Zwembad voor de hond beetje fris houden. Tips?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 26 Mei 2015, 20:49

Scott z'n knieschijfjes zitten volgens de da iets te los. Advies: fietsen of zwemmen om meer bespiering te krijgen. Fietsen zie ik niet zitten, dus zwemmen it is!
Dus, m'n mannetje heeft nu een mega zwembad in de tuin staan  :biggrin2:

Filter, chloortabletten, ph tabletten, ph meetstrips, alles zit erbij. Maar chloortabletten lijkt me niet zo gezond voor Scott.
Dus.. wie heeft er hondvriendelijke tips om het zwembad zo lang mogelijk een beetje schoon en fris te houden?
Angelique
5-sterren

Re: Zwembad voor de hond beetje fris houden. Tips?

Berichtdoor Angelique » Di 26 Mei 2015, 21:13

Nou, zlfs met chloortabletten was het hier na een hondbadderrondje een zooitje in de pool.

Wil je niks gebruiken, niet te groot badje kopen, 1x daags een beetje met netje zwabberen en na drie dagen water vernieuwen.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 26 Mei 2015, 21:20

Angelique schreef:Nou, zlfs met chloortabletten was het hier na een hondbadderrondje een zooitje in de pool.

Wil je niks gebruiken, niet te groot badje kopen, 1x daags een beetje met netje zwabberen en na drie dagen water vernieuwen.

Haren en zand maakt niet uit. Gaat mij vooral om algen en zo  :P
Zwembad staat al, is 160x260, dus regelmatig water vernieuwen zit er niet in  :biggrin2:
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Di 26 Mei 2015, 21:39

pluk schreef:Haren en zand maakt niet uit. Gaat mij vooral om algen en zo  :P
Zwembad staat al, is 160x260, dus regelmatig water vernieuwen zit er niet in  :biggrin2:

voor mijn ronde van 305 cm gebruik ik een zwembadslang om hem leeg te halen naar een put.
Ik gebruik helemaal niks in mijn zwembad omdat zij hier dagelijks inzitten.
Alleen een netje om vuil eruit te halen. in de lente en herfst ververs ik het water 1 keer per 7-10 dagen. In de zomer iedere 5 dagen.
het laatste beetje water haal ik er met een bezem uit als ik 1 kant van de metal frame eraf haal.

die van 160x260 cm heb ik op de camping staan, hier gaat rond de 2000 liter in. Gooi je deze helemaal vol? want ik doe dit met 2 retrievers alleen in de late lente en hele zomer. de andere maanden vul ik m half. Anders staan ze te bibberen na 10 minuten  :cold: :2funny:

Met mijn zwembad van 4400 liter ben ik per maand, die ik voor de helft vul (2000 liter) , 4x helemaal verschonen, een tientje kwijt.

je kan er een afdekzeil overheen doen. Scheelt alg.
kaszi
5-sterren

Berichtdoor kaszi » Di 26 Mei 2015, 21:40

Denk niet dat er veel tips zijn.
Algen ga je zonder chloor hebben met de warmere temperaturen.

Zelf wordt het kinderzwembad (2,40 doorsnee) bij ons elke paar dagen leeggelaten en weer opnieuw gevuld voor de kinderen. We willen ook niet met chloor etc werken. 
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Di 26 Mei 2015, 21:54

Dit zijn mijn zwembaden, werk valt opzich mee, de kleine is zo'n donker water bij de camping omdat we daar nog kunstgras moeten leggen dit najaar.
Misty die erin staat vindt het geweldig om eerst het water in te gaan, door de gras te rollen en er weer in te springen om verder te zwemmen  :biggrin2:.
Als we verhuizen neem ik er 1 van 5 bij 5 meter  :smitten:
Afbeelding
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Di 26 Mei 2015, 23:08

pluk schreef:Scott z'n knieschijfjes zitten volgens de da iets te los. Advies: fietsen of zwemmen om meer bespiering te krijgen. Fietsen zie ik niet zitten, dus zwemmen it is!
Dus, m'n mannetje heeft nu een mega zwembad in de tuin staan  :biggrin2:

Filter, chloortabletten, ph tabletten, ph meetstrips, alles zit erbij. Maar chloortabletten lijkt me niet zo gezond voor Scott.
Dus.. wie heeft er hondvriendelijke tips om het zwembad zo lang mogelijk een beetje schoon en fris te houden?

Heeft het zwembad ook een antislip bodem ?
Dat lijkt mij met dit probleem ook niet onbelangrijk  :)
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 26 Mei 2015, 23:44

smulpaap schreef:Heeft het zwembad ook een antislip bodem ?
Dat lijkt mij met dit probleem ook niet onbelangrijk  :)

Nee, maar als hij erin kan staan gaat ie vooral lopen ipv zwemmen, dus t wordt net even wat dieper. Hij mag nu nog even wennen aan een zwembad in de tuin, maar binnenkort gaat er dus extra water in. Gelukkig is Scott niet zo springerig, dus tot nu toe gaat het ook zo prima.  Met een autoloopplank kan hij er straks in lopen en vervolgens er ook weer uit om even bij te komen.
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Wo 27 Mei 2015, 09:34

wij filteren over glaskorrels(kan ook met zand) en hebben een chloorgenerator van intex dit zet zout om in een pietsje chloor.
dus het water is zout(niet zo zout als in de zee  :P) en dat wordt dan door de generator omgezet in chloor,maar dan niet in die achtelijke hoeveelheden als met die tabletten.

moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet weet hoe het zwembad zich zou houden als mijn honden erbij in zouden zwemmen.ik wil dit niet omdat het echt een haren zooi geeft.
maar zo`n intex generator is niet al te duur.
in al die jaren nog nooit alg gehad.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 27 Mei 2015, 18:06

Als je pH goed zit, scheelt dat al heel wat in algengroei.
Als je hem dan ook afdekt met een ondoorlaatbaar zeil wanneer hij niet gebruikt wordt, helpt dat ook al veel.  Het zonlicht zorgt dat de algen kunnen groeien, zonder gaan ze dat niet doen.
Verder zijn er producten die algen laten samenklonteren zodat je ze eenvoudiger kan verwijderen.  Ik weet niet precies of dat wel zo gezond is, maar je kan het opzoeken.  Zo kan je hem dan tussendoor stofzuigen of uitscheppen, waardoor de groei toch verminderd wordt.

En verder inderdaad regelmatig eens het water vervangen... Echt algen weghouden zal je niet kunnen zonder chloor en ik veronderstel dat goed filteren inderdaad ook lastig wordt met al die haren (tenzij je een extra filter op de ingang zet die deze haren tegenhoudt), dus moet je gewoon de schade beperken...

Wat je ook kan doen is, als hij eens helemaal leeg is hem wel goed ontsmetten met chloor en dan uitspoelen. Zo zit er geen chloor in je water maar kan je wel telkens met een schone lei beginnen wanneer je hem terug vult.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 27 Mei 2015, 18:07

Roef & Hidde schreef:wij filteren over glaskorrels(kan ook met zand) en hebben een chloorgenerator van intex dit zet zout om in een pietsje chloor.
dus het water is zout(niet zo zout als in de zee  :P) en dat wordt dan door de generator omgezet in chloor,maar dan niet in die achtelijke hoeveelheden als met die tabletten.

moet er eerlijk bij zeggen dat ik niet weet hoe het zwembad zich zou houden als mijn honden erbij in zouden zwemmen.ik wil dit niet omdat het echt een haren zooi geeft.
maar zo`n intex generator is niet al te duur.
in al die jaren nog nooit alg gehad.

Heb je daar een linkje van?
Misschien interessant voor ons zwembad hier. :)
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Wo 27 Mei 2015, 21:55

http://www.googleadservices.com/pagead/ ... zwembaden/

dit is 1 van de vele verkoopadressen,op marktplaats staan ze soms ook tweedehands,maar dan is het zaak snel te reageren  ::)
wij vinden het ideaal! en idd stofzuiger er door(gaat hier automatisch op de pomp aangesloten)ph goed houden.
zo voorkom je veel ellende. :)
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9gmftg2iWg
deze stofzuiger hebben we erin(bij andere winkels voor 50 euro  ;))
voor een bad van 4.88 breed en 1.22 diep is het eigenlijk met de hand niet te doen
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Wo 27 Mei 2015, 21:56

linkjes kopiëren is niet echt mijn ding  :-[
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 27 Mei 2015, 22:02

Zou het ook zonder stofzuiger gaan als je gewoon een goede pomp met filterinstallatie hebt? Of denk je dat dat toch wat te eutopisch is?
Wij gaan dit jaar nog het 1 en ander aanschaffen en laten vernieuwen voor ons zwembad in de tuin, vandaar.  Automatische chloor- en ph-regelaar komt er zowiezo, maar als het met minder chloor kan dan standaard, is dat altijd mooi natuurlijk. ;)
Ik had gewoon nog niet aan een stofzuiger gedacht... Is die echt nodig?
kaszi
5-sterren

Berichtdoor kaszi » Wo 27 Mei 2015, 22:09

Een stofzuiger is wel handig hoor.
Wordt er water van de bodem weggezogen?  Anders blijft er toch vuil op de bodem liggen.

We hebben wel een stofzuiger. 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”