Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3143168
Hoi! Het is inmiddels gelukt om Roan en Minou volledig over te zetten op vers  :biggrin2:  Ik wissel nu steeds 2 merken af (bibi en carnibest) Verder wil ik ze 1 keer in de week vis kvv gaan geven. Is 2 merken genoeg om af te wisselen?

Alvast bedankt  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3143188
Volgens mij zijni dat beiden complete merken, dus in theorie zou dat voldoende moeten zijn. Maar toch raad ik het aan om meer afwisseling te geven.
Door frodo quin
#3143286
Op zich is carnibest per soort compleet en Bibi dacht ik ook. Andere merken zijn compleet als je minstens vier diersoorten afwisselt (bv haaksbarf, tinlo,...), dus je kan in theorie prima één merk voeren. Het nadeel daarvan is dat je er maar op moet vertrouwen dat de kvv fabrikant het ideale menu voor je kat maalt, gebruik je meerdere merken, dan heb je veel minder het gevaar van één fabrikant die maar wat doet wat op termijn nadelig kan zijn voor je kat. Verder is afwisseling ook belangrijk zodat je kat zijn eten niet beu wordt. Elke fabrikant zal ook net wat andere verhoudingen gebruiken, dus door af te wisselen, kom je vaak beter uit.

Goed aangeschreven merken zijn bv bandit, haaksbarf, darf, carnivoer en tinlo (tinlo heeft een vrij hoog botpercentage, dus even kijken of je kat er geen krijtpoep van krijgt). Alroda vind ik ook goed, maar daar moet wel nog wat hart bij, kan je ook in rollen er bij kopen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door