Re: Wat heb je enzovoort....deel 661

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 26 Okt 2015, 12:12

Ik heb gesjopt.

Ik kwam er niet uit met de outdoorlaarzen, dus nu deze in de aanbieding bij de boerenbond;
Afbeelding

Tijdens het shoppen heb ik ze aangehad, en ze lopen lekker en warm, dus ik heb ze meegenomen.

En deze bolletjes houder, kunnen we vanaf de bank vogeltjes kijken.
Afbeelding

Over een bank gesproken, ik ga zo een bod doen op een bank waar we gisteren naar zijn gaan kijken.
Bij de boerenbond ook nog graanvrije vissnoepjes voor de guppen, konijnenvoer, en natuurlijk vetbolletjes.

Verder allerlei dingen in de bonus bij de ah, en ingrediënten voor een grote pan snert.

Die ga ik dan zo maken, en daarna lekker een grote boswandeling houden.

Ik voel me wel zennnnn...  8)

Oh ja, iemand verstand van kettingzagen? Er zit best veel prijsverschil tussen een benzine en een elektrische... ook veel verschil in kracht? En heb je dat ook nodig?
Angelique
5-sterren

Re: Re: Wat heb je enzovoort....deel 661

Berichtdoor Angelique » Ma 26 Okt 2015, 12:27

Lekker in de shopmood Eelke  :biggrin2:

Kettingzaag...op benzine is altijd sterker...en mobiler, maar wel veel zwaarder dan elektrisch. Of je die kracht nodig hebt.....geen idee. Ligt er aan wat je wil gaan doen.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 26 Okt 2015, 12:30

Ja lekker he  :biggrin2: nu de reactie op de bank afwachten. Toch altijd wel spannend!

Met de kettingzaag willen we boomstammetjes voor de houtkachel zagen. Overal waar we dat doen hebben we eigenlijk wel stroom. En als dat een keer niet is hebben we een vriend met een zaag op benzine. Maar ja, dan moet een elektrische wel door die stammetjes heen kunnen.
zurca
5-sterren

Berichtdoor zurca » Ma 26 Okt 2015, 13:13

Wij hebben een electrische kettingzaag om het hout tot "hakformaat" te zagen. Gaat prima.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 26 Okt 2015, 14:36

Lerskes zijn goedgekeurd! Voel tenminste niet meer elke steentje zoals bij mijn vorige kaplaarsjes wel was. Ze zijn wel warm! Warmer dan mijn anwb laarzen waren. Die ik nog steeds wel erg mis. Maar ik denk dat ik aan deze ook wel kan wennen.
Waterdicht enzo weet ik nog niet want er was geen plas te bekennen, zelfs geen modder.

Gijs zijn nachtmerrie tegengekomen. In een wei waar we langsliepen was een kinderfeestje gaande. Stuk of 8 kinderen, 1 volwassene, en 1 grommend en blaffende bordercollie die op ons afstormde. Er zat nog wel een prikkeldraadje tussen maar op de hoek was de wei natuurlijk open. Er kwamen een aantal kinderen achter de hond aangerend die de hond probeerden te corrigeren maar dat maakte er voor Gijs natuurlijk niet beter op. De mevrouw riep de hond wel, die niet terug liep, maar gelukkig ook niet de wei uit ging. Gijs heeft de hele ronde nog angstig achterom gekeken (mietje). Vind het ook niet slim, in je eentje met zo veel kinderen en dan een loslopende hond.

zurca schreef:Wij hebben een electrische kettingzaag om het hout tot "hakformaat" te zagen. Gaat prima.

Hmm ja na ff kijken lijkt een elektrische me ook handiger want minder onderhoud. Maar meneer wil een benzine. Al vraag ik me af of dat niet gewoon is omdat benzine stoerder klinkt ofzo...

Oh en verder ben ik extra vrolijk door de klok die een uur terug ging. De tijd in mijn auto klopt nu weer, en ik loop nu voor mijn gevoel de hele dag al een uur voor. Lekker hoor, scheelt toch wel.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Ma 26 Okt 2015, 14:47

Wat was het superheerlijk rustig op het strand vanochtend. En wat was het superheerlijk weer  :D
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 26 Okt 2015, 14:51

eelke schreef:Lerskes zijn goedgekeurd! Voel tenminste niet meer elke steentje zoals bij mijn vorige kaplaarsjes wel was. Ze zijn wel warm! Warmer dan mijn anwb laarzen waren. Die ik nog steeds wel erg mis. Maar ik denk dat ik aan deze ook wel kan wennen.
Waterdicht enzo weet ik nog niet want er was geen plas te bekennen, zelfs geen modder.

Gijs zijn nachtmerrie tegengekomen. In een wei waar we langsliepen was een kinderfeestje gaande. Stuk of 8 kinderen, 1 volwassene, en 1 grommend en blaffende bordercollie die op ons afstormde. Er zat nog wel een prikkeldraadje tussen maar op de hoek was de wei natuurlijk open. Er kwamen een aantal kinderen achter de hond aangerend die de hond probeerden te corrigeren maar dat maakte er voor Gijs natuurlijk niet beter op. De mevrouw riep de hond wel, die niet terug liep, maar gelukkig ook niet de wei uit ging. Gijs heeft de hele ronde nog angstig achterom gekeken (mietje). Vind het ook niet slim, in je eentje met zo veel kinderen en dan een loslopende hond.

Hmm ja na ff kijken lijkt een elektrische me ook handiger want minder onderhoud. Maar meneer wil een benzine. Al vraag ik me af of dat niet gewoon is omdat benzine stoerder klinkt ofzo...

Oh en verder ben ik extra vrolijk door de klok die een uur terug ging. De tijd in mijn auto klopt nu weer, en ik loop nu voor mijn gevoel de hele dag al een uur voor. Lekker hoor, scheelt toch wel.

Benzine klinkt stoerder en staat stoerder, maar dat maakt het ook meteen een mannenwerkje, dus als jij denkt...houtzagen...bllll, dan neem de benzine  :biggrin2: wij hebben een benzine, maar dat was niet zo'n beste, geen idee dan ook hoe dat zich houd bij veelvuldig gebruik.  Wij hebben er toen enkel wat kleine bomen in de voortuin mee omgezaagd.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 26 Okt 2015, 14:57

Angelique schreef:Benzine klinkt stoerder en staat stoerder, maar dat maakt het ook meteen een mannenwerkje, dus als jij denkt...houtzagen...bllll, dan neem de benzine  :biggrin2: wij hebben een benzine, maar dat was niet zo'n beste, geen idee dan ook hoe dat zich houd bij veelvuldig gebruik.  Wij hebben er toen enkel wat kleine bomen in de voortuin mee omgezaagd.

Oh nou ik vind dat ook wel leuk hoor. Lees al dingen over lastig koud starten bij die benzine zagen enzo. Dus misschien maar gaan pleiten voor een elektrische.

Nu moet alles met de hand of met de decoupeer, dus ik denk dat iedere kettingzaag al 'vrouwelijker' is  :biggrin2:
Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Ma 26 Okt 2015, 15:10

Wij hebben een elektrische en een benzine kettingzaag. Maar echt, als je een benzine zaag eenmaal hebt gebruikt wil je nooit meer een elektrische.
eelke
Moderator

Berichtdoor eelke » Ma 26 Okt 2015, 16:14

Hmm dat geeft dan toch weer een dilemma.
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Ma 26 Okt 2015, 16:49

Met Wodje naar de DA. Praktijk ondergepoept. Oepsie.

:biggrin2:
jasmijn
5-sterren

Berichtdoor jasmijn » Ma 26 Okt 2015, 16:51

-Saskia- schreef:Met Wodje naar de DA. Praktijk ondergepoept. Oepsie.

Ze had schijt aan de DA :biggrin2:
El_Kato
5-sterren

Berichtdoor El_Kato » Ma 26 Okt 2015, 17:19

Oooh jee gaat het goed verder met haar  :)
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Ma 26 Okt 2015, 17:23

-Saskia- schreef:Met Wodje naar de DA. Praktijk ondergepoept. Oepsie.

Inderdaad oepsie! :biggrin2:

Alles wel goed met de dame op leeftijd? :-*
-Saskia-
5-sterren

Berichtdoor -Saskia- » Ma 26 Okt 2015, 17:35

Poep d'r uit, anabolen erin. Wodje is oké. De DA vond haar een bezienswaardigheid.  ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”