Dat is schrikken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Dat is schrikken

Berichtdoor Barfplaats

WillyP
5-sterren

Dat is schrikken

Berichtdoor WillyP » Vr 14 Aug 2015, 17:19

Ben ik net in de paardenwei om te gaan rijden en even mijn gedachten te kunnen verzetten belt Peter mij op die met de honden een plasrondje ging doen. Was Charlie niet goed geworden, wat ze had wist ie niet, maar duidelijk was dat ze om kiepte, wankelde raar uit haar ogen keek, kwijlde en echt even geen contact met de wereld had. Peter dacht dat ze dood ging. Er stonden nog twee grote mannen bij, waar hij net even een kletspraatje mee maakte, die zich ook rot schrokken. Ze namen haar mee naar binnen in de schuur waar het wat koeler was, ze nam geen water aan.

Dus ik werd op dat moment gebeld, ik liet eigenlijk alles uit mijn handen vallen en ben naar hen toe gefietst. Toen ik daar aankwam was ze weer een beetje bij haar positieven, maar ze stond nog wel raar op haar poten. We hebben het kleine rondje rond het veld samen gedaan, zodat Peter niet alleen zou zijn als ze het nog eens zou hebben. Ze liep nog te zwalken en raar om zich heen te kijken, maar verder leek ze wat op te knappen. Maar toen we thuis kwamen deed ze weer raar en viel ze weer bijna om. Dus direct de dierenarts gebeld (die ik toch al wilde bellen om te vragen waar we eventueel op moesten letten) met de vraag of we direct konden komen. Op dat moment stond ze op en kiepte ze weer bijna om en schrok van een vogeltje en de kleinste dingetjes. De dierenarts zou er binnen drie kwartier zijn, ze was net op een visiteronde.
Wat duurt drie kwartier dan lang zeg. Maar gelukkig knapte ze in de drie kwartier wel op. Eenmaal bij de dierenarts was ze weer normaal .  Maar ik wilde haar natuurlijk wel helemaal onderzocht hebben. Alles wees erop dat ze een epileptische aanval heeft gehad. Gelukkig geen dingen in haar buik, maag of een herseninfarctje wat we ook even dachten.

Maar de schrik zit er goed in en de middag is dan ineens zo om. Ik heb niet meer paardgereden, wel terug om de sleutels en telefoondie ik daar had laten liggen in de schuur.

Nul ligt ze lekker te slapen, maar ze kwam me net weer vrolijk begroeten toen ik thuis kwam, da's een hele geruststelling. 
frodo quin
5-sterren

Re: Dat is schrikken

Berichtdoor frodo quin » Vr 14 Aug 2015, 17:30

Wat eng, ik hoop dat het een eenmalig iets was.
Radja
5-sterren

Berichtdoor Radja » Vr 14 Aug 2015, 17:36

Pfffffff dat is echt schrikken!! beterschap! En idd hopen dat het bij deze ene keer blijft!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 14 Aug 2015, 17:43

Oh bah, dat is zeker schrikken! Met een beetje mazzel is het eenmalig en zul je nooit weten wat het precies was! We gaan duimen voor Charlie!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 14 Aug 2015, 18:05

Het kan een aanvalletje geweest zijn, maar het kan ook een stukje oververhitting geweest zijn. Hou dit even in de gaten als het erg warm is zoals deze dagen. Sterkte, je schrikt je rot met dit soort dingen.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 14 Aug 2015, 18:40

Bah wat naar en wat een schrik.
Wat fijn dat er mensen in de buurt waren die konden helpen en een koele plek konden bieden.
constance.blokzijl
5-sterren

Berichtdoor constance.blokzijl » Vr 14 Aug 2015, 19:09

Oh bah! Je schrikt altijd zo van dit soort dingen!
Ik zou ook toch voorzichtig rekening houden met over verhitting, ik heb uit eigen ervaring gezien hoe vreselijk snel het kan gaan, en mijn ervaring is ook dat het haast bij elke hond er anders uit ziet.
Maar laten we hopen dat het eenmalig was en je er niets meer van merkt!
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Vr 14 Aug 2015, 19:38

Ow wat eng, hopelijk blijft het bij deze ene keer en voelt ze zich snel weer de oude.
monster
5-sterren

Berichtdoor monster » Vr 14 Aug 2015, 20:13

Je schrikt verschrikkelijk. Als het epilepsie is, hoeft het echt niet terug te komen. Ik ben met Lodi ook heel voorzichtig met warmte.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Vr 14 Aug 2015, 20:34

Tjee, je zou er toch in blijven??
Ik hoop dat dit een eenmalig iets was!
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 14 Aug 2015, 22:22

O bah die bah, dat is echt een heuse hartkleppentest! Blij te lezen dat hij weer een beetje de oude is, en hopelijk is het niet iets heel ernstigs en terugkerends. Tijd voor een borrel!
WillyP
5-sterren

Berichtdoor WillyP » Vr 14 Aug 2015, 22:55

[quote="Angelique"]
Het kan een aanvalletje geweest zijn, maar het kan ook een stukje oververhitting geweest zijn. Hou dit even in de gaten als het erg warm is zoals deze dagen. Sterkte, je schrikt je rot met dit soort dingen.
[/quote]
Dat was het eerste wat ik vroeg aan Peter: wat heb je gedaan?  Maar hij was nog geen 200m van huis en stond even te kletsen en de honden lagen zoals altijd rustig te wachten. 

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
WillyP
5-sterren

Berichtdoor WillyP » Vr 14 Aug 2015, 22:59

Als er eentje snel  last heeft van de warmte is het Baiko en die had nergens last van.

Hopelijk is het eenmalig.

DJ_Doerak_Tucker
5-sterren

Berichtdoor DJ_Doerak_Tucker » Vr 14 Aug 2015, 23:00

Brrr... Naar zoiets! Ik hoop ook dat het eenmalig was en ze jullie niet meer zo zal laten schrikken.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 14 Aug 2015, 23:12

[quote="WillyP"]
Dat was het eerste wat ik vroeg aan Peter: wat heb je gedaan?  Maar hij was nog geen 200m van huis en stond even te kletsen en de honden lagen zoals altijd rustig te wachten. 

[/quote]

Dat zegt niet zoveel. Heb er ooit eentje oververhit gehad na 200 meter lopen bij 15 graden nadat het de hele dag snikheet geweest was. Warmte was er nog niet uit. Met dit weer warmen ze al op van het niets doen. Stel dat er nog eens zoiets gebeurd, meteen de temperatuur checken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”