Overgestapt naar vvk omwille van epilepsie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

wen777
1-ster

Berichtdoor wen777 » Do 26 Feb 2015, 18:24

Hallo,

Laat ik me eerst even voorstellen, mijn naam is Wendy en ik woon regio Geraardsbergen.
Mijn hond, Luca (Border Collie) is inmiddels 8 jaar en heeft 3 jaar epilepsie. In het begin waren de aanvallen redelijk beperkt
maar al vlug verhoogde het aantal aanvallen per maand dat zij nu aan 3 pillen per dag zit en de aanvalvrije periode alsmaar
korter wordt zodat ik telkens moet verhogen met de dosis. Op deze manier ben ik beginnen lezen over vvk en dat dit toch wel beter zou zijn voor honden met epilepsie dan haar gewone korrels. Vijf weken geleden ben ik geleidelijk overgeschakeld naar vvk van naturis, dit ging goed tot ze zich vorige week helemaal niet lekker voelde, braken, geen eetlust meer en pijnlijke buik. Dit is overgegaan na medicatie van dierenarts maar uit haar bloedafname bleek dat haar vetgehalte veel te hoog zat. Ik wil absoluut niet meer terug naar de korrels maar weet nu niet meer goed wat doen. Ik had gedacht om misschien over te schakelen naar een ander merk, carnibest? Enige raad is welkom!
wen777
1-ster

Re: Overgestapt naar vvk omwille van epilepsie

Berichtdoor wen777 » Do 26 Feb 2015, 18:26

;) Oeps kvv dus
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 26 Feb 2015, 18:36

Wat was er dan niet in orde met haar bloed? Alvleesklierwaardes?
wen777
1-ster

Berichtdoor wen777 » Do 26 Feb 2015, 20:38

De da zei me dat haar vetgehalte te hoog was, meer info heeft ze me niet gegeven. Ze zei ook bij de afname zelf dat je dat al kon zien aan het bloed zelf.
Onix
3-sterren

Berichtdoor Onix » Wo 04 Mar 2015, 10:00

Wanneer is het bloed afgenomen? Als dat vlak na de maaltijd was kun je er niet zo veel over zeggen. Om uit te sluiten of er echt te veel vet in het bloed zit moet er eigenlijk na 12 uur vasten nog een keer bloed worden afgenomen en zal er ook bekeken moeten worden wat voor een vet het is, amders kun je er echt geen conclusies aan verbinden.

Sterkte! En ik hoop dat je hond snel weer opknapt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”