Voorstellen en vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Voorstellen en vraagje

Berichtdoor Barfplaats

sillie
1-ster

Voorstellen en vraagje

Berichtdoor sillie » Ma 30 Mar 2015, 13:42

Hallo allemaal,

Ik ben Sylvia en wij hebben een golden retriever van nu precies 1 jaar. Tot 2 weken geleden hadden we ook een amercian stafford, maar deze hebben we tot groot verdriet met 11 jaar moeten laten inslapen.
Onze Lizzy krijgt nu ongeveer 6 maanden Prins petfoods en ik ga nu overschakelen op kvv met wat meer variatie,  een extra vriezer aangeschaft want nu is het een heel gepuzzel om het allemaal kwijt te kunnen zeker toen het nog 2 honden waren. Ze doet het op de Prins erg goed, de fokker is steeds weer verbaasd over de conditie van de vacht, zelf zweren ze bij royal canin brokken maar ikzelf ben niet zo van de brokken, helemaal nadat ik een aantal uitzendingen op tv had gezien en hoe geheimzinnig dat allemaal gaat bij de fabrikanten . Sinds ze op vlees staat gaat het veel beter, zelfs de oude hond die wij vanaf haar 8e jaar hebben gehad stopte met winden laten en had geen nare lichaamsgeur meer.En als ze af en toe wat harde ontlasting heeft krijgt ze wat schapen vet en dan gaat het weer prima.
Prins is een voer met toevoegingen en nu ga ik op echt vers over, ik heb de afgelopen weken al wat getest en alles gaat erin als koek,
zonder problemen. Ik ga wel gepureerde groenten toevoegen. Maar ik heb nog 2 vraagjes, men heeft mij verteld dat als ik 4 verschillenden diersoorten per 3 weken geef ik niets meer hoef toe te voegen, klopt dit?  En wat geven jullie voor de trainigen? In de winkel kun je kleine stukjes gedroogd pens e.d. kopen maar daar moet ze best lang op kauwen en dat is met training niet echt handig dus nu neem ik maar gekookte kip mee want ik heb nog niet iets gevonden dat ze hap slik weg kan op eten.

Ik hoop dat ik op barfplaats handige tips ga vinden want tzt komt er wel weer een pup bij en die gaat dan ook over op kvv.

Vast bedankt voor de tips, nu en in de toekomst.
Sylvia
Inouchka
5-sterren

Re: Voorstellen en vraagje

Berichtdoor Inouchka » Ma 30 Mar 2015, 19:45

Hallo Sylvia!! Welkom op BP!! Weet niet precies of je 4 verschillende diersoorten per 3 weken moet voeren, hier is het wel een gebruikelijk iets. (Ik voer wel barf). Ik probeer echt zoveel mogelijk te wisselen, dus om de zoveel weken koop ik van verschillende diersoorten vleesbot, orgaan, en spiervlees. Dit is voor barf zo, dus zal het voor KVV hoogst wsl ook wel zijn, maar het precieze in getal voor KVV, daar twijfel ik over. Wel raden ze aan om verschillende merken KVV te voeren, dit heeft te maken, omdat iedere KVV een eigen samenstelling heeft en als je meerder merken voert je hond kat minder snel tekorten zal krijgen. Voor de trainingen drogen wij zelf bv lamslong, hart, stukjes kipfilet, frikandel (vinden ze hier extra lekker ) zelfs KVV is te drogen. Je kan dit oprollen tot kleine balletjes of in een laag laagje in je voedseldroger leggen. Je zou dus eventueel kunnen overwegen om een voedseldroger aan te schaffen.. Ze bevinden zich in de prijsklasse van ca. €30 - €450 of misschien nog wel meer... Heel veel succes en er zullen vast nog meer mensen reageren!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Ma 30 Mar 2015, 20:11

Je voert inderdaad minimaal 4 diersoorten in 3 weken. Meer afwisseling is prima, maar als je een vermoeden hebt dat je hond een allergie zou kunnen hebben, dan is het wel handig om een makkelijk verkrijgbare diersoort niet te voeren. Zo kun je je hond nog een (voor hem) geheel nieuwe diersoort aanbieden als je uit zo moeten sluiten of het een voedselallergie is.
Dus wissel lekker af met smaken en inderdaad ook merken. Bij vers is dat alleen maar goed.

Aan snackjes voer ik vooral gedroogd vlees. Ik droog deze op een droogmachientje van Bohmann. Voor het uitgebreidere droogwerk zijn er veel betere droogoventjes te koop, maar voor het drogen van wat spiervlees of orgaan volstaat de bohmann prima. Als ik Oscar echt een hele super lekkere hap-slik-weg beloning wil geven, gebruik ik iets ongezonds. Meestal kookworst. Dat snackt lekker weg en vindt hij heerlijk. Gewone beloningen zijn gedroogd spier en orgaanvlees. Wat hij ook heel lekker vindt, maar soms inderdaad wel eventjes op staat te kauwen. Gekookte kipfilet is ook een hele prima beloning. Of even wat gehakt rul gebakken ofzo.
sillie
1-ster

Berichtdoor sillie » Ma 30 Mar 2015, 21:48

Hoi Kaela en Inouchka,
Dank voor jullie antwoorden.  Heel grappig vanmiddag kwam ik een site tegen waar het zelf drogen van vlees voor snacks beschreven werd. Ik heb daarop direct een voedseldroger besteld. Dus vanaf morgen ga ik zelf snacks maken, eens kijken hoe dat gaat.
En dan gaat onze dame echt goed eten, lekker alles vers en geen rommel uit de winkel meer.
Mojo77
2-sterren

Berichtdoor Mojo77 » Di 31 Mar 2015, 14:30

Welkom. goed bezig! Je hond boft maar met die zelf gemaakte verse snacks! Neem de tijd om te lezen hier, je kan hier zoveel goeie info vinden.Veel plezier hier
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”