wel vanaf ja  ;D
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Di 10 Nov 2015, 14:31

Ik krijg ook elke keer zo'n rekening van DHL.
Tot voor kort werden de meeste pakketten van Iherb zonder extra kosten hier bezorgd.
Echter heeft DHL een nieuwe melkkoe gevonden; zij incasseren administratiekosten (10,- ex btw) wanneer ze BTW aan ons berekenen voor de belastingdienst. Dit is zogenaamd een service die ze verlenen, waarvoor je dan moet betalen.

Het is het voordeligst om onder de 150,- te blijven, zodat je geen invoerrecht hoeft te betalen, enkel BTW.
En ivm de administratiekosten van DHL kun je dan het best in 1x voor Eur 145,- bestellen want dan hoef je maar 1x die administratiekosten van DHL te betalen.

Eerder had je betere kansen met verzending via Airmail, maar dat ging de laatste paar keren ook al niet meer op.
En het duurt als je pech hebt zo 6 weken voordat je je bestelling hebt.

Maar zelfs met alle extra kosten is Iherb over het algemeen toch nog goedkoper volgens mij. En ze hebben veel dingen die hier niet te krijgen zijn.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 10 Nov 2015, 19:04

[quote="Spikkelneus"]
Wat is niet te hoog? Ik had een bestelling van zo'n 75 euro.
[/quote]

Tussen de 80 en 100 euro. Ik deed het met DHL met track&trace. Niet 1x bij hoeven te betalen. En levertijd was 3 tot 5 dagen. Gewoon snel dus.
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Wo 11 Nov 2015, 10:49

Post nl doet het nu ook hoor.
Ik zorg dat het nu beneden de 40 euro blijft of dat ik er fors overheen ga. Voor ik de 13 euro administratiekosten heb bespaard....
Is volgens mij een nieuw melkkoetje van de bezorgdiensten.
Ik weet ook niet beter dat je tot 150 euro in mag voeren zonder extra inklaringskosten.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 11 Nov 2015, 12:30

[quote="sella"]
Post nl doet het nu ook hoor.
Ik zorg dat het nu beneden de 40 euro blijft of dat ik er fors overheen ga. Voor ik de 13 euro administratiekosten heb bespaard....
Is volgens mij een nieuw melkkoetje van de bezorgdiensten.
Ik weet ook niet beter dat je tot 150 euro in mag voeren zonder extra inklaringskosten.
[/quote]

Nee, je mag tot 150 euro invoeren zonder dat er bij de douane invoerrechten worden opgelegd. En soms moet er ook nog BTW betaald worden. Daarnáast heb je dan nog inklaringskosten. Dat is een vergoeding die de bezorgdienst vraagt voor de inklaring bij de douane. En dat bedrag varieert per bezorgdienst. En als het goed is worden inklaringskosten alleen in rekening gebracht als de douane belasting heeft opgelegd.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... etaankopen

en deze:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”