Kat moeten laten inslapen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Tamara 1
1-ster

Berichtdoor Tamara 1 » Za 08 Aug 2015, 12:20

Hallo Katten vrienden.
Gisteren heb ik mijn kat van 13 jaar moeten laten inslapen, ik ben er heel verdrietig om en kan het niet accepteren.
Mijn dierenarts heeft alleen de buik van mijn kat gevoeld en zei het ziet er niet goed uit. Maar kan een dierenarts door alleen te voelen zeggen of een tumor kwaadaardig is.
Ik hoop van jullie reacties te krijgen zo dat ik het misschien beter kan accepteren. Een dierenarts doet  toch ook alleen maar wat het beste is voor een dier.
Ik hoop op reacties.

Groet Tamara.
koekje
Moderator

Re: Kat moeten laten inslapen

Berichtdoor koekje » Za 08 Aug 2015, 13:09

Welkom hier en gelijk veel sterkte.

Ik denk dat een dierenarts wel kan voelen of een structuur in de buik kwaadaardig is. Door de omvang en vorm moet dat mogelijk zijn.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Za 08 Aug 2015, 14:16

Wat waren de klachten van de kat?
Tamara 1
1-ster

Berichtdoor Tamara 1 » Za 08 Aug 2015, 17:50

Dank jullie wel. ik hoop echt dat hij het kan voelen, dan voel ik mij ook wat beter.
De klachten waren hij at erg slecht, wilde alleen maar liggen en  water drinken
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Za 08 Aug 2015, 21:28

Heel veel sterkte.

Een da kan voelen dat er een massa is, maar niet altijd wat de massa is. Er zijn wel vormen die niets anders kunnen zijn dan een bepaald type tumor. Als je da het met zekerheid kan zeggen vermoed ik dus zoiets. Verder maakt het vaak ook niet uit als het al slecht gaat met het dier omdat ze een operatie niet meer aankunnen en je het niet anders kan oplossen. Naargelang de locatie is het ook niet altijd mogelijk om een massa te verwijderen.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 10 Aug 2015, 16:39

Heel eerlijk?

Ik denk dat je katje waarschijnlijk er heel slecht aan toe was en wel niet lang meer geleefd zou hebben.  Het klinkt echt niet goed, wat je beschrijft. En als er nog eens een tumor bij komt is de prognose erg slecht. 
Maar als je DA inderdaad gewoon besluit dat het zeker een kwaadaardige tumor is op basis van voelen, dan vind ik dat wel een lichtjes voorbarige conclusie.
Misschien heeft hij niet al zijn overwegingen met je gedeeld, en de conclusie dat het een zinloze strijd zou worden, op meer dan alleen dat voelen gebaseerd.  Als hij de beslissing om je dier te laten inslapen echter alleen op het voelen gebaseerd zou hebben, zou dat voor mij een reden zijn om een andere DA te zoeken. Ik kan zo nog een heleboel andere oorzaken voor die symptomen en alleen door te voelen kan je volgens mij niet uitmaken of een massa kwaadaardig is of niet.  Je kan het wel voorspellen door de plaats waar die voorkomt, snelheid van groeien en de leeftijd van het dier vb.  Maar als jij het echt 100% zeker had willen weten, had je, denk ik, bijkomende testen moeten laten doen en dat had hij je dan ook zo moeten zeggen.  Ik zou volledige eerlijkheid in zo'n dingen heel belangrijk vinden. Maar ik weet natuulijk niet wat hij precies gezegd heeft en wat jij gevraagd hebt...
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Ma 10 Aug 2015, 20:19

Misschien dat het nog kan helpen om het medisch verslag op te vragen?

Heeft mij heel erg geholpen om op papier te zien staan wat de da constateerde waar ik uit af kon leiden dat het een onbegonnen zaak was. Dit drong meer tot mij door dan de woorden van de da. Hierdoor kon ik er vrede mee hebben bij mijn vorige poes ;-)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”