snotterig?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

snotterig?

Berichtdoor Barfplaats

TomsBorders
5-sterren

snotterig?

Berichtdoor TomsBorders » Di 29 Sep 2015, 23:29

Al sinds ik Kaya heb, maakt ze van tijd tot een snotterig of niezerig geluid, heb het een keer aan de DA voorgelecht maar die wist er niet zoveel van te maken zonder beeldmateriaal. meestal net te laat camera erbij of het uberhaubt vergeten maar vanochtend had ik het toevallig 2x op film kunnen zetten. Iemand bekend met dit genies/slijm iets/geblaas?
https://www.dropbox.com/s/ly67oa2kbla9u ... 7.MOV?dl=0
https://www.dropbox.com/s/f0i0hfk8w5nop ... 8.MOV?dl=0
het is niet op een vast moment of altijd of nooit op een bepaalde locatie maar soms is het gewoon.
KarenH
4-sterren

Re: snotterig?

Berichtdoor KarenH » Di 29 Sep 2015, 23:36

Lijkt wel een beetje op reversed sneezing.

Hier wordt 's ochtends altijd geniest als ik beneden kom, maar dat heeft waarschijnlijk wat te doen met mijn parfum.
TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Wo 30 Sep 2015, 10:10

ok, bedankt Karen, ik zal het even onderzoeken en kijken of het overeenkomt en of ik vervolg aan moet geven.
Aan de parfum zal het denk ik niet liggen bij mij hahaha.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Wo 30 Sep 2015, 11:26

Lijkt idd op reverse sneezing, je zou eens kunnen testen of het helpt als je de neus even dichthoud door je hand erover te leggen (net als je kan doen als je de hik hebt zeg maar).
Als ze veel snuffelt zou het als het na een wandeling is mss ook gewoon water of grasjes kunnen zijn wat in dr neus zit?
TomsBorders
5-sterren

Berichtdoor TomsBorders » Wo 30 Sep 2015, 12:53

ik ga het testen, het lijkt wel een milde versie te zijn als ik zo die filmpjes zie op youtube. al is het vooral bij die platgeslagenneuzen honden het ergst (ofja klinkt het het ergst).
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Wo 30 Sep 2015, 13:09

TomsBorders schreef:ik ga het testen, het lijkt wel een milde versie te zijn als ik zo die filmpjes zie op youtube. al is het vooral bij die platgeslagenneuzen honden het ergst (ofja klinkt het het ergst).

Scott heeft soms ook last van reverse sneezing. Vooral bij opwinding heeft hij er last van. De eerste keer dacht ik dat hij stikte, zoveel kabaal kwam er uit. Het geluid is vergelijkbaar met een mens die heel luidruchtig zijn keel schraapt.
Voor reverse sneezing is het geluid dat Kaya maakt heel beschaafd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”