duwtje in de goede richting gezocht (uitslag bloedonderzoek hulp nodig)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
prisje
3-sterren

duwtje in de goede richting gezocht (uitslag bloedonderzoek hulp nodig)

Berichtdoor prisje » Ma 18 Mei 2015, 00:09

Ik hoop dat iemand mij helpen kan.
Vorig jaar oktober ben ik met Gaia naar de dierenarts geweest. Ze had last van passieve incontinentie, was sloom en hield de uitlaatrondes amper vol. Ook fietsen ging niet meer.
Verder at ze heel slecht vooral 's ochtend liet ze regelmatig der eten staan. De dierenarts heeft der onderzocht en kon zo op het eerste gezicht niks vinden behalve dat Gaia haar nek naar 1 kant niet helemaal liet draaien waardoor de DA dacht dat ze daar pijn had.
Advies metacam mee voor een week en tabletten voor incontinentie mocht dat na die week niet over zijn.
Ik vond het maar een raar verhaal pijn en dan incontinent. Raar maar waar na 2 dagen metacam had ik mijn oude hond terug. Tabletten voor incontinentie niet gebruikt want ook dat was over.
Nou is sinds een dag of 3 de incontinentie weer begonnen en ook is Gaia heel rustig. Ik dacht eerst dat dat door de komst van de pup was omdat ze natuurlijk regelmatig uitgedaagd word voor een spelletje maar ik vind haar te rustig en te aanhalig.

Ik wil er niet zomaar weer metacam ingooien maar zou graag willen weten wat er nou is want er is iets niet goed.
Gezien de DA de vorige keer ook niet goed wist wat het nou was hoop ik dat iemand mij in de richting kan wijzen wat te onderzoeken of wat het kan zijn.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door prisje op Wo 07 Okt 2015, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk
Moderator

Re: duwtje in de goede richting gezocht

Berichtdoor pluk » Ma 18 Mei 2015, 01:46

Zijn er foto's gemaakt van de nek en rug?
Laatst gewijzigd door pluk op Ma 18 Mei 2015, 02:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 18 Mei 2015, 08:22

Ik denk toch dat ze weer pijn heeft. Als Gaia mijn hond zou zijn, ging ik naar een dierenarts die ook osteopathie doet. Hij of zij kan dan bepalen of er eerst een foto gemaakt moet worden (wat misschien niet onverstandig is). Ik denk overigens wel dat problemen in nek/rug kunnen zorgen voor incontinentie. En ook daar kan een osteopaat in sommige gevallen nog wel wat mee.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Ma 18 Mei 2015, 09:35

Ik ben het met Pluk en Lizzy eens  :)
Ik zou haar ook even laten bekijken door een osteopaat
En je beschrijft het zelf al .... verandering gedrag , rustiger
Dat kan ook al een signaal zijn dat er iets niet in orde is
Extreme
5-sterren

Berichtdoor Extreme » Ma 18 Mei 2015, 10:34

Mee eens, een goede osteopaat zoeken, en laten onderzoeken wat er precies aan de hand is.
Toenmijn hond ondersteboven werd gewalst door een grote spring in het veld, hij een hernia kreeg, had hij ook problemen met zijn ontlasting, da zei toen ze kunnen door dit soort problemen incontinent raken. Dus nek/rug problemen kunnen m.i. ook verband houden met incontinentie.
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Ma 18 Mei 2015, 10:49

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik wist dus echt niet dat incontinentie van de pijn komen kan.
Heeft iemand ervaring met de praktijk in Vorden. Die ga ik vandaag nog bellen voor een afspraak.
Dankjewel!
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Ma 18 Mei 2015, 12:01

prisje schreef:Heeft iemand ervaring met de praktijk in Vorden. Die ga ik vandaag nog bellen voor een afspraak.

Persoonlijk geen ervaring, maar als je zoekt op 'Vorden' komt er wel wat voorbij.
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Ma 18 Mei 2015, 18:56

Afspraak is gemaakt. Door haar vakantie en onze vakantie helaas pas over 3 weken maar mocht er deze week iemand uitvallen dan belde ze.
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Di 19 Mei 2015, 21:57

prisje schreef:Heel erg bedankt voor de reacties. Ik wist dus echt niet dat incontinentie van de pijn komen kan.
Heeft iemand ervaring met de praktijk in Vorden. Die ga ik vandaag nog bellen voor een afspraak.
Dankjewel!

Ik heb ervaring met Marielle Kamphorst in Vorden (Graafschap dierenartsen). Ze is heel lief met mijn honden en Bobbie's rugklachten (ernstige spondylose) heeft ze heel goed kunnen verbeteren. Ik ben erg tevreden!
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Di 19 Mei 2015, 23:22

evelyn02 schreef:Ik heb ervaring met Marielle Kamphorst in Vorden (Graafschap dierenartsen). Ze is heel lief met mijn honden en Bobbie's rugklachten (ernstige spondylose) heeft ze heel goed kunnen verbeteren. Ik ben erg tevreden!

Goed om te horen! Ik heb bij haar een afspraak gemaakt en hoop dat Gaia dan snel opknapt
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Wo 10 Jun 2015, 16:30

Vandaag eindelijk in Vorden geweest met Gaia.
Ze had flink wat spanning rond de nek en op 2 andere pkaatsen. Gaia vond het allemaal wat spannend maar liet zich erg goed behandelen.
Ze ligt nu uitgeteld bij ons op de bank.
Volgende maand volgende afspraak.
Heel erg bedankt voor de hulp! Ik had zelf nooit van een osteopaat gehoord.
evelyn02
4-sterren

Berichtdoor evelyn02 » Za 13 Jun 2015, 09:10

Hopelijk heeft het een goed resultaat!
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Di 07 Jul 2015, 14:28

Het resultaat was verbluffend. Echt geweldig. Ze moest dag of 2 a 3 rustig aan doen. Dat hebben we dan ook gedaan. Na 3 dagen zijn we naar het losloopveld gegaan en heeft ze een half uur gerent en gespeeld. Normaal is ze met 10 doodmoe. Nu hield ze het met gemak vol. Zo geweldig te zien hoeveel dankbaarheid een hond kan uitstralen. Enige waar ik nog mee zit is het eten. Ik moet botwerk klein knippen anders eet ze het niet terwijl ze lamsribben en jonge geitjes zo wegwerkt.
We moeten nog even kijken wanneer de volgende afspraak word. Helaas lopen de agendas van de osteopaat en ons niet gelijk maar dat komt vast goed.
ywa100
3-sterren

Berichtdoor ywa100 » Di 07 Jul 2015, 14:35

Fijn te horen dat het beter gaat!
Ik heb ook goede ervaringen met osteopaat, maar dan wel met paarden.
Gelukkig (nog) niet nodig gehad voor mijn hond.
Je ziet maar hoe goed ze eigenlijk aangeven dat er iets aan de hand is!

Groetjes,
Yvonne
prisje
3-sterren

Berichtdoor prisje » Wo 30 Sep 2015, 21:14

Vandaag voor de 3e keer geweest bij de osteopaat. We hebben overlegd om even een bloedonderzoek te laten doen want het zit me niet lekker. Ze was het met me eens dat er dingen waren die toch niet paste bij het beeld dat ze van Gaia had.
Sommige klachten worden beter maar over het algemeen gaat het alleen maar slechter met Gaia.
Incontinentie is weg en ze eet een stuk beter. (Als madam in ieder geval maar krijgt wat ze super lekker vind :biggrin2:) Ze is een stuk minder misselijk.
Dat waren de goede berichten.
Ze is ontzettend koud en ze heeft het ook echt koud. Dit weekend heb k haar temp opgemeten toen ze wel heel erg koud aanvoelde en was haar temp 37,8 graden. Normaal zit ze tussen de 38,7 en 39 graden.
Ik ben voordat we naar de osteopaat zijn geweest even het bos in geweest met haar. Ze heeft 2 sprintjes getrokken en toen was het alweer uit met de pret. Liep alleen maar naast me. Als de deurbel gaat reageert ze amper nog terwijl er normaal toch echt een heisa van gemaakt werd. Van andere honden moet ze momenteel ook niks weten en zo kan ik nog wel even doorgaan aan dingen die me opvallen de afgelopen tijd.
Maandag gaan we bloedprikken. Ik kan helaas niet eerder.
Welke waarden hadden jullie laten prikken? Evt nog andere ideeën die in jullie opkomen. Vind het zo verschrikkelijk mijn meisje zo te zien!
Alvast weer bedankt!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”