Comfy Cone of Mooncollar (eventueel te leen?)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 03 Mar 2015, 10:59

Vanwege Balou zijn op handen zijnde operatie wil ik gaan kijken voor een comfy cone ipv een kap. Zou deze zodanig zijn dat hij niet bij zijn achterste kan?

En waar zijn die te krijgen? Of heeft er iemand toevallig zo'n ding te leen?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op Di 03 Mar 2015, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Els&Flow
5-sterren

Re: comfy cone

Berichtdoor Els&Flow » Di 03 Mar 2015, 11:01

Een comfy cone zit vrij lang over de neus. Als hij ermee wil eten kun je de cone omvouwen en na het eten weer terugvouwen. Medpets verkoopt ze oa.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 03 Mar 2015, 11:05

De mijne heb ik online gekocht, maar mijn huidige da verkoopt ze ook. Als de maat goed is kan hij nergens bij. Kan bij een reu zo'n pakje niet?
Summerditches
5-sterren

Berichtdoor Summerditches » Di 03 Mar 2015, 11:15

tt-tjes schreef:Vanwege Balou zijn op handen zijnde operatie wil ik gaan kijken voor een comfy cone ipv een kap. Zou deze zodanig zijn dat hij niet bij zijn achterste kan?

En waar zijn die te krijgen? Of heeft er iemand toevallig zo'n ding te leen?

Ik heb er om dezelfde reden 1 gekocht..het is puur ervaring..maar die dwaze dingen van de dierenarts zijn..
-minder donker omdat de comfy cone vaak zwart van binnen is
- veel beter schoon te maken als er ook mee gegeten moet worden
-veel minder dik dus de vervorming van geluid is veel minder..onze hond (ligt ook aan de hond misschien) werd er licht hyper van.
- veel minder heet..
Sorry voor comfy cone en top als je hond er wel mee gered is ..ik had hem gekocht omdat onze hond een aantal weken in de tuin moest plassen vanwege de operatie en op hoofdhoogte precies een buxus haag staat..zo'n strak dink van de dierenarts is 0 flexible dus dan krijgt de hond zo'n duw terug als hij ergens tegen opbotst en dat kon de operatiewond niet hebben ..Comfy cone is veel flexibeler en ik zag het om die reden helemaal zitten maar om bovenstaande redenen is hij 2 dagen gebruikt ( en helaas voor jou wel weer verkocht..)
Laatst gewijzigd door Summerditches op Di 03 Mar 2015, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 03 Mar 2015, 11:18

Summerditches schreef:Ik heb er om dezelfde reden 1 gekocht..het is puur ervaring..maar die dwaze dingen van de dierenarts zijn..
-minder donker omdat de comfy cone vaak zwart van binnen is
- veel beter schoon te maken als er ook mee gegeten moet worden
-veel minder dik dus de vervorming van geluid is veel minder..ons hondje (ligt ook aan de hond misschien) werd er licht hyper van.
- veel minder heet..
Sorry voor comfy cone en top als je hond er wel mee gered is ..ik had hem gekocht omdat onze hond een aantal weken in de tuin moest plassen vanwege de operatie en op hoofdhoogte precies een buxus haag staat..stond strak dink van de dierenarts is 0 flexible dus dan krijgt de hond zo'n duw terug als hij ergens tegen opbotst en dat kon de operatiewond niet hebben ..Comfy cone is veel flexibeler en ik zag het om die reden helemaal zitten maar om bovenstaande redenen is hij 2 dagen gebruikt ( en helaas voor jou wel weer verkocht..)

Grappig hier een hond gehad die hysterisch werd van da ding en alles normaal deed met comfy cone.

Als pakje kan zou ik trouwens dat doen. Daar hebben ze echt nauwelijks last van.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Di 03 Mar 2015, 11:18

Zeker ook de moeite waard om eens naar te kijken is de mooncollar, een soort opblaasbare zwemband waardoor ze niet bij de achterkant kunnen komen maar wel bewegingsvrijheid hebben.
Pakje trok Flow in een nanoseconde kapot en daardoor uit met der tandjes. ::)
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 03 Mar 2015, 11:22

Els&Flow schreef:Zeker ook de moeite waard om eens naar te kijken is de mooncollar, een soort opblaasbare zwemband waardoor ze niet bij de achterkant kunnen komen maar wel bewegingsvrijheid hebben.
Pakje trok Flow in een nanoseconde kapot en daardoor uit met der tandjes. ::)

Hier 2 mooncollers bij 2 honden binnen 2 minuten lek/stuk. Gewoon met langs de ruwe muur lopoen, hangen blijven toch doorlopen en pfffffff leeg en stuk.
*Marieke*
3-sterren

Berichtdoor *Marieke* » Di 03 Mar 2015, 11:24

Ik zweer bij de comfy cone!  Heb er zelfs 2! Quincy durfde met een plastic kap geen stap te verzetten.. Heeft een hele avond op 1 plek in de keuken stokstijf gestaan.. met de comfy cone doet ze alles alsof het normaal is
.. blijft ze haken duwt ze even Door!
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Di 03 Mar 2015, 11:32

Lil schreef:Hier 2 mooncollers bij 2 honden binnen 2 minuten lek/stuk. Gewoon met langs de ruwe muur lopoen, hangen blijven toch doorlopen en pfffffff leeg en stuk.

Eerlijkheidshalve heb ik die nooit getest, ik ben tevreden over de comfy cone. Maar zag ze na Flow der sterilisatie ergens voorbij komen en dacht goh dat lijkt me wel handig. Niet dus.
fransbulletje
5-sterren

Berichtdoor fransbulletje » Di 03 Mar 2015, 11:36

Hier ook tevreden over de comfy cone.
Niet zo stug als de da kappen , makkelijker met liggen en eten.
www.dierapotheker.nl
pluk
Moderator

Berichtdoor pluk » Di 03 Mar 2015, 11:38

Hier ook een Comfy Cone. Heb voor Scott wel een lange S uitvoering omdat zijn snuitje bij de normale S uitsteekt.
Ik heb 'm van Eko4pets, maar zag 'm laatst ook bij de Dobey hier.

Als Scott de zijne opheeft kan ie niet bij z'n achterste. Drinken lukt, maar dan moet ik 'm wel wat omvouwen.
Roef & Hidde
5-sterren

Berichtdoor Roef & Hidde » Di 03 Mar 2015, 11:39

ik mag van lieve kennissen steeds de mooncollar lenen en ik vind ze ideaal.
ruwe muren heb ik niet  ;)
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Di 03 Mar 2015, 11:41

Ik heb voor Liz, toen ze haar katheters had, 2 keer een kraag mogen lenen van een vriendin. Soort van mooncollar, maar dan van schuimrubber; zelfgemaakt.

Dit was de brede; Afbeelding
En dit de smalle; Afbeelding
Brede kreeg ze 's nachts mee. Met beide kon ze prima lopen en vooral ook heerlijk liggen
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Di 03 Mar 2015, 11:53

Moon collar zou voor Balou ook ideaal zijn. Het is echt zo'n schatje, die laat alles zitten. En idd misschien een baby pakje. Daar zou hij ook gewoon mee lopen.

Ik gaan eens kijken waar zo'n ding te koop is.

Inge en Bono schreef:Ik heb voor Liz, toen ze haar katheters had, 2 keer een kraag mogen lenen van een vriendin. Soort van mooncollar, maar dan van schuimrubber; zelfgemaakt.

Dit was de brede; Afbeelding
En dit de smalle; Afbeelding
Brede kreeg ze 's nachts mee. Met beide kon ze prima lopen en vooral ook heerlijk liggen

Die klein zou Balou ook al te groot zijn denk ik. Die heeft maar een klein kippenekje
Kaio
5-sterren

Re: Comfy Cone of Mooncollar (eventueel te leen?)

Berichtdoor Kaio » Di 03 Mar 2015, 11:59

Hier heb ik wel een mooncollar liggen en ook ooit gebruikt gehad, geloof het of niet gewoon heel gebleven bij de newfs hoor. Doet ook niet echt aan alsof ie gauw lek kan. Maar goed moet ook zeggen dat newfs zich er redelijk makkelijk bij neerleggen.
( volgens mij heb ik de mooncollar bij eersel gehaald toen der tijd  ;) )
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Comfy Cone of Mooncollar (eventueel te leen?)

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”