Nou ja!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Nou ja!

Berichtdoor Barfplaats

Hope
5-sterren

Nou ja!

Berichtdoor Hope » Ma 13 Apr 2015, 17:29

Nouja.
Net komt de da ons paard enten voor de half jaarlijkse enting die nodig is om internationaal te mogen starten.
Nu is het al te gek voor woorden natuurlijk dat je elk half jaar moet enten, maar goed.

Vraagt meneer of we hem ook preventief een shot prednison willen geven omdat veel paarden koorts krijgen na deze fijne enting.  :-X
Nou, nee dank u. En nu u het toch zegt, wellicht is er een enting van een andere fabrikant die minder klachten geeft... Ik zoek nog wel even verder.

Het is toch te gek voor woorden dit soort dingen?
Gewoon preventief prednison gaan spuiten omdat de enting zo heftig is?  :-X
Moet er dan niet iets anders gebeuren toevallig? De enting eens nader onder de loep nemen bijvoorbeeld?
Lizzy
Moderator

Re: Nou ja!

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Apr 2015, 17:33

:-X :-X :-X :-X :-X

Ja, en bij mijn weten werkt de enting dan dus ook niet :-X :-X :-X :-X

Ik kwam laatst iemand tegen, die z'n hond had een tegen-enting gehad. Lees de enting + prednison :-X

Waanzin. Je zou direct een klacht moeten kunnen indienen.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Ma 13 Apr 2015, 17:37

Lizzy schreef: :-X :-X :-X :-X :-X

Ja, en bij mijn weten werkt de enting dan dus ook niet :-X :-X :-X :-X

Ik kwam laatst iemand tegen, die z'n hond had een tegen-enting gehad. Lees de enting + prednison :-X

Waanzin. Je zou direct een klacht moeten kunnen indienen.

Een wattuh? Wat zou dat moeten doen dan? Wat is het (bizarre) idee daarachter?

Nu nog op zoek naar een andere enting voor het paard. Er moet toch iets zijn waarbij ze geen koorts krijgen?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 13 Apr 2015, 17:44

Echt bezopen  :-X Leuk ook zo'n tegen-enting. De meeste mensen enten toch nog steeds omdat ze bang zijn dat woef ziek wordt, zijn ze superfier omdat ze een extra prik krijgen dat woef er niet ziek van wordt, werkt de enting ook niet meer. Maar dat zal er vast niet bijverteld worden.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 13 Apr 2015, 17:45

Ik weet ook niet beter dat predison en enten niet samen gaat. Rare actie hoor!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Apr 2015, 17:47

Hope schreef:Een wattuh? Wat zou dat moeten doen dan? Wat is het (bizarre) idee daarachter?

Nu nog op zoek naar een andere enting voor het paard. Er moet toch iets zijn waarbij ze geen koorts krijgen?

Ook iets tegen de bijwerkingen, omdat de hond zo slecht op deze specifieke enting reageerde :-X
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 13 Apr 2015, 17:48

Hope schreef:Een wattuh? Wat zou dat moeten doen dan? Wat is het (bizarre) idee daarachter?

Welke enting is het?
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 13 Apr 2015, 17:56

Maar het krijgen van koorts na een vaccinatie is toch juist een goed teken? Dan is het imuunsysteem toch braaf zijn werk aan het doen?
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 13 Apr 2015, 18:13

Volgens mij hoort die toch normaal niet zo sterk te zijn dat ze er werkelijk koorts van krijgen.
Als het enkel daarbij blijft, zou ik me daar ook minder zorgen in maken dan in een schot prednison, dat wel.
Maar ik geloof wel dat de kiem in de enting eigenlijk wel een tikkeltje te sterk is als ze er koort van krijgen.  Misschien is dat gewoon bij sommige kiemen nodig om de enting te laten aanslaan, maar ik kan me voorstellen dat dat dan wel eens mis kan lopen en het dier werkelijk ziek wordt van de enting (niet bij koorts alleen blijft).
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Ma 13 Apr 2015, 18:13

Lizzy schreef:Welke enting is het?

De enting tegen para-influenza

hannabelgje schreef:Maar het krijgen van koorts na een vaccinatie is toch juist een goed teken? Dan is het imuunsysteem toch braaf zijn werk aan het doen?

41.5 is niet echt een lekkere temperatuur meer  :-X
Plus zwelling op de plek van enting, dikke benen en niet meer willen lopen van de spierpijn...
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 13 Apr 2015, 18:18

[quote="Hope"]
De enting tegen para-influenza

41.5 is niet echt een lekkere temperatuur meer  :-X
Plus zwelling op de plek van enting, dikke benen en niet meer willen lopen van de spierpijn...
[/quote]

Oh, arm paardje....  :(

Ik herinner me zelf een enting tegen meningitis die ook zo spierpijn gaf.  Dat heeft toch wel een weekje geduurd, eer ik geen pijn meer voelde bij het bewegen van de arm...
Oh, en die entingsplaatsen die dik worden, das ook altijd zo eng... Kunnen ze zo vreselijke dingen aan overhouden...
Houdt dat maar goed in het oog, dat het niet ontsteekt of geen bult vormt...  :-\
Ruisje
5-sterren

Nou ja!

Berichtdoor Ruisje » Ma 13 Apr 2015, 18:24

Toen ik nog katten fokte en dus verplicht moest enten gaf ik vlak voor entingen en nog tot dag of twee erna alleen arnica van VSM. Arnica helpt uiteraard alleen ter voorkoming van spierpijn en zwelling. ;)
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Ma 13 Apr 2015, 19:30

Gelukkig hoeft mijn paard nergens naar toe waar een enting voor verlangt wordt. pfffff
Hij wordt al jaren niet meer geënt.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Ma 13 Apr 2015, 20:13

[quote="pearlsofpassion"]
Oh, arm paardje....  :(

Ik herinner me zelf een enting tegen meningitis die ook zo spierpijn gaf.  Dat heeft toch wel een weekje geduurd, eer ik geen pijn meer voelde bij het bewegen van de arm...
Oh, en die entingsplaatsen die dik worden, das ook altijd zo eng... Kunnen ze zo vreselijke dingen aan overhouden...
Houdt dat maar goed in het oog, dat het niet ontsteekt of geen bult vormt...  :-\
[/quote]

Ik heb de dierenarts onverrichter zake naar huis gestuurd.
Nadat hij me vertelde dat deze klachten bij 1 op de 20 paarden voorkomen, wilde ik eerst kijken naar een mogelijk alternatief.

1 op de 20... Dat is toch niet normaal?!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”