eendenvleugels

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

eendenvleugels

Berichtdoor Barfplaats

Rebekka
3-sterren

eendenvleugels

Berichtdoor Rebekka » Za 02 Mei 2015, 16:08

stom vraagje: ik weet dat je kippenvleugels moet inknippen, maar moet dat met eendenvleugeltjes eigenlijk ook?  Tot nu toe braaf gedaan, maar ik lees er eigenlijk nooit over...
Lizzy
Moderator

Re: eendenvleugels

Berichtdoor Lizzy » Za 02 Mei 2015, 18:43

Moeten moeten. Ik knip niks in, geen eendenvleugels, geen kippenvleugels. Mijn honden hebben hun eigen 'snoeischaar' in de bek staan. Maar voor de beginnende BARF hond of voor honden die slecht bot verteren is het handig, om het in te knippen. En dan geldt het ook voor eendenvleugels.
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Za 02 Mei 2015, 19:45

Lizzy schreef:Moeten moeten. Ik knip niks in, geen eendenvleugels, geen kippenvleugels. Mijn honden hebben hun eigen 'snoeischaar' in de bek staan. Maar voor de beginnende BARF hond of voor honden die slecht bot verteren is het handig, om het in te knippen. En dan geldt het ook voor eendenvleugels.

Ik doe het na 3 jaar barfen nog steeds trouw  ???  :2funny:
Ik dacht dat ze anders vast bleven steken in hun strot? Kippen en eendenvleugels knip ik dus beide in.
RobinVC
2-sterren

Berichtdoor RobinVC » Di 05 Mei 2015, 09:08

Ik knip niks in, maar Spike is dan ook een rustige eter. Hij bijt en malt de botten vrij fijn. Hij schrokt geen vleugels of nekken binnen. Met een runderstrot doet hij zeker een half uur. Zelfs dit geef ik in één stuk en sommige zijn wel vrij groot.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 08 Mei 2015, 08:03

Tamara schreef:

Ik doe het na 3 jaar barfen nog steeds trouw  ???  :2funny:
Ik dacht dat ze anders vast bleven steken in hun strot? Kippen en eendenvleugels knip ik dus beide in.

Als jij dat een veilig gevoel vindt, moet je dat gewoon blijven doen hoor! Het gaat erom dat beginners nog wel eens denken "hee, geinig, hap-slik-weg". En zelfs dat is voor de meeste grote honden geen probleem. Maar dat kan verkeerd gaan, zeker bij kleinere honden, hebben we uit ervaring kunnen zien. We hebben ooit 1 teckel gehad (jaren geleden) waarbij er een vleugel vastliep in het spijsverteringskanaal. De hond heeft het overleeft, maar fijn was het niet. Vandaar deze waarschuwing. Veiligheid voor alles. Maar een hond die al langere tijd vleesbot eet, kraakt zo'n vleugel (als het goed is) eerst zelf. En dan is het probleem door de hond zelf verholpen.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Vr 08 Mei 2015, 09:21

Ik vind hey eng en dus knip ik alles in wat scharniert. Dus ook pootjes van geitjes.  ;D
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Vr 08 Mei 2015, 13:00

Het zal wel aan labrador eigenaars liggen  ;D

Ik ben het inmiddels zo gewend en mijn meisje is een gulzige eter, dus ik blijf wel knippen  ;D
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 09 Mei 2015, 21:18

Ligt aan de hond. Hier een die helemaal geen vleugels krijgt, die eet dat alsof het een mini hapslikweg is (en dat is het ook voor een grote hond).
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Zo 10 Mei 2015, 10:07

Ik knip zelfs kwartelvleugels in voor de schrokker hier...  ::)
Het is tenslotte maar een klein kattenkeeltje... En hij slikt echt wel in zonder kauwen.
Neally
5-sterren

Berichtdoor Neally » Zo 10 Mei 2015, 13:24

Hij kauwt het stuk en slikt (veel) in een stuk door. Daar moet ik wel aan wennen.  :o Knip dus, just to be safe.
Bij haar hoeft dat niet. Zij doet alles keurig in stukken kauwen en dan pas door slikken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”