PEA

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

PEA

Berichtdoor Barfplaats

Michelle Vrolijk
4-sterren

PEA

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Wo 18 Feb 2015, 19:46

Heeft iemand ervaring met de pijnstiller PEA?
hamada
5-sterren

Re: PEA

Berichtdoor hamada » Wo 18 Feb 2015, 20:02

Hier hebben we Pea Pure gebruikt voor Joy die syringo heeft. Niet als definitieve pijnstiller, maar als aanvullend middel. Er zijn mensen die vinden dat het erg goed werkt.
Het is een lichaamsvriendelijke stof die aangrijpt op de cannabinoide receptoren en vooral zou werken op zenuwpijnen e.d.
Hier had ik de indruk dat het wel iets deed, maar niet echt indrukwekkend.
Daarbij is het vrij duur (om effect te krijgen kreeg Joy meer dan de dubbele dosering, dus dan is een doosje snel leeg) en er zijn weinig goed opgezette onderzoeken gedaan die ook werkelijk een duidelijk effect gaven. Het feit dat het gepromoot en in de markt gezet wordt door één bedrijf maakt mij, na bestudering van e.e.a. nogal wantrouwend.
Een vriendin van mij heeft zenuwpijnen, en bij haar had het na een maand nog geen enkel effect. Een andere heeft MS en ook zij heeft geen positieve ervaringen. Zij gebruikt met positief gevolg CBD olie.
Uiteindelijk ben ik voor Joy ook uitgeweken naar CBD olie. Grijpt ook aan op cannabinoide receptoren, er is een bulk aan onderzoek en gebruikerservaringen te vinden, het is goedkoper en tegenwoordig breed verkrijgbaar via internet.
En: het belangrijkste: het geeft een groter effect bij Joy. Krabgedrag, pijnsignalen, zijn verminderd, haar conditie is verbeterd en haar lelijke prednisonvacht is weer lang en zachter.
JudithA
2-sterren

Berichtdoor JudithA » Do 19 Feb 2015, 12:50

Ik geef al een aantal jaren pea pure aan mijn hond met arthrose. Ze loopt daardoor al jaren veel beter. Ik was in het begin ook niet zeker of de verbetering aan de pea lag dus een aantal keer voor een tijdje gestopt maar dan werd het telkens terug erger. Als ik dan terug met pea begon, ging het terug beter. Ik heb ook al wel gehoord dat sommige er echt baat bij hebben en dat andere geen verschil merken. Maarja dat heb je met elke pijnstiller ook denk ik.
Ik heb het jaren als enige pijnstiller gegeven, nu ze echt oud is en de arthrose veel erger is, merk ik dat het niet meer voldoende is dus geef ik af en toe nog 'gewone' pijnstiller bij.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Do 19 Feb 2015, 18:11

Ik denk dat je zo iets per hond/per probleem uit moet proberen. Ik heb de voorganger voor Whisper gebruikt, maar die deed weinig voor haar. En aangezien het heel duur is ben ik daar mee gestopt en naar andere oplossingen gaan kijken, die inmiddels beter werken.
Michelle Vrolijk
4-sterren

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Di 24 Feb 2015, 19:57

Ik ga overstappen van PEA naar wietolie  :-\ Hij krijgt met PEA last van maag/darmen, gaat extreem veel drinken, wordt slomer, kan z'n draai niet vinden en zoekt koele plaatsen op. Ik denk dat het te verhittend werkt. Ik was voor de zekerheid met een hele lage dosering begonnen maar desondanks gaat het niet goed. Ik heb zojuist wietolie besteld om te zien wat dat doet. Het is een zoektocht naar een pijnstiller die langere tijd verdragen wordt  :-\
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Di 24 Feb 2015, 21:04

Ben heel benieuwd hoe de olie werkt. Hier de ervaring dat het goed is om te beginnen met 1 druppel per keer, en dan na een aantal dagen zo nodig ophogen naar bijv. 2 druppels.
Succes, ik hoop dat het werkt. :duimen:
Michelle Vrolijk
4-sterren

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Wo 25 Feb 2015, 03:50

hamada schreef:Ben heel benieuwd hoe de olie werkt. Hier de ervaring dat het goed is om te beginnen met 1 druppel per keer, en dan na een aantal dagen zo nodig ophogen naar bijv. 2 druppels.
Succes, ik hoop dat het werkt. :duimen:

Wat is jouw ervaring met de olie? Minder pijn, levendiger, slomer, meer slapen, meer ontspannen lijf, high ??
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Wo 25 Feb 2015, 11:06

Hier is de ervaring inderdaad minder pijnklachten, levendiger, aanzienlijke verbetering van lelijke prednison vacht. Joy is in staat om ondanks haar syringo uit stand gemakkelijk op de bank te springen, ze rent meer tijdens wandelingen in het bos. Dat deed ze niet voor ze aan de olie was.
Joy slaapt wel heel diep, maar krijgt ook gaba en ook bij syringo past een diepe slaap. Officieel is CBD olie juist wat opwekkender en minder geschikt tegen slaapklachten. Qua drinken kan ik niet goed beoordelen omdat Joy ook prednison krijgt en daardaar al veel drinkt. Als ze een wat mindere dag heeft en wat neigt tot krabben, geef ik haar soms een druppel extra, op een klein stukje brood.
Haar normale dosering krijgt ze op haar eten (2x2 druppels CBD 4%).
CBD olie levert normaal gesproken geen high op. Ik merk zelf bij opkomende migraine/hoofdpijn dat een mogelijke aanval meestal wegtrekt. Soms moet ik dan wel een paar keer per dag 3 druppels nemen, maar het heeft wel heel duidelijk pijn verminderdend effect.
Wietolie met THC zorgt voor wat meer slaperigheid, vooral in de gewenningsfase. Als olie met THC wordt gegeven kan de versuffende werking ook verminderd worden door naast de wietolie ook een paar druppels CBD olie te geven. Van een vriendin hoorde ik dat de olie met THC ook een wat droge mond kan geven na inname. Dus dat zou tot wat meer drinken kunnen leiden.
Maar ik denk dat je CBD hebt besteld? Ik bestel het op dit moment bij www.zamnesia.nl , daar is het nu ook in de aanbieding.
Ben heel benieuwd wat je bevindingen zijn.
Michelle Vrolijk
4-sterren

Berichtdoor Michelle Vrolijk » Wo 25 Feb 2015, 15:20

Ik ben ook heel benieuwd wat mijn bevindingen zijn :) Het is inderdaad CBD olie dat ik besteld heb, ik heb het over een paar dagen in huis als het goed is (besteld bij Stichting Mediwiet). In ieder geval dank voor je reactie en wordt vervolgd.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Do 26 Feb 2015, 12:04

...
Laatst gewijzigd door charmed op Do 26 Feb 2015, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”