Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3123501
Nu ik fulltime werk vind ik boodschappen doen nóg meer zonde van mijn tijd.
Dus ik dacht ik schakel Albert in.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? En bevalt/beviel dat?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3123505
Ik heb in het verleden meerdere keren laten bezorgen. Ik vind het een nadeel dat voorgesneden groente (bijv sla of spinazie) niet altijd lang houdbaar zijn. Soms verloopt de datum al de volgende dag. Onhandig als je voor een week boodschappen bestelt. Vwb de verse groente/fruit, er wordt gewoon wat gepakt. Dus net de kleinste paprika, een meloen met een beurse plek etc.
Maar het meest irritante vond ik dat ze geen alternatief boden als iets uitverkocht is. Bijv. ik bestel eigen merk sinas. Dit is niet op voorraad, er werd dan geen contact opgenomen om een alternatief te kiezen of gewoon meegenomen zodat ik thuis kan beslissen. Een dag later heb je het huis vol visite ivm een verjaardag en geen sinas in huis.

De laatste keer dat ik heb besteld is een jaar of 2 terug, dus misschien is er eea verbeterd, maar dit waren voor mij wel de nadelen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3123627
Wij hebben een paar keer besteld, maar het nadeel vond ik dat je statiegeld over die kratten moet betalen en die vervolgens nergens in kunt leveren. Dus dan moet je of opnieuw bestellen of bezorgkosten betalen om je kratten op te laten halen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3123669
Ik vind het reuze handig. Doe het voor de grote boodschappen, zoals voor de kerst en met een verjaardag. En zo af en toe tussendoor en schiplading zware en houdbare spullen. Scheel me zo veel sjouwen en je hebt altijd je basis in huis.

Vers spul bestel ik alleen voor de dag zelf en hooguit de dag er na. En dan dingen die ik niet zo spannend vind qua uitzoeken, zoals voorverpakte worteltjes ofzo. Groente die nogal snel wat minder wordt, bestel ik er niet bij.

Die kratten worden pas een probleem als je definitief niet meer besteld én je ze niet houden wilt. Ik heb ze hier rustig 2 maand in de kast staan voor ik weer besteld, dat boeit niets.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3123671
Ik heb er veel plezier van gehad en herken het dingetje van bijvoorbeeld de houdbaarheidsdatum niet.
Keurig op tijd, alles wat ik bestelde werd ook gewoon bezorgd.

Ben er mee gestopt omdat ik minder koop en wat ik koop bij de kleine winkeliers haal.

De kratten heb ik nog steeds. Zoooooo handig op de tuin. :biggrin2:
Door Borke
#3123681
Wij doen het inmiddels een maand of 4-5 en zijn zeer tevreden.
Houdbaarheid van gesneden groente is altijd nog wel een aantal dagen (3-5).

Krat geef ik altijd meteen mee, kwestie van snel leegmaken.
Als ze komen zijn wij meestal samen thuis en dan heb je snel zo'n krat leeg.
Door keetje
#3123682
Ik vind het erg handig. Doe het als ik, om de en of andere reden het huis niet uit kan en toch boodschappen moet hebben. Als ik ziek ben ofzo. En dan met de kerst. heerlijk, alles in huis de dag voor de kerst en geen geklooi met parkeren en overvolle winkels.
De kratjes geef ik de volgende keer mee terug als ik ze niet wil houden, anders gebruik ik ze ook voor de boodschappen  bij andere supermarkten. Nooit problemen gehad met te korte houdbaarheid. Vers gaat het eerst op en dan daarna de diepvries.
Kortom, ik vind het een heerlijke uitvinding. :)
Gebruikersavatar
Door Riek
#3123955
Je hebt nu ook pick-up-points bij Albert Heijn.
Is misschien ook handig.
Dan kun je de boodschappen online bestellen en ga je langs de aangegeven AH om je boodschappen op te halen.
Hoef je er ook niet voor thuis te blijven.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3123958
Riek schreef: Je hebt nu ook pick-up-points bij Albert Heijn.
Is misschien ook handig.
Dan kun je de boodschappen online bestellen en ga je langs de aangegeven AH om je boodschappen op te halen.
Hoef je er ook niet voor thuis te blijven.
Hoef je je ook niet te ergeren aan die kleine karretjes en het feit dat je de kwetsbare producten (groente/fruit/vlees) als eerste in je karretje krijgt, of kriskras door de winkel moet :biggrin2:

Jumbo biedt die service trouwens ook, alleen is het dichtstbijzijnde afhaalpunt in Beneden-Leeuwen ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3123959
Jumbo schijnt ook veel pickup points te hebben maar je moet dan wel in het westen van het land wonen. Voor groningen zit de dichtstbijzijnde op zo'n 116 kilometer (harderwijk)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3123960
dinky89 schreef: Jumbo schijnt ook veel pickup points te hebben maar je moet dan wel in het westen van het land wonen. Voor groningen zit de dichtstbijzijnde op zo'n 116 kilometer (harderwijk)
Dat is zelfs voor ons dichterbij dan BL ::) Maar goed, zoals dan maar weer blijkt, in het westen gebeurt het :biggrin2:
Door Borke
#3123974
Mini's 3-tal schreef: Hoef je je ook niet te ergeren aan die kleine karretjes en het feit dat je de kwetsbare producten (groente/fruit/vlees) als eerste in je karretje krijgt, of kriskras door de winkel moet :biggrin2:
Bij de grote AH XL hebben ze wel grote karren met een apart vak voor kwetsbaar spul, maar dat vind ik altijd veel te klein.

Overigens krijg ik via AH thuisbezorgd de spullen beter thuis dan wanneer ik het zelf inpak en versjouw en netjes soort bij soort.
Diepvries bij elkaar in een plastic zak, alles uit de koeling in grote plastic tassen en alleen de flessen en pakken en groente/fruit wat niet in de koelkast hoort in een krat en daar wij voornamelijk verse producten bestellen, hebben we meestal maar 1 krat en die is zo leeg.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3123982
Borke schreef: Bij de grote AH XL hebben ze wel grote karren met een apart vak voor kwetsbaar spul, maar dat vind ik altijd veel te klein.

Overigens krijg ik via AH thuisbezorgd de spullen beter thuis dan wanneer ik het zelf inpak en versjouw en netjes soort bij soort.
Diepvries bij elkaar in een plastic zak, alles uit de koeling in grote plastic tassen en alleen de flessen en pakken en groente/fruit wat niet in de koelkast hoort in een krat en daar wij voornamelijk verse producten bestellen, hebben we meestal maar 1 krat en die is zo leeg.
Oh, dat klinkt goed. Misschien moeten we het dan een keer proberen, normaal heb ik 1 krat, 2 tassen en wat los spul. Wij doen 1x per week boodschappen mits we niet wat vergeten uiteraard.

Vinden jullie het trouwens niet heel gek dat de bezorgkosten zoveel verschillen afhankelijk van het tijdstip? Neem aan dat een auto niet elke 2u opnieuw moet laden en je boodschappen dus gewoon in dezelfde auto staan?
Door Borke
#3124056
Mini's 3-tal schreef: Oh, dat klinkt goed. Misschien moeten we het dan een keer proberen, normaal heb ik 1 krat, 2 tassen en wat los spul. Wij doen 1x per week boodschappen mits we niet wat vergeten uiteraard.

Vinden jullie het trouwens niet heel gek dat de bezorgkosten zoveel verschillen afhankelijk van het tijdstip? Neem aan dat een auto niet elke 2u opnieuw moet laden en je boodschappen dus gewoon in dezelfde auto staan?
Wij hebben meestal 1 krat, 2 overvolle plastic tassen, een klein papieren (drogist, chocolade) tasje en een klein zakje met diepvries.

Op prime time betaal je meer voor bezorgkosten en een slot van 2 uur is duurder dan een slot van 4 uur, dat vind ik op zich niet vreemd. Lijkt me simpelwegeen kwestie van vraag en aanbod  :biggrin2:

Ze komen hier ook altijd binnen het afgesproken tijdslot, we zijn er echt heel tevreden over  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door