Biologische appelciderazijn tegen jeukende huid

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

AnoukFrodo
3-sterren

Berichtdoor AnoukFrodo » Za 07 Nov 2015, 15:41

Hoi allemaal, ik heb hier net wat topics door zitten lezen over een jeukende huid. Geregeld wordt het advies om appelciderazijn te gebruiken ter verlichting. Geen idee of dit dan ook worst ingezet.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit inderdaad een verademing is. Misschien vindt deze of gene het wat idioot om dit hier te delen, maar goed, komt uit een goed hart.
Zelf heb ik ruim een jaar geleden dreadlocks laten zetten, dit nam in totaal 15 uur in beslag en leverde uiteraard tijdelijk een geïrriteerde hoofdhuid op, met vervolgens jeuk en niet een beetje. Dit wist ik van te voren. Een plantenspuit met half water, half biologische appelciderazijn was heerlijk, direct verkoeling en geen jeuk meer.
Je koopt het gewoon bij de supermarkt, in mijn geval de Appie.

Natuurlijk moet je de medische oorzaak achterhalen van de jeukende huid bij de hond, maar hiermee kun je in ieder geval goed proberen het gekrab te stoppen.
Hope
5-sterren

Re: Biologische appelciderazijn tegen jeukende huid

Berichtdoor Hope » Za 07 Nov 2015, 18:19

Klopt, het werkt echt fijn.

Ik meng 1 kop water met 1 kop appelazijn en 1 kop sterke kamillethee. Zonder kamillethee werkt het minder goed.
Anneloog
4-sterren

Berichtdoor Anneloog » Za 07 Nov 2015, 18:24

Azijn de gewone witte en appelazijn verdunt werkt idd voor mensen heel goed net als kamillethee.
Havermelk ( zelf getrokken van havervlokken) werkt voor mij ook heel goed verzachtend/anti jeuk  dus misschien ook wel voor honden.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”