Chendo blijft slikken en kwijlen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 07 Mei 2015, 09:21

Sinds een paar dagen is Chendo continu aan het slikken en overmatig aan het kwijlen. Ben al in de weer met Okugest maar dat helpt niet echt, heb al in zijn bek gekeken maar kan niets vinden.
Hij kan er niet lekker door slapen en is onrustig. Verder eet hij gewoon, drinkt gewoon en speelt.
Hij wil alleen de hele tijd gras eten dus ik denk toch dat hij misselijk is of te veel maagzuur aanmaakt.

Iemand nog tips.
sella
5-sterren

Re: Chendo blijft slikken en kwijlen

Berichtdoor sella » Do 07 Mei 2015, 09:52

Buffel deed dat door zijn hevige amandelontstekingen. Ik dacht ook misselijk, maar de okugest deed niets. Nu de ontsteking over is, is dat slikken, speekselen alles eten wat los en vast zit van gras tot zand ect, weg.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 07 Mei 2015, 10:01

Ik denk een flinke misselijkheid. Soms wil Maag Compositum wel werken. Of een maagzuurremmer. Heeft hij ook last van gas in darmen?
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 07 Mei 2015, 10:14

Lizzy schreef:Ik denk een flinke misselijkheid. Soms wil Maag Compositum wel werken. Of een maagzuurremmer. Heeft hij ook last van gas in darmen?

Nee, helemaal geen last van zijn darmen. Gewone normale ontlasting, geen gas, geen winden laten.

Maar dan zou hij dus al dagen misselijk zijn?
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 07 Mei 2015, 11:46

Likken en slikken kan ook een idicatie zijn van pijn/ongemak.. dus dat hij bij wijze van een zere knie heeft....
Dat maakt het zo onwijs lastig. Er kan iets met het gebit zijn wat hem irriteert, of in de keel.. of toch last van maagzuur wat steeds omhoog komt, of misselijk...
Je zou kunnen kijken of het beter gaat op medicatie tegen misselijkheid bv primperid of cerenia... of op pijnstilling..
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 07 Mei 2015, 11:49

Pijn heeft hij niet, dat weet ik bijna zeker. Slikken door pijn kan ik me voorstellen, maar hij kwijlt ook uitermate veel. Ik heb nog primerid in huis, dus dat ga ik nog eens proberen.
Het zit duidelijk in zijn keel. Hij heeft nu ook een tuig ipv zijn halsband om irritatie te voorkomen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”