Ervaringen puur spijsvertering

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Hydra
3-sterren

Berichtdoor Hydra » Wo 12 Aug 2015, 23:18

Omdat ik Owens supplementenvoorraad nog niet uitgebreid genoeg vind, ben ik opzoek gegaan naar een uitbreiding. ;) Ik merk dat zijn darmen rustig zijn en dat zijn ontlasting goed is, mits hij niks anders eet dan zijn kvv en eventueel een gedroogde snack. Helaas weet meneer wel eens wat te vinden, wat meestal wordt gevolgd door slechtere ontlasting of diarree. Ik ben dus opzoek naar iets wat zijn darmweerstand verhoogd, waardoor hij niet direct last krijgt van die ene drol die hij wist te bemachtigen. Hij krijgt nu ruim een maand dagelijks 1 capsule probiotica van Solgar. Ook heb ik psyllium in huis voor wanneer hij diarree of dunnere ontlasting heeft. Nu kwam ik Puur Spijsvertering tegen: een product met psyllium, maar dit product zou ook ontgiften. Dit lijkt mij, gezien de ab-kuur die Owen heeft gehad voor een e.coli-infectie, niet verkeerd.
Wat denken jullie van dit product? Zou het enige toegevoegde waarde kunnen hebben?
Hierbij de link:
http://www.huisdierplein.nl/hond/weerst ... 8_P944913/
Lizzy
Moderator

Re: Ervaringen puur spijsvertering

Berichtdoor Lizzy » Do 13 Aug 2015, 14:15

Het lijkt me prima spul. Natuurlijk is het altijd even afwachten hoe jouw hond het er op doet. Maar als je al Psyllium in huis hebt, denk ik dat ik eerder zou gaan voor groene leem om te ontgiften en dan vind ik het minder toegevoegde waarde hebben. Dus dan zou ik de husk geven. En dan voor de darmen doorgaan met de Solgar acidophilus. Leem werkt trouwens ook goed bij diarree.
Hydra
3-sterren

Berichtdoor Hydra » Do 13 Aug 2015, 14:35

Maar tijdens de leemkuur kan ik geen psyllium of probiotica geven toch? Of maakt dat niet uit? Hoe lang zou ik de leem dan geven?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 13 Aug 2015, 18:34

Hydra schreef:Maar tijdens de leemkuur kan ik geen psyllium of probiotica geven toch? Of maakt dat niet uit? Hoe lang zou ik de leem dan geven?

Psyllium zou ik niet doen nee. Maar probiotica kan wel. Ik zou eens beginnen met een weekje. En ik weet niet hoe zwaar je hond is?
Hydra
3-sterren

Berichtdoor Hydra » Do 13 Aug 2015, 22:22

34kg, dus ongeveer een dessertlepel groene leem + 1 capsule probiotica?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 14 Aug 2015, 07:34

Hydra schreef:34kg, dus ongeveer een dessertlepel groene leem + 1 capsule probiotica?

Ja.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”