Hondentuig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Hondentuig

Berichtdoor Barfplaats

mandyy
2-sterren

Hondentuig

Berichtdoor mandyy » Wo 27 Mei 2015, 16:12

Beste allemaal!

Ik ben voor mijn hondje Bratis op zoek naar een nieuw tuig. Hij loopt al een tijd in een K9 tuig. Ik vind het hele mooie en goed tuigen, maar toch vind ik het tuig niet helemaal lekker zitten bij hem. De borstband vind ik te veel in de oksel lopen, en dat zit natuurlijk niet lekker. Volgens mij heeft meneer er minder last van dan ik, maar toch!

Ik zoek een tuig welke ik over de kop moet trekken en dat er dan 1 poot ingestapt kan worden. Snappen jullie wat ik bedoel? ;D

Wie kan hier mij een beetje in adviseren?
jara
4-sterren

Re: Hondentuig

Berichtdoor jara » Wo 27 Mei 2015, 16:20

Kijk eens bij het merk TrePonti. ..ik weet niet wat voor hond je hebt maar ik heb nog een Sporza van dat merk liggen ter overname.  Google op tre ponti Sporza en je komt wel op de site...en de Weimaraner met het rode tuig is het tuig welke ik heb liggen. ..De Weimaraner blijft bij ons ;-)
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Wo 27 Mei 2015, 16:34

Ik heb een Hurtta en TrePonti tuigje gehad en nu een Ruffwear Frontrange tuigje. De laatste bevalt mij het beste.

De Hurtta sneed bij Scott in de oksel, de TrePonti was de verhouding borst/buik niet goed, de Frontrange past prima.
Heb ook nog een Perfect fit voor het speuren.

Een Ruffwear webharnas tuig heb ik wel gepast, maar was voor Scott te lang waardoor het laatste riempje nat zou worden met plassen  :biggrin2:
san :)
4-sterren

Berichtdoor san :) » Wo 27 Mei 2015, 17:19

Ik heb een Tour tuig van 4dox.nl
Bevalt goed en zit ruim achter de oksels
yara2013
3-sterren

Berichtdoor yara2013 » Wo 27 Mei 2015, 18:56

Ik heb een hurtta pro y updated tuig. Deze zit ook ver achter de oksels en is fijn licht.
Verder heb ik tuigen van el perro en buff dogwear. Dit zijn wat zwaardere tuigen, maar zitten bij mijn hond wel het best.

Wat voor hond heb je?
mandyy
2-sterren

Berichtdoor mandyy » Wo 27 Mei 2015, 20:18

Ik ga eens kijken naar alle merken! Ik heb een Amerikaanse cocker spaniël rondlopen. Maar hij is nogal klein en smal gebouwd waardoor het lastig word om voor hem een goed tuig te vinden.

Zat ook al naar het perfect fit harnass te kijken. Maar op de een of andere manier twijfel ik daar toch nog over haha.
Joaquin
5-sterren

Berichtdoor Joaquin » Wo 27 Mei 2015, 20:24

Ik heb ook Tre Ponti en die zitten super bij mijn kleintjes. Oh en ze zijn ook reflecterend, dat vind ik wel fijn  :biggrin2:

(Hondentuig Tre ponti terzo fibbia reflecterend)
zhiva
5-sterren

Berichtdoor zhiva » Wo 27 Mei 2015, 20:28

@ Allard, lijkt het nu zo of zit het tre-ponti Sporza tuig zo hoog in de keel? Ik zoek er 1tje voor Kaya, mocht TS geen interesse hebben ;)
yara2013
3-sterren

Berichtdoor yara2013 » Wo 27 Mei 2015, 20:29

Ik denk dat de hurtta (wel de updated versie) dan wel fijn zou kunnen zijn. Deze is licht en zit ver achter de oksels.

http://www.allrounddog.com/a-39537718/h ... y-harness/

De buff en el perro die ik noemde zou ik zelf overslaan voor een slanke cocker.
Dat is namelijk best veel tuig

Het blijft altijd lastig, omdat het toch ook wel per hond verschilt.
Ik heb zelf inmiddels 6 tuigen, omdat ik elke keer dach de goede te hebben en dat viel dan toch weer tegen haha
Laatst gewijzigd door yara2013 op Wo 27 Mei 2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Lazy Garfield
5-sterren

Berichtdoor Lazy Garfield » Wo 27 Mei 2015, 20:34

yara2013 schreef:Ik denk dat de hurtta (wel de updated versie) dan wel fijn zou kunnen zijn. Deze is licht en zit ver achter de oksels.

Http://www.allrounddog.com/a-39537718/h ... y-harness/

De buff en el perro die ik noemde zou ik zelf overslaan voor een slanke cocker.
Dat is namelijk best veel tuig

Het blijft altijd lastig, omdat het toch ook wel per hond verschilt.
Ik heb zelf inmiddels 6 tuigen, omdat ik elke keer dach de goede te hebben en dat viel dan toch weer tegen haha

De link doet het niet!
yara2013
3-sterren

Berichtdoor yara2013 » Wo 27 Mei 2015, 20:36

Lazy Garfield schreef:De link doet het niet!

Nu wel als het goed is
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 27 Mei 2015, 21:31

Alle merken hebben voor en nadelen. Passen passen passen, want naar gelang de verhoudingen van jou hond zal voor jou hond merk x of y beter passen. Daar kun je niet zomaar online advies over krijgen is mijn ervaring.
jara
4-sterren

Berichtdoor jara » Wo 27 Mei 2015, 22:41

zhiva schreef:@ Allard, lijkt het nu zo of zit het tre-ponti Sporza tuig zo hoog in de keel? Ik zoek er 1tje voor Kaya, mocht TS geen interesse hebben ;)

Dat lijkt zo. .de band loopt over het borstbeen. Ts heeft een Cocker las ik dus dat gaat sowieso niet passen. ik heb 2 maten. .Mocht je in de buurt zijn een keer mag je gerust komen passen. .
mandyy
2-sterren

Berichtdoor mandyy » Do 28 Mei 2015, 09:19

Lil schreef:Alle merken hebben voor en nadelen. Passen passen passen, want naar gelang de verhoudingen van jou hond zal voor jou hond merk x of y beter passen. Daar kun je niet zomaar online advies over krijgen is mijn ervaring.

Helemaal mee eens hoor, maar de dierenwinkels hebben vaak erg weinig liggen aan tuigen. En Hier zijn er veel ervaringen, ook naar de kwaliteit van een tuig ;)
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Do 28 Mei 2015, 09:56

mandyy schreef:Helemaal mee eens hoor, maar de dierenwinkels hebben vaak erg weinig liggen aan tuigen. En Hier zijn er veel ervaringen, ook naar de kwaliteit van een tuig ;)

Ik kan wel roepen K9 prut, hurtta fantastisch, maar hoor hier vaak andersom. Ligt eraan dat ik smalle honden heb. Treponti is misschienfijn voor hond, maar ik had dan weinig controle over ze. Maar genoeg ervaringen andersom.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”