Groenten toevoegen aan kant en klaar versvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

SintBernard1968
1-ster

Berichtdoor SintBernard1968 » Vr 19 Jun 2015, 08:50

Hallo,

Ik geef al ruim een jaar kant en klaar vers vlees, na wat zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen op darf. Van darf krijgen mijn honden (sint bernards) ook de gedroogde snacks. Verder krijgen ze zo min mogelijk commericeel honden snoep (zoals ik het maar noem). Nu ben ik mij de laatste tijd meer gaan orienteren om toch groenten bij te voeren (tot nu toe bijna niet gedan). Ik heb diverse kook programma's gezien...en moet eerlijk zeggen, is niet zo aan mij besteed. Nu zei een kennis laatst, koop diepvries soepgroenten en kook die 5 minuten af en verdeel. (gezond, veel soorten groenten en makkelijk).

Graag hoor ik van de ervaren mensen hier op het forum wat zij van deze oplossing vinden om diepvries soepgroenten (natuurlijk gekookt) toe te voegen aan het kant en klaar vers vlees.

Wij hebben Sint Bernardjes (op dit moment 3 waarvan 1 pup van 3 maanden)

Hartelijk dank voor de reacties.
Lizzy
Moderator

Re: Groenten toevoegen aan kant en klaar versvlees

Berichtdoor Lizzy » Vr 19 Jun 2015, 08:54

Vaak bevat dat ui en/of prei. En dat is niet gezond voor de hond. Bovendien vind ik het erg eenzijdig...... Is restjes groenten van je eigen maaltijd geen optie? En als dat geen optie is, is er in het koelschap toch wel iets meer te vinden dan alleen soepgroenten? Je zou de ene keer een zak gesneden andijvie mee kunnen nemen, de keer erop gekookte bietjes, de keer erop waterkers, de keer erop snijboontjes of sperzieboontjes, de keer erop worteltjes, de keer erop blokjes pompoen, de keer erop gesneden rode kool. Dit ligt allemaal bij de Ap in het koelvak. Niet goedkoop maar wel makkelijk.
SintBernard1968
1-ster

Berichtdoor SintBernard1968 » Vr 19 Jun 2015, 09:02

Hallo, Hartelijk dank voor je reactie. Het koelvak had ik niet eens aan gedacht. Mag ik vragen ben je helemaal tegen diepvriesgroenten. Want ik zit te denken, zou ook diverse diepvriesgroente zakken kunnen kopen en zelf mengen. Of is dat ook geen goed idee? Het gaat inderdaad om het makkelijk.

Is het goed, gezond, normaal om iedere dag groenten bij het vers vlees te geven?
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 19 Jun 2015, 09:11

Ik ben het met Lizzy eens
Verder zie je bij diverse webshops ook wel groenten(mix)
Ook dat zou ik niet doen , daar zitten ook allerlei dingen in die ik de hond niet zou geven
Het is met groenten eigenlijk net zo als met vlees (kvv)
Afstemmen op jouw honden

Diepvriesgroenten kan wel , maar dat is ook een kwestie van goed bekijken wat er allemaal inzit
SintBernard1968
1-ster

Berichtdoor SintBernard1968 » Vr 19 Jun 2015, 09:12

Dankjewel voor je reactie.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Vr 19 Jun 2015, 15:03

Scott eet met ons mee qua groente. Als wij iets eten dat hij niet mag hebben of niet lust dan kook ik wat apart voor hem. Ik heb daarvoor altijd boontjes, broccoli, bloemkool en pompoen in de diepvries liggen.
PollekeD
2-sterren

Berichtdoor PollekeD » Vr 19 Jun 2015, 16:10

Ik kreeg als tip speciale gedroogde groente voor barf-voerders. Bij med-pets,  heet Grau. Maar ik zat zelf te denken aan de diepvrieszakken gemengde groentes vd lidl. Zitten ook 4 soorten groenten in 1 zak,  3 variëteiten.
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Vr 19 Jun 2015, 16:39

[quote="PollekeD"]
Ik kreeg als tip speciale gedroogde groente voor barf-voerders. Bij med-pets,  heet Grau. Maar ik zat zelf te denken aan de diepvrieszakken gemengde groentes vd lidl. Zitten ook 4 soorten groenten in 1 zak,  3 variëteiten.
[/quote]
Let gewoon even op welke groenten er in die zakken van de Lidl zitten (niet meer dan 1 koolsoort, geen ui/prei) dan kan dat prima....

Ik voer hier een beetje groentemix en als wij zelf groentjes krijgen, krijgt de hond daar ook wat van (niet dat hij het opeet, maar de mogelijkheid was er....  ::) ;) )
Ik heb even gezocht wat grau is, dat zijn dus gedroogde groenten, hetzelfde als bijvoorbeeld een groentemix uit de vriezer.. Ik vind het alleen wel dure groenten, hoop dat ze dan wel biologisch zijn  ;D

En zo heeft men, ondanks het seizoen, de beschikking over een verschillend groenten assortiment.

Eeeeehmz, als ik nu naar de landswinkel zou gaan voor spruitjes, wordt ik inderdaad uitgelachen, maar tegenwoordig kopen we toch alles buiten het seizoen?

Ah, ik moet het nog met een andere mix mengen...

Waarom CombiMix?

-  In beide gevallen wordt echter geen rekening gehouden met de volgende punten;
  -  In de natuur krijgt een hond faeces (EFA, B-vitamines, probiotica, vezels en proteïne) en grond (spoorelementen) binnen.
  -  Vaak voorkomende verlaging in het mineraal nivo van de grond waar de dieren die verwerkt zijn in het BARF vlees, van eten.

Als ik dan kijk naar de ingrediënten, krijgt mijn hond alleen geen rijstzaad, lijnzaadolie en algen binnen. Buiten de algen voegt het m.i. niets toe..
Diego
4-sterren

Berichtdoor Diego » Vr 19 Jun 2015, 17:15

Ik voer ook groente bij de kvv en barf.
Ze eten mee met de seizoenen, elke keer maak ik een voorraad aan van verschillende groenten ( 5 of 6 soorten en dat blender ik en dat vries ik dan in). Dan hoef je niet elke dag klaar te maken.
Is dat wellicht voor jou een idee? Omdat je wel zoekt naar makkelijk, dan ben je dan maar 1x in de zoveel tijd wat werk ermee kwijt, maar wel vers en gezond :)
chery
5-sterren

Berichtdoor chery » Zo 28 Jun 2015, 20:28

Hier ook restjes van tafel en ik maak weleens een mixje. Pompoen, zoete aardappel, alfalfa. En tussendoor ook wel huttenkase of mozarella. Heerlijk vinden ze dat!
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Ma 29 Jun 2015, 07:40

[quote="SintBernard1968"]
Hallo,

Ik geef al ruim een jaar kant en klaar vers vlees, na wat zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen op darf. Van darf krijgen mijn honden (sint bernards) ook de gedroogde snacks. Verder krijgen ze zo min mogelijk commericeel honden snoep (zoals ik het maar noem). Nu ben ik mij de laatste tijd meer gaan orienteren om toch groenten bij te voeren (tot nu toe bijna niet gedan). Ik heb diverse kook programma's gezien...en moet eerlijk zeggen, is niet zo aan mij besteed. Nu zei een kennis laatst, koop diepvries soepgroenten en kook die 5 minuten af en verdeel. (gezond, veel soorten groenten en makkelijk).

Graag hoor ik van de ervaren mensen hier op het forum wat zij van deze oplossing vinden om diepvries soepgroenten (natuurlijk gekookt) toe te voegen aan het kant en klaar vers vlees.

Wij hebben Sint Bernardjes (op dit moment 3 waarvan 1 pup van 3 maanden)

Hartelijk dank voor de reacties.
[/quote]Als je groenten wilt voeren zonder er werk aan te hebben, zou ik idd vers gesneden of diepvries groenten kopen & koken. Een voorraad aanleggen daarvan (koken, portioneren, afkoelen, invriezen) is meer werk dan om de dag zo iets even koken. Maak er bijv. een gewoonte van de hondengroenten op het vuur te zetten als je voor jezelf ook e.e.a. bereid. Of laat het koken terwijl jullie aan tafel zitten.
Je zou voor 2 dagen kunnen koken en daarna weer een andere soort kiezen & koken. Dan kom je gemakkelijk op veel variatie (allerlei kool- en boon soorten, maar ook wortel, pompoen, gekookte bietjes..) met een minimum aan werk. Qua mixen is er heel weinig waar geen ui of prei door zit, maar een mix is ook helemaal niet nodig als je gewoon steeds en andere soort kookt. Gewoon eens proberen, ik denk dat het 'werk' niet kan tegenvallen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”