Onze diva wil alleen maar uit de hand BARF eten ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Do 22 Okt 2015, 18:45

Jaja, onze diva heeft wat nieuws ..... Ze wil geen Barf meer uit haar bak, maar wil dat ik het vasthou (en/of voer uit mijn hand bij spiervlees)

Hoe pak ik dit het beste aan ? Weghalen als ze het niet uit haar bak wil eten en de volgende maaltijd weer aanbieden ?
Of blijven voeren ?

Ze eet wel heel keurig, kraakt alles zorgvuldig en ontlasting is super (vind geen stukjes bot terug) dus dat gaat allemaal super, maar de manier van naar binnen gaan zit ik een beetje mee ......

Aan de ene kant denk ik, "ach ik geef het haar wel want dan krijgt ze ieder geval haar maaltijden binnen", maar aan de andere kant denk ik "Ja doei! Dan niet"

Tips en/of ervaringen ? Ik hoor ze graag  :biggrin2:
pluk
Moderator

Re: Onze diva wil alleen maar uit de hand BARF eten ?

Berichtdoor pluk » Do 22 Okt 2015, 20:46

Ze heeft je al goed opgevoed :biggrin2:

Scott at vleesbot als pupsel ook liefst uit mijn hand. Dat was makkelijker voor hem. Uiteindelijk ging hij het vanzelf zelf doen. Nog steeds hou ik het soms even vast zodat hij een beginnetje heeft  :biggrin2: hij vertikt het namelijk om z'n pootjes te gebruiken en gaat dan lopen schudden met z'n kop  ::)

Zou het kunnen dat ze de stukjes vlees net te groot vind? Misschien alles net even een fractie kleiner snijden?
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Do 22 Okt 2015, 20:51

Yara probeerde dit ook te flikken. Is niet gelukt  :biggrin2:

Niet zelf eten, pech gehad. Ik heb er echt geen zin in om een leven lang te gaan moeten zitten voeren.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Do 22 Okt 2015, 21:05

Ik ben gewoon doorgegaan met voeren, daarna tijdens het eten gooide ik wat in de bak en nu eet Jacy gewoon. .
Sommige honden zijn gewoon mutsen, lekker doen waar jullie je prettig bij voelen, uiteindelijk groeit ze er wel overheen
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 22 Okt 2015, 23:22

Hier hielp een grotere bak.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Vr 23 Okt 2015, 16:35

En van een vreetkleedje?
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 23 Okt 2015, 16:40

Hoeveel eet ze per dag?
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Vr 23 Okt 2015, 18:15

MarijeEnBoomer schreef:Hoeveel eet ze per dag?

4 x 150 gram, maar denk inmiddels dat dat iets teveel voor het dametje is
Grotere bak helpt niet, alleen het vasthouden

Nu is ze vandaag wat ziekjes (Sjors heeft kennelhoest, en denk dat zij ook een lichte variant heeft) en slaapt heel veel vandaag en at en poepte niet.
Eerst was ik even bang voor verstopping, maar inmiddels heeft de dame gepoept en ze is ook direct levendiger.

Dus vanaf morgen gaan we de porties iets verlagen, kijken of dat beter gaat  ::)
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Vr 23 Okt 2015, 20:10

Monique77 schreef:4 x 150 gram, maar denk inmiddels dat dat iets teveel voor het dametje is
Grotere bak helpt niet, alleen het vasthouden

Nu is ze vandaag wat ziekjes (Sjors heeft kennelhoest, en denk dat zij ook een lichte variant heeft) en slaapt heel veel vandaag en at en poepte niet.
Eerst was ik even bang voor verstopping, maar inmiddels heeft de dame gepoept en ze is ook direct levendiger.

Dus vanaf morgen gaan we de porties iets verlagen, kijken of dat beter gaat  ::)

Diva is je lab pupje?
Ik vind eigenlijk dat een lab gewoon aan moet vallen... Ik zou minder geven inderdaad. En vasthouden, dat ging ik niet doen. Nu niet en nooit niet  :biggrin2:
Ze moeten toch leren zelf netjes te knagen. Vleesbot leren eten deed ik dan eerder (als schrokken de reden is dat je bent gaan voeren uit de hand) door grote stukken beginnersbot te geven die ze niet in 1x door kan slikken. En verder deed ik gewoon echt helemaal niet flauw. Eten in de bak, niet eten = weghalen en pas de volgende voerbeurt weer aanbieden.

Beter nu even streng zijn, dan dat je straks een echte Diva krijgt  ;)
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Vr 23 Okt 2015, 20:24

Haha ja diva is onze Rox ;)
Het hele nest at niet zoals de gemiddelde labrador eet, ze aten wel maar op het gemak
Onze kay was vroeger ook zo ......

Ben trouwens zelf niet begonnen met uit de hand voeten omdat ze schrokt hoor, ze eet en kraakt keurig alleen dus niet vanuit de bak

Vanaf morgen gaan we minder voeren en halen we idd de bak weg na een kwartier en bieden het de volgende maaltijd weer aan.
Wel eng want een pup die misschien 2 dagen niet eet vind ik toch wel spannend ...... zeg maar eng (jaja ben een mietje !)
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 23 Okt 2015, 21:35

Oh maar je pupje gaat geen 2 dagen niet eten hoor! Bij diva P was 1 dag hele streng zijn genoeg.
Niet eten, gelijk bak weg ( niet pas na 15 min) en daarbij bleek dat ze de helft van haar dagportie at.
De volgende dag kreeg ze dus verdeeld over 3 of 4 keer ( weet het niet meer precies ) de helft van haar dagportie. Dat ging allemaal mooi op dus de dag erna weer wat omhoog maar niet zo hoog als ik eerst gaf.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 23 Okt 2015, 23:01

MarijeEnBoomer schreef:Oh maar je pupje gaat geen 2 dagen niet eten hoor! Bij diva P was 1 dag hele streng zijn genoeg.
Niet eten, gelijk bak weg ( niet pas na 15 min) en daarbij bleek dat ze de helft van haar dagportie at.
De volgende dag kreeg ze dus verdeeld over 3 of 4 keer ( weet het niet meer precies ) de helft van haar dagportie. Dat ging allemaal mooi op dus de dag erna weer wat omhoog maar niet zo hoog als ik eerst gaf.
yara van chantal was iets hardnekkiger ::)
Maar ook daar is het goed gekomen, leuk is het niet maar voor de toekomst wel beter dus er zit niks anders op dan even doorzetten.
Mss nog wel het overwegen waard om een andere bak te geven, Tom eet bijvoorbeeld gewoon niet als het in metalen bakken zit, verder maakt hetbhem niks uit, al gooi ik het op een grindvloer...maar metaal is een nogo
mlfb73
1-ster

Berichtdoor mlfb73 » Vr 23 Okt 2015, 23:56

Heb nog niet veel ervaring maar onze hond barft nu 2 maanden. De eerste keren heb ik haar alles uit de hand gevoerd. Ze keek me bij alles wat ik haar gaf zo raar aan...een blik van, wat moet ik ermee? Is dat voor mij?
Heb zelfs de pens uit de hand gevoerd
AnoukFrodo
3-sterren

Berichtdoor AnoukFrodo » Za 24 Okt 2015, 09:15

Frodo eet in de tuin en sleept zijn voer dan naar de rubbere deurmat  voor extra grip. Ik vind het wel handig, makkelijk schoon te houden. Ook een idee voor jou diva?
ChantalKrijn
5-sterren

Berichtdoor ChantalKrijn » Za 24 Okt 2015, 11:42

Martine-Tom schreef:yara van chantal was iets hardnekkiger ::)
Maar ook daar is het goed gekomen, leuk is het niet maar voor de toekomst wel beter dus er zit niks anders op dan even doorzetten.
Mss nog wel het overwegen waard om een andere bak te geven, Tom eet bijvoorbeeld gewoon niet als het in metalen bakken zit, verder maakt hetbhem niks uit, al gooi ik het op een grindvloer...maar metaal is een nogo

Ja, die at gewoon 3 dagen niks. Geen hap  :o En dan meerdere keren achter elkaar tot ze een maand of 7 was.. Maar ik heb echt geweigerd om uit de hand te geven (dan at ze wel), of om iets anders aan te bieden. Het waren waren dingen die ze al kon en lustte.
Dus pech gehad, dan heb je maar honger. Zoals Hope zei: bak neerzetten, niet eten, bak weg. Volgende voerbeurt ben je de eerste weer.

Enne.. Tom eet hier wel uit de metalen bak  ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”