Alweer: kiezen schoonmaken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 26 Feb 2015, 20:16

Ik heb nu een haakje en een vleugeltje om tandsteen te verwijderen. Ik heb er even mee zitten prutsen en Oscar liet het heel goed toe. En het werd ook geen bloedbad, daar was ik een beetje bang voor. Maar ik zie weinig en ik vind het doodeng om teveel kracht te geven.

Mijn vraag is dus: hoe hard druk je? Oscar heeft deels verkleuring van de kiezen en deels tandsteen. Het tandsteen is maar weinig en zit vooral op de onderste kiezen, die ik het minst goed kan zien. Nu is dat niet heel erg, ik zie op zich net genoeg om verder op de tast te werken, maar ik durf slecht kracht te zetten. Hoort het er heel makkelijk af te schrapen te zijn? Of moet het wel iets flinker?
Doranto
5-sterren

Re: Alweer: kiezen schoonmaken

Berichtdoor Doranto » Do 26 Feb 2015, 20:21

Zolang het wat stroef aanvoelt zit er tandsteen. Een schone tand voelt glad. Je moet tot nét onder het randje van het tandvlees je krabbertje neerzetten. Ik zet altijd mijn duim van dezelfde hand op de punt van de tand/kies, terwijl ik het tandsteen eraf schraap. Je schiet dan niet zo snel uit. Je kunt gerust wel wat kracht zetten. Afhankelijk van hoeveel er op zit, kan het er in stukjes afspringen.

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”