Waar kvv voor de kat te krijgen omgeving Hattem (zwolle)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht
nicolioo
3-sterren

Waar kvv voor de kat te krijgen omgeving Hattem (zwolle)

Berichtdoor nicolioo » Ma 29 Jun 2015, 23:39

Ik wil mijn 2 kittens op kvv overzetten. Ze zijn nu 14 weken oud en eten brokjes , wel graanvrij met een hoog percentage vlees maar toch.  Als natvoer kregen ze van de fokker royal canin speciaal voor kittens , dat eten ze erg graag.

Waar kan ik kvv krijgen hier in de buurt , en wat adviseren jullie wat betreft merken ?

De ene kat is een lastige eter die erg magertjes blijft en de andere is een veelvraat die denk ik alles wel eet met een beetje geduld.
koekje
Moderator

Re: Waar kvv voor de kat te krijgen omgeving Hattem (zwolle)

Berichtdoor koekje » Di 30 Jun 2015, 00:00

Qua merken zou ik gewoon lekker afwisselen met wat er te krijgen valt en wat ze lusten. Kvv voor de kat en met gemalen bot ipv calciumsupplement is wel aan te raden. Bibi, Carnibest, Tinlo, Bandit, het ontloopt elkaar volgens mij niet zoveel qua kwaliteit. Smuldier, Lotgering en Prins vind ik zelf beduidend minder van kwaliteit.

Je kan wat websites van de merken bekijken en dan zoeken op verkooppunten. Zo zie je wat er bij jou in de buurt te verkrijgen valt.
Sigbrid
4-sterren

Berichtdoor Sigbrid » Di 30 Jun 2015, 00:12

De katten krijgen hier darf , bibi , carnibest , tinlo , kivo . Bestel die meestal bij betere-diervoeding ( heeft alleen geen darf)   
dinky89
5-sterren

Berichtdoor dinky89 » Di 30 Jun 2015, 08:42

hier kan je makkelijk verkooppunt in de buurt vinden ;-)
nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Di 30 Jun 2015, 20:36

Bedankt gaat me wel lukken zo denk ik.

Nu nog de katten An het eten krijgen. Net een beetje tinlo vis gegeven met kokend water erover, er werd aan geroken en meer niet . Maar door de prut die ze wel,lusten gaan roeren.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Di 30 Jun 2015, 21:20

Tinlo vis, met of zonder kokend water, moeten ze hier ook niet hoor.
Mijn ervaring is overigens dat kokend water niet perse een kat over de streep trekt. Ik meng er dan liever een beetje blik doorheen.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 01 Jul 2015, 09:50

En bij de moeilijke eter zou ik een toegankelijk smaak (kip, konijn, ...) eerst even zo aanbieden.  Het kan goed zijn dat het eentje is die niet gek is van brokjes en blik maar vers heerlijk vind.  Gewoon even uitproberen voor je echt gek gaat doen zou ik zeggen.
Zowiezo is een beetje kipfilet geven bij katten altijd goed om eens uit te testen waar je staat.  Kvv wordt niet altijd goed geaccepteerd en het is merk tot merk afhankelijk. Met wat kipfilet kan je testen hoe het zit met hun idee over vers voer, los van alle merk-kvv-gerelateerde voorkeuren.

Als ze ook de kip niet hoeven, ook niet na een paar keer proberen, zou ik inderdaad ook kvv met blik gaan mengen. Maar begin dan ook met de rustige smaken en niet meteen fazant of dergelijke. ;)
En vis is ook heel specifiek. De ene kat eet het graag, de ander lust het gewoon altijd heel slecht.  Hetzelfde geldt voor wild.
Thessa en Shanti
5-sterren

Berichtdoor Thessa en Shanti » Wo 01 Jul 2015, 09:56

De woof&miauw shop in Zwolle (en Hattem) is al een tijde weg en is nu een webwinkel geworden. In Wezep verkoopt Faunaland Ubink ook meerdere merken kvv, oa Carnibest.
Sigbrid
4-sterren

Berichtdoor Sigbrid » Do 16 Jul 2015, 21:13

Klopt tinlo vis word de neus voor opgehaald.  Ik maal dus nu zelf een visvariant ( ene keer met zalm , de andere keer met haring , dan met makreel ) en die eten ze wel
nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Ma 20 Jul 2015, 19:15

Bedankt iedereen voor d tips en  het meedenken.

Inmiddels zijn de heren druk aan het vlees. Ze eten alleen de "makkelijke " smaken, paard, rund, kip en eend. Is dat voldoende voor een opgroeiende kitten?

Ik heb ze net beide een eendagskuiken gegeven, daar hebben ze veel lol mee, er wordt mee gegooid geblazen en gebromd naar elkaar... Maar eten? Nou nee. Is dit een beetje te hoog gegrepen voor ze?  Stukjes kipfilet hebben ze al op dat gaat goed.
nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Ma 20 Jul 2015, 20:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze eten gewoon een heel kuikentje op! Ik ga maar snel eens wat barfproducten in huis halen
Laatst gewijzigd door nicolioo op Ma 20 Jul 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacoba
4-sterren

Berichtdoor Jacoba » Ma 20 Jul 2015, 22:58

Wat lief  :). Misschien kun je ze leren op een handdoek te eten. Dan hou je je vloerbedekking schoon  ;) en handdoek kan in de wasmachine.

4 of 5 smaken is voldoende, meer mag altijd.
nicolioo
3-sterren

Berichtdoor nicolioo » Ma 20 Jul 2015, 23:50

Ja dat eten is nog wel een ding, die vloerbedekking die je ziet is een inloopmat dus die kan ik de was. Maar ik heb laminaat dus dat is oke.  Maar ze gingen met die kuikentjes het hele huis rond , hoe voorkom ik dat?
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Di 21 Jul 2015, 00:38

Goede berichten!

Katten kun je gewoon aanleren op 1 bepaalde plek te eten. Iedere keer als ze ermee willen gaan leuren, het kuikentje oppakken en 'Nee, op je kleedje' zeggen, normale intonatie. Dan de betreffende kat erbij. ou dit consequent vol. Na een tijdje zal je zien dat alleen het verbale commando al voldoende is om de kat met zn kuikentje naar zn vreetkleedje te krijgen. Na weer een tijdje weten dat het vreetkleedje de eetplek is.
Voor kittens is spelen met het eten wel normaal. Dat wil niet zeggen dat je daarom verplicht in een huis hoeft te zitten waar de eierstruif aan het plafond hangt. Naarmate ze vaker kuikens zullen krijgen, gaat het nieuwtje er vanzelf af en zullen ze gelijk beginnen met eten ipv opgooien.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 21 Jul 2015, 12:17

Als je wil dat ze kunnen spelen met de kuikens en toch leren op een kleedje eten, kan je met een grote handdoek beginnen.
Ze eten doorgaans graag op een kleedje, dan schuift het eten ook niet zo. Hier zoeken ze toch ook altijd een kleedje op als ze iets krijgen dat ze niet in 1 hap kunnen opeten. 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”