Verbrand pootje?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verbrand pootje?

Berichtdoor Barfplaats

Fenixjuh
5-sterren

Verbrand pootje?

Berichtdoor Fenixjuh » Ma 29 Jun 2015, 17:30

Bwuh, nooit leuk als mijn ventje iets heeft  >:( :'(

Vanmiddag liep ik met hem, hij loopt los en stopt altijd aan het einde van grasstroken. Ik besloot dat het te warm was voor het park, en wilde dus via ander grasveldje terug, staat hij net te plassen... Of niet? Er komt niets uit, hij heeft zijn achterpootje hoog..

Even gevoeld, ook goed in zijn liezen, langs zijn hele been, nergens geen takje o.i.d. Nog even bij de teentjes, klopje gegeven dat er niets is en hij door mag lopen, blijft hij hinken...

Een stukje getild en op een schoon grasveldje (waar minder poep ligt) nog eens gekeken, alle spieren gemasseerd, hoe langer hoe meer hij normaal gaat lopen, maar het is hem nog niet helemaal. Bijna thuis is er niets meer te merken, eenmaal thuis gaat hij liggen en begint zijn voetje te soppen, niet normaal  :o
Fijn dat ik wist wat het was, dus een keukenpapiertje met azijn erover gehaald.. Het soppen werd minder, maar hij stopte niet.. Er zat echt helemaal niets in het voetje of tussen de kussentjes, maar nou bedacht ik me net... Er ligt een put op het einde van dat grasveldje..

Zou hij daar (om 2 uur) zijn pootje aan verbrand hebben? En kan ik nu nog iets doen? Ik heb nog flamazine in huis, maar weet niet of dat met zo'n dik voetzooltje werkt...
Lil
5-sterren

Re: Verbrand pootje?

Berichtdoor Lil » Ma 29 Jun 2015, 20:10

Koelen kan altijd en doet nooit kwaad. Of die zalf werkt weet ik niet.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Ma 29 Jun 2015, 20:55

Koelen en evt aloe vera gel opdoen.

Een creme als flamazine gebruik ik voor mezelf wel. Zou bij mijnn hond het niet durven omdat ik bang ben dat hij t op een of ander manier binnenkrijgt. Als je zeker weet dat hij ervan blijft of je kunt een kap opdoen dan kun je t wel gebruiken.
kiara
5-sterren

Berichtdoor kiara » Di 30 Jun 2015, 00:01

calendulan creme zou ik doen,is voor brandwonden
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Di 30 Jun 2015, 09:39

Nou, geen idee wat het was, er is niets te zien en ook niks meer te merken  :)
Wel eng hoor, als Jacy ineens besluit dat hij niet meer kan lopen.

Koelen doen we gelukkig vandaag genoeg, ga zo even naar de action voor een kinderbadje  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”