pensdag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pensdag

Berichtdoor Barfplaats

Rebekka
3-sterren

pensdag

Berichtdoor Rebekka » Zo 26 Apr 2015, 21:36

Nog een vraag. (jaja, ik ga mijn menu omgooien) .. hoe zit het nou eigenlijk met een pensdag? ik lees daar vaak over, maar weet niet zo goed wat dan de bedoeling is. Ik krijg het met zoeken ook niet helemaal helder.

Moet je dan al je pens van die week in 1x geven en de rest van die dag niets meer, of geef je pens extra? Hoe zit dat dan met ontlasting en bot? en hoe zit dat met een visdag...
spikkel
4-sterren

Re: pensdag

Berichtdoor spikkel » Ma 27 Apr 2015, 00:08

Je kunt gewoon 1 dag pens geven van de hele week en verder die dag niets. Mijn hondjes kunnen hier niet tegen, ze raken aan de schijterij. Ik combineer met wat vleesbot erbij. Vaak verdeel ik de pens over 2 dagen.
Dit geld ook voor vis. Ik denk wel dat met zalmlijven je beter geen extra bot kan bijgeven. Ik voer zelf geen zalmkop of lijf. Dus zeker weet ik het niet.
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Ma 27 Apr 2015, 00:53

Van vis wordt aangeraden dit te beperken tot max 10% van je menu. Met 1 visdag per week kom je op ruim 14%, dus teveel.
Monique77
5-sterren

Berichtdoor Monique77 » Ma 27 Apr 2015, 20:57

Hier eten ze 1 dag per week een penslap (en verder niets)
Het overige orgaan verdeel ik in de week samen met bot en/of spiervlees

Hier gelukkig geen diarree oid.
Sjors krijgt het trouwens nog wel bij vleesbot, omdat hij nog 4x daags eet, en ik niet 4x daags alleen pens wil voeren bij een opgroeiende pup
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Ma 27 Apr 2015, 21:24

Mijn honden krijgen 1 x per week pensmaaltijd (10%, vroeger was dat ca 20%, maar heb dat sinds weer teruggeschroefd) de dag erna hebben zij fantastische poep...en 3 x per maand ongeveer krijgen zij een zalmkop als maaltijd, hebben zij ook geen problemen mee...

Je moet het eigenlijk gewoon eens uit proberen, de ene hond doet het er prima op, de andere hond minder of helemaal niet..
CindyMayella
4-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Ma 27 Apr 2015, 21:30

Appie krijgt ook 1 dag per week alleen pens, verder geen aanvulling..... Op de andere dagen qua orgaan, alles, maar geen pens..... Ook 1x per week een visdag, zalmfilet...... Rest van de week 4 dagen bot, orgaan en spier en nog 1 dag kvv (dier dat ie de rest vd week niet heeft).......
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Ma 27 Apr 2015, 23:37

Gaat hier niet goed ik geef er wat bot bij.
malimaniac
4-sterren

Berichtdoor malimaniac » Vr 01 Mei 2015, 14:18

Ik geef pens met vleesbot. Denk dat alleen pens hier niet goed gaat.
Op zondag krijgen ze zalm. De ene de kop en de andere de graat. Als ze die week actief zijn geweest krijgen ze daar nog wat spiervlees en vleesbot bij.
Tamara
4-sterren

Berichtdoor Tamara » Vr 01 Mei 2015, 15:25

Ik meng de pens met hart, lever en nier in een mixje. 4 kg verdeelt dus in zakjes en dit geef ik om de dag.
Van alles ongeveer evenveel. Dit gaat gewoon bij de vleesbot en vlees.
Als de visolie uiteindelijk is een keer op is geef ik de andere dagen dat ze dus geen organen krijgen 10 tot 15 procent vis. (makreel, haring, sprotjes, ect..)
1 keer per week een zalmdag (kop en staart), en een strotdag, maar nooit geen pensdag gedaan  :-\
Chunga
2-sterren

Berichtdoor Chunga » Zo 03 Mei 2015, 08:03

De Dames hebben regelmatig een pensdag of een visdag of een kipdag.
De pensdagen worden hier prima verteert  :).
Maar ze worden dan ook verwend met Hooglanderpens, een hardgekookt eitje en wat groentemix  :D.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”