wondje oog

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wondje oog

Berichtdoor Barfplaats

Kaio
5-sterren

wondje oog

Berichtdoor Kaio » Vr 20 Mar 2015, 08:10

Wat kun je evt. smeren opeen wondje direct aan het ooglid? Is een bijtwond.
Gister na fysio stond een dobberman te wachten, toen kaio te dicht in de buurt kwam was het zonder enige waarschuwing bam.  :-X wat is er mis met eerst grommen?
Nouja in ieder geval, zou ik er evt honingzalf op kunnen smeren? Zit echt tot aan zijn ooglid. Het ziet er niet zorgwekkend uit tot nu toe. Maar ik kan natuurlijk nergens mee desinfecteren op die plek?
DA raad vragen wordt direct AB omdat het een bijtwond is.
Angelique
5-sterren

Re: wondje oog

Berichtdoor Angelique » Vr 20 Mar 2015, 09:53

He bah  :(. Ik zou het schoonmaken en deppen met zilverwater. Een creme oid zou wellicht in het oog kunnen komenn, wat een extra vervelend gevoel opleverd en wellicht triggert tot krabben of wrijven.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Mar 2015, 09:57

Kaio schreef:Wat kun je evt. smeren opeen wondje direct aan het ooglid? Is een bijtwond.
Gister na fysio stond een dobberman te wachten, toen kaio te dicht in de buurt kwam was het zonder enige waarschuwing bam.  :-X wat is er mis met eerst grommen?
Nouja in ieder geval, zou ik er evt honingzalf op kunnen smeren? Zit echt tot aan zijn ooglid. Het ziet er niet zorgwekkend uit tot nu toe. Maar ik kan natuurlijk nergens mee desinfecteren op die plek?
DA raad vragen wordt direct AB omdat het een bijtwond is.

Ik zou ook zilverwater gebruiken. En evt een oplossing van water met Echinacea Extra Forte. Ik denk ook dat honingzalf vervelend is om in het oog te krijgen.....
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 20 Mar 2015, 10:05

Dan ga ik geen zalf gebruiken nee.
Zilverwater waar kan ik dat krijgen ( anders dan online?) Kan ook in Nl ben ik ook zo.
Heb hier nog niet alle goede winkeltjes gevonden. In belgie hadden we een mooi winkeltje met allerlei van die spullen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 20 Mar 2015, 10:24

Kaio schreef:Dan ga ik geen zalf gebruiken nee.
Zilverwater waar kan ik dat krijgen ( anders dan online?) Kan ook in Nl ben ik ook zo.
Heb hier nog niet alle goede winkeltjes gevonden. In belgie hadden we een mooi winkeltje met allerlei van die spullen.

Ik probeer dit soort dingen niet eens meer in winkeltjes te kopen maar ga gelijk online.

Deze is goed:

http://www.plaza33.nl/shop/index.php?ma ... ilverwater
Laika
3-sterren

Berichtdoor Laika » Vr 20 Mar 2015, 10:38

Ik zou ook zilverwater gebruiken. Heeft hier ook goed gewerkt na een verwonding(kje) op het oog door een kattennagel.
Zilverwater bij/in het oog moet je wel vaker druppelen omdat het traanvocht het zilverwater snel oplost.
Ik druppelde 6x dgs 2 druppels.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 20 Mar 2015, 10:44

Lizzy schreef:Ik probeer dit soort dingen niet eens meer in winkeltjes te kopen maar ga gelijk online.

Deze is goed:

http://www.plaza33.nl/shop/index.php?ma ... ilverwater

:biggrin2:

Ik zal dalijk dan maar eens bestellen, altijd handig om in huis te hebben sowieso.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”