korsten lip

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

korsten lip

Berichtdoor Barfplaats

gytha
2-sterren

korsten lip

Berichtdoor gytha » Zo 12 Apr 2015, 17:51

Hallo allemaal,

Sinds een maand heeft mijn cairn terrier zwarte korsten in de plooi van haar onderlip. Die plooi zit in het midden van haar onderlip. Zij is nu 4 jaar en ik heb dit nog nooit gezien. Ik dacht eerst dat het opgedroogde modder was, maar dit is dus niet zo. Heeft iemand dit weleens gezien en wat zou ik eraan kunnen doen? Ik heb ook geen idee wat de oorzaak kan zijn. Zij is verder een gezonde cairn en krijgt zowel KVV Darf als karkassen van bosduif, parelhoen en kwartel in combinatie met vuile pens. Zij krijgt af en toe een vissenkop.
Lizzy
Moderator

Re: korsten lip

Berichtdoor Lizzy » Zo 12 Apr 2015, 17:57

Kwijlt ze vaker dan anders? Heeft ze last van tanden/kiezen of keel? Is dit geen lipplooi eczeem? Ruikt het vies?
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Zo 12 Apr 2015, 18:20

Is volgens mij lipplooi eczeem. Hier kreeg ik dat alleen weg door het met een wattip regelmatig aan te tippen met surolan.
gytha
2-sterren

Berichtdoor gytha » Ma 13 Apr 2015, 11:18

Ik heb plaatjes van lipplooieczeem bekeken en dat ziet er inderdaad precies zo uit. Ik had er nog nooit van gehoord, maar dat is het inderdaad. Is het iets dat steeds terugkomt na behandeling of kan het na de behandeling voorgoed wegblijven?
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Ma 13 Apr 2015, 13:29

Dat kan altijd terug komen, vooral als ze diepe plooien hebben. Goed droog en schoon houden beperkt het volgens mij wel.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Ma 13 Apr 2015, 14:03

Hier komt het maar héél af en toe terug. Op dit moment is het al enkele jaren weggebleven.
Af en toe een klein kuurtje groene leem, lijkt het ook langer weg te houden.
Laatst gewijzigd door Doranto op Ma 13 Apr 2015, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”