Smuldier kvv voor 8 dagen (vakantie)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Di 13 Okt 2015, 00:12

Ik heb werk gevonden en kan met de herfstvakantie niet mee op vakantie.  :crying:
Nu nemen mijn ouders beide honden dus 8 dagen mee naar de Veluwe.
Normaal geef ik ze barf, maar moet ze nu dus kvv geven.
Ik zie mijn moeder namelijk niet 11 kg barf verwerken, ze vindt de rauwe kippenpoten als snack al 'vies'.

Kan ik ze 8 dagen lang kvv van smuldier geven?

Ik zat te denken aan 1 pakje kip (oranje) en een half pakje rundvlees (blauwe) als 1 maaltijd te geven. Met eigen zakjes groente en visjes.

Beide honden eten nu 700 gram barf, 1x per dag. Maar heb gehoord dat kvv vele malen vetter is.
Daarnaast krijgen ze ook nog zelf gedroogde lamslong en runder luchtpijp als snacks deze 8 dagen.
Laatst gewijzigd door Tamara op Di 13 Okt 2015, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
constance.blokzijl
5-sterren

Re: Smuldier kvv voor 8 dagen (vakantie)

Berichtdoor constance.blokzijl » Di 13 Okt 2015, 06:18

Waarom niet naar de dierenwinkel voor een betere kvv? Hier hebben ze bijv haaksbarf, barfmenu en nog een merk waar ik even niet op kan komen...
Lola gaat straks tijdens de wintersport in januari naar de uitlaatservice in de opvang. Die week krijgt ze ook kvv omdat ik die mensen haar maar niet laat barfen, maar dan haal ik de kvv wel van bovenstaande merken
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Di 13 Okt 2015, 06:50

Voor 8 dagen maakt het niet zoveel uit wat je voert. Wel zou ik thuis even uitproberen hoe ze erop reageren.
Wij voeren op vakantie altijd mer want ze zijn veel actiever, meer wandelen maar moet de vreemde omgeving in de gaten worden gehouden. Afgelopen vakantie kregen ze 800-1000g per dag, normaal zo'n 600-700g per dag.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 13 Okt 2015, 07:07

Waar op de veluwe? In Beekbergen zit Via Natura, daar hebben ze ook de betere merken KVV.
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Di 13 Okt 2015, 07:39

Of je maakt zelf porties barf. Alles per hond per dag/maaltijd in 1 bakje, beetje fijner geknipt dan normaal misschien, voor het veilige idee.
Je ouders hoeven dan maar een bakje open te maken en aan de hond te geven. Ik vind het er zelf altijd minder vies uit zien dan kvv.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 13 Okt 2015, 07:43

Voor die week kun je prima smuldier geven hoor. Geef anders de ene dag de complete glutenvrij (rood) en de andere dag de vleesversie (blauw) met de kipversie (geel)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 13 Okt 2015, 08:23

Ik eet op vakantie ook wel minder goed. Maar geen 8 dagen patat. Wat je kunt doen is Smuldier als basis geven en als je dan ergens bent waar je aan iets moois kunt komen dat niet in Smuldier zit: neem je het mee! Ik denk aan hele kwarteltjes, mooi spiervlees in de aanbieding, rauwe panharing. Groenten dat je over hebt van het eigen eten. Twee keer per week een rauw biologisch ei met schil.
Hanny
5-sterren

Berichtdoor Hanny » Di 13 Okt 2015, 12:10

Ik ben wat gemakzuchtiger en zou ze allebei per dag twee bakjes smuldier geven. Voor 8 dagen lijkt me dat goed genoeg.
Ja, ik weet het, het is misschien niet perfect, maar mijn honden doen het in een vakantie gewoon goed op smuldier, zelfs een dragende teef eet dat dan ook. Nergens last van.
Maak het voor je ouders niet te ingewikkeld. Misschien is het al lastig om aan smuldier te komen. Voor reserve neem ik dan van huis uit van die worsten mee, dat vind ik niet zo fris ruiken, maar voor de honden maakt het niets uit. Die lusten dat wel en graag ook.
Ik houd van vakantie gemak.

Hanny
malimaniac
4-sterren

Berichtdoor malimaniac » Do 15 Okt 2015, 18:04

8 dagen smuldier kan best voor een keertje. Ik zou wel de complete versies geven. Maar als je aan betere merken kan komen dan kan je beter die meegeven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”