Zie je je eigen foto voorbij komen met andere fotograaf eronder

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht
charmed
5-sterren

Zie je je eigen foto voorbij komen met andere fotograaf eronder

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 13:43

Lekker is dat, zit ik achter FB, kom ik een foto tegen, daar kan je er geen 2 van maken. Kijk ik beter, zie ik mijn Phoebe en Prudence, alleen de foto is gespiegeld en heel slecht bewerkt GRRRRRRRRRR staat er een andere fotograaf onder!

Nou ja zeg  :-[

http://www.dichtbij.nl/west-friesland/r ... acten.aspx
Jantina
5-sterren

Re: Zie je je eigen foto voorbij komen met andere fotograaf eronder

Berichtdoor Jantina » Di 24 Feb 2015, 13:51

Dat is balen zeg, ook omdat het over een Sheltie gaat. Direct melding maken bij de webbeheerder! En wat een slecht stukje trouwens... Pffff.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 24 Feb 2015, 13:53

Als je op de foto klikt kan je trouwens direct melding maken. Er staat bij 'Is dit jouw eigendom?'
Neally
5-sterren

Berichtdoor Neally » Di 24 Feb 2015, 13:55

Niet leuk, maar ook een beetje trots...jouw meisjes!  :-X  :-*
Wat je kunt doen is misschien een mailtje naar: redactie@dichtbij.nl
Je kunt laten weten dat jij de fotograaf bent en niet degene die zijn afkortingen bij de foto heeft gezet. De naam van de schrijven, de datum van publicatie.
Er zijn namelijk huisregels als je mee wilt schrijven op deze 'dichtbij'sites.

En niet vergeten te melden dat je de trotse eigenares bent van de honden die hier op de foto heerlijk aan t ravotten zijn en niet in gevecht zijn. :biggrin2:
Herken een hondenspel.

Zo zie je maar weer eens dat alles wat je op 'ut net' zet zo gebruikt kan worden.
edit: foutjes
Laatst gewijzigd door Neally op Di 24 Feb 2015, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje
5-sterren

Berichtdoor Ruisje » Di 24 Feb 2015, 13:58

Zo te zien heeft de schrijver (Frank Klaver) jouw foto zijn eigendom gemaakt (Foto: FJK)  Aanpakken die kerel!!
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Di 24 Feb 2015, 14:07

Daar ging ik ook achteraan.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Di 24 Feb 2015, 14:12

Ik ging er ook achteraan.
Het nieuwe beleid van fb maakt wel dat fb zelf jou foto's mag gebruiken voor reclame-doeleinden, maar deze man heeft geen enkel recht.

Hij mag trouwens ook wel eens wat aan zijn schrijfstijl doen.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 14:15

Heb ook melding gemaakt en het origineel wat ze gepikt heeft erbij gedaan. Zodat ze kunnen vergelijken. Ze hebben hem gespiegeld en slecht bewerkt :(

Jantina schreef:Als je op de foto klikt kan je trouwens direct melding maken. Er staat bij 'Is dit jouw eigendom?'
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 14:16

Het is een foto van mijn website gepikt, deze heeft nooit op FB gestaan!

Werd gedeeld door iemand uit mijn vriendenkring op fb, maar is een artikel van een lokale krant(pagina)

Hope schreef:Ik ging er ook achteraan.
Het nieuwe beleid van fb maakt wel dat fb zelf jou foto's mag gebruiken voor reclame-doeleinden, maar deze man heeft geen enkel recht.

Hij mag trouwens ook wel eens wat aan zijn schrijfstijl doen.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 14:16

Oh ja ik zie het! Dacht al ik ken geen FJK.. maar hoe kan ik dat achterhalen dan?

Ruisje schreef:Zo te zien heeft de schrijver (Frank Klaver) jouw foto zijn eigendom gemaakt (Foto: FJK)  Aanpakken die kerel!!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 24 Feb 2015, 14:21

Printscreen maken en deze meneer direct een ingebreke stelling sturen. Aka een factuur voor het gebruik van de foto en een toeslag van 100% voor het gebruik zonder toestemming.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 14:23

Deze foto's heb ik als illustratie op mijn gezondheidssite gebruikt, om het gebit te tonen :/ Die staan er trouwens nog steeds op. Want het is een puppieravot foto. Deze dames waren daar 5 maand, (toen had Prudence nog een mooie donkere kleur)

Ja trots op mijn meisjes :) Had al gemaild, maar nog niet dat het mijn meisjes zijn die aan het "spelen" zijn :)

Neally schreef:Niet leuk, maar ook een beetje trots...jouw meisjes!  :-X  :-*
Wat je kunt doen is misschien een mailtje naar: redactie@dichtbij.nl
Je kunt laten weten dat jij de fotograaf bent en niet degene die zijn afkortingen bij de foto heeft gezet. De naam van de schrijven, de datum van publicatie.
Er zijn namelijk huisregels als je mee wilt schrijven op deze 'dichtbij'sites.

En niet vergeten te melden dat je de trotse eigenares bent van de honden die hier op de foto heerlijk aan t ravotten zijn en niet in gevecht zijn. :biggrin2:
Herken een hondenspel.

Zo zie je maar weer eens dat alles wat je op 'ut net' zet zo gebruikt kan worden.
edit: foutjes
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 24 Feb 2015, 14:24

Ok dat is een goede!

Angelique schreef:Printscreen maken en deze meneer direct een ingebreke stelling sturen. Aka een factuur voor het gebruik van de foto en een toeslag van 100% voor het gebruik zonder toestemming.
malinois.
4-sterren

Berichtdoor malinois. » Di 24 Feb 2015, 14:42

Direct dreigen met een factuur dat is t enige dat soms helpt. De foto van mijn hond waar zelfs een copyright onder staat (welke ze gewoon wegknippen) is inmiddels zo vaak gebruikt dat ik nu alleen nog reageer tegen misbruik wat negatief is (zoals in jouw geval nu bijv.) Als ik op de foto zoek in google heb ik +18 paginas met zoekresultaten... hij heeft Osama bin laden gevonden volgens een amerikaanse krant, staat op ontelbare affiches en websites mbt t ras, maar werd laatst dus ook in een asiel ter herplaatsing aangeboden terwijl hij afgelopen augustus is overleden en hij was ineens een teef geworden terwijl je zn mannelijkheid op de foto toch duidelijk kon herkennen... waardeloos is t wel iig. af en toe
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Di 24 Feb 2015, 14:47

malinois. schreef:Direct dreigen met een factuur dat is t enige dat soms helpt. De foto van mijn hond waar zelfs een copyright onder staat (welke ze gewoon wegknippen) is inmiddels zo vaak gebruikt dat ik nu alleen nog reageer tegen misbruik wat negatief is (zoals in jouw geval nu bijv.) Als ik op de foto zoek in google heb ik +18 paginas met zoekresultaten... hij heeft Osama bin laden gevonden volgens een amerikaanse krant, staat op ontelbare affiches en websites mbt t ras, maar werd laatst dus ook in een asiel ter herplaatsing aangeboden terwijl hij afgelopen augustus is overleden en hij was ineens een teef geworden terwijl je zn mannelijkheid op de foto toch duidelijk kon herkennen... waardeloos is t wel iig. af en toe

Het zou op zich wel heel stoer zijn geweest als hij Bin Laden had gevonden  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”