Ontgiften door omschakelen van KVV met graan naar graanprijzen KVV?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Silvia44
1-ster

Ontgiften door omschakelen van KVV met graan naar graanprijzen KVV?

Berichtdoor Silvia44 » Vr 11 Sep 2015, 17:25

Hallo allemaal,

Ik geef nu onze OEB al geruime tijd Carnibest en daar doet hij het best goed op, ik ben daarmee begonnen ivm allergie en ik moet zeggen het gaat stukken beter. Hij is al aardig aan het ontgiften geweest of nog bezig,maar nu heb ik het idee dat de huid nog beter kan,hij heeft heel veel "roos" en hij ruikt ook heel sterk. Ik heb het idee dat dat veel minder kan als ik graanvrije KVV gaat geven. Ik heb al aardig wat mensen gesproken die vertelde dat hun bull het beter ging doen kwa huid op graanvrije voer. Nu had ik Kivo erbij gekocht,maar daar heeft hij direct slechte ontlasting door dus nu dacht ik eraan om Naturis of anders de Carnibest diabetes te geven. Wat ik begrijp is dat de diabetes variant eigenlijk niet veel verschilt met de normale variant alleen zitten er geen granen in. Nu ziijn de plekken die aan het herstellen waren weer aardig kaal aan het worden en hij verhaart weer heel erg terwijl dat juist een aantal weken al weer heel goed ging. Er kwam weer nieuwe vacht en hij verhaarde al iets minder. Nu vraag ik me af als je dus van KVV met graan omschakelde naar graanvrije KVV gaat dan het ontgiftings proces verder of opnieuw beginnen?

Zijn huid heeft sinds we Carnibest geven geen ernstige rode reactie meer gegeven dus kwa vlees is dat voor hem prima. Ik varieer ook kwa smaken en zijn ontlasting is altijd goed.

Moet zijn lijf nu weer gaan wennen aan het graanvrije? Kivo durf ik niet meer te geven ivm direct slechte ontlasting en ook weer wat rode plekken op binnenkant dijen en buik dus daar zit dan toch iets in waar hij niet tegen kan,of is het dan toch het ontgiften wat verder gaat.....

Groet, silvia

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”