Probiotica na narcose

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Probiotica na narcose

Berichtdoor Barfplaats

Dreetje
5-sterren

Probiotica na narcose

Berichtdoor Dreetje » Ma 06 Apr 2015, 20:41

Rocky gaat woensdag naar de DA voor een ingreep(je) en moet hiervoor onder narcose.
Is het raadzaam om hem hierna probiotica te geven? en zo ja, hoeveel en hoelang?
Ik heb voor mezelf probiotica van Solgar (Advanced Acidophilus plus).
Kan ik dit geven en kan ik dan een capsule (1/2 of zo?) gewoon openen en de poeder bij
z'n eten doen?
Laura2004
5-sterren

Re: Probiotica na narcose

Berichtdoor Laura2004 » Di 07 Apr 2015, 07:05

Je kan de capsule idd openen en door het eten doen. Ik geef een hele capsule.  Solgar is een prima merk. En het lijkt me idd raadzaam om na de ingreep probiotica te geven,  zeker als hij erna antibiotica moet slikken of andere medicijnen.
Ik zou het in ieder geval net zolang geven als dat hij medicatie moet slikken.  Hier krijgen ze overigens iedere dag probiotica.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op Di 07 Apr 2015, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 07 Apr 2015, 08:12

Dreetje schreef:Rocky gaat woensdag naar de DA voor een ingreep(je) en moet hiervoor onder narcose.
Is het raadzaam om hem hierna probiotica te geven? en zo ja, hoeveel en hoelang?
Ik heb voor mezelf probiotica van Solgar (Advanced Acidophilus plus).
Kan ik dit geven en kan ik dan een capsule (1/2 of zo?) gewoon openen en de poeder bij
z'n eten doen?

Ja, dat kan. Ik begin altijd een paar dagen met een halve capsule (om te wennen) en daarna geef ik een hele. Maar het hangt van het gewicht van je hond af. Ik heb honden van tussen de 25 en 30 kg. Als je een hond hebt die 10 kg weegt, is een halve capsule genoeg.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”