Zooeasy

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zooeasy

Berichtdoor Barfplaats

Boeffie Blafmans
5-sterren

Zooeasy

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Ma 06 Apr 2015, 20:24

Met welke formule wordt de coi berekend in Zooeasy? Wright?
Lizzy
Moderator

Re: Zooeasy

Berichtdoor Lizzy » Ma 06 Apr 2015, 20:25

Yup
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Ma 06 Apr 2015, 20:45

En het coi dat je krijgt van je hond is de optelling van het coi van de ouders?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 07 Apr 2015, 08:06

Boeffie Blafmans schreef:En het coi dat je krijgt van je hond is de optelling van het coi van de ouders?

Hoe bedoel je, de optelling van het coi van de ouders? Zoo Easy berekend het COI van de hond waar jij dat berekent van wilt hebben. En dan maakt het systeem een COI berekening van de gemeenschappelijke voorouders van die de specifieke hond (waar jij de berekening van wilt hebben). Je kunt zelf instellen over hoeveel generatie je de berekening wilt hebben, over alle ingevoerde generaties of over een zelf ingestelde maximum van het aantal generaties.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Di 07 Apr 2015, 11:01

Nou, ik krijg twee heel verschillende waarden in twee verschillende programma´s. Eentje in zooeasy (ik kan daar zelf niet in, dus ik kan ook niet goed vergelijken, weet niet precies welke honden daar allemaal wel en niet zijn ingevoerd) en eentje in working dog. Maar ik weet nu hoe het komt. In working dog gebruiken ze enkel een deel van Wrights formule, ze rekenen daarin niet de coi van de gedeelde voorouders mee. Zooeasy komt hoger uit en ik dacht eerst even dat ze misschien de cois van beide ouders optelden, ofzo, maar dat is niet zo. Ik zou er twee helemaal goed moeten kunnen vergelijken om te zien hoe groot het verschil is en of ik wel of niet kan afgaan op de berekening die in workingdogs wordt gebruikt...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”