BPWR: Terugvinden in stamboom als een teef iets doorgeeft?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
charmed
5-sterren

BPWR: Terugvinden in stamboom als een teef iets doorgeeft?

Berichtdoor charmed » Do 23 Jul 2015, 15:25

Hoe vind je in de stamboom terug als teven iets doorgeven? Reuen worden veel gebruikt, die link heb je zo gevonden. Maar als een teef iets doorgeeft? Teven worden vaak niet veel gebruikt, en nest zusters als die ingezet worden voor Fok, dat weet je meestal niet dat er een verband is tussen 2 teven.

Ik heb 2 stambomen, van 2 honden met precies dezelfde zeldzame ziekte, die alleen doorgegeven wordt door teven. Maar zie nooit overeenkomsten in de teven maar wel veel overeenkomsten in de reuen.
Laatst gewijzigd door charmed op Do 23 Jul 2015, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Re: BPWR: Terugvinden in stamboom als een teef iets doorgeeft?

Berichtdoor Angelique » Do 23 Jul 2015, 15:40

Als er verder geen overeenkomstige moeders, oma,s enz. te vinden zijn dan kan je enkel concluderen dat meerdere teven het doorgeven en/of ter discussie stellen of het idd wel direct van de moederhond afkomt.

Of zusters gebruikt zijn voor de fokkerij moet in een beetje database wel terug te vinden zijn. Sowieso kun je bij de die van de raad zien of wr zusters zijn en of die nakomelingen hebben.
charmed
5-sterren

Re: BPWR: Terugvinden in stamboom als een teef iets doorgeeft?

Berichtdoor charmed » Do 23 Jul 2015, 16:01

Dank je Angelique, de raad had ik nog even niet aan gedacht ;) dom van me!

Ik moet nog verder terugzoeken, maar zo in de eerste oogopslag na 8 generaties niets gelijkends, maar moet nog maar eens pluizen. Het moet toch ergens vandaan komen. Als ik geen overeenkomst kan vinden ga ik nog eens verder discussiëren ;)

Angelique schreef:Als er verder geen overeenkomstige moeders, oma,s enz. te vinden zijn dan kan je enkel concluderen dat meerdere teven het doorgeven en/of ter discussie stellen of het idd wel direct van de moederhond afkomt.

Of zusters gebruikt zijn voor de fokkerij moet in een beetje database wel terug te vinden zijn. Sowieso kun je bij de die van de raad zien of wr zusters zijn en of die nakomelingen hebben.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”