Kauwsnacks die langdurig mee gaan (ik word een beetje hopeloos!)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
Lady_B
2-sterren

Kauwsnacks die langdurig mee gaan (ik word een beetje hopeloos!)

Berichtdoor Lady_B » Wo 11 Feb 2015, 21:26

Ik heb hier twee Pyreneese Berghond pups. Een van 8 maanden en de ander word binnenkort 6 maanden. Sinds ze volwassen tanden hebben verdwijnt ALLES binnen een half uur achter de kiezen. Ze krijgen hele runder luchtpijp, grote dikke (en lange) kophuiden en nu hebben we gedroogde runderhuid in rollen.

Alles gaat op en vaak binnen een half uur. Ik weet niet meer wat ik moet geven wat gewoon een paar dagen mee kan. Ik heb zelf geelhaar gedroogd een paar weken terug, maar dit is ook zo weg.

Iemand die nog ideeën heeft voor producten die langer mee gaan? Want dit word dure business.

Groetjes,

Lady_B

Edit:

Dingen die we al geprobeerd hebben:

Nylabone > doen ze niks mee
Bristlebone > doen ze niks mee
Kophuid
Geelhaar
Runder luchtpijp
Runderhuid rollen
Runderhuid botten
Laatst gewijzigd door Lady_B op Do 12 Feb 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
kiara
5-sterren

Re: Kauwsnacks die langdurig mee gaan (ik word een beetje hopeloos!)

Berichtdoor kiara » Wo 11 Feb 2015, 23:46

ik zou het ook niet weten maar vind een half uur al behoorlijk lang hoor hier is het hooguit 10 min wat ik ook geef. En bullepeees/piemel?
Je heb overigens prachtige honden  ;)
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 12 Feb 2015, 07:02

Hier gaan de dingen die jij beschrijft binnen 10 minuten op, dus ik vind het al knap.

Je zou naar hertengewei of zo'n boomwortel kunnen kijken. Hertengewei beviel hier niet, omdat Oscar er grote stukken vanaf beet. Boomwortel staat in de bar veel positiefs over.
startouw
3-sterren

Berichtdoor startouw » Do 12 Feb 2015, 11:04

puur om te kauwen maar niets  als snack natuurlijk ... een Nylabone  al geprobeerd ?
Fenixjuh
5-sterren

Berichtdoor Fenixjuh » Do 12 Feb 2015, 11:20

Ik denk dat je een verschil moet maken tussen 'kauwen' en 'snacks'. Snacks zijn gewoon snel op. Kauwen kunnen ze lekker op hertengewei e.d. maar dat doet mijnes niet  ;)

Enige wat lang meegaat, een zalmkop. Die eet je voor de helft op, legt hem in de tuin en eet de volgende ochtend na je wandeling de andere helft, maar dat zal je vast niet bedoelen..  ::)
Lady_B
2-sterren

Berichtdoor Lady_B » Do 12 Feb 2015, 12:37

Nylabone hebben we verscheidene van zacht, hard, met smaak, zonder smaak... alles word in een hoek gegooid en niet meer naar gekeken ;)

Hertengewei durven we niet omdat het hele kleine stukjes zijn, en alleen Nando (de jongste) staat er aan te ruiken in de dierenwinkel. Soms worden de kophuiden maar half gegeten en blijft er een stuk over, dit stuk is dan vervolgens de volgende dag óók niet interessant meer.  ::)

Zalm krijgen ze hier niet omdat ze er allebei van gaan braken, we hebben dit een tijdje in KVV gegeven.

Wat is zo'n boomwortel precies? En gaat dat niet splinteren? Bullepees/piemel hebben we nog nooit gegeven.
Lady_B
2-sterren

Berichtdoor Lady_B » Do 12 Feb 2015, 16:23

We zitten te kijken naar die boomwortels "Anco Roots", maar van wat voor boom is dat van gemaakt? Ik heb het geprobeerd te googlen, maar kan daar niks over vinden.

Heeft iemand ervaring met deze wortels? Want XL kost 20 euro zie ik, dat ga ik natuurlijk niet kopen voor 2 uurtjes kluiven ;)
Hylos
5-sterren

Berichtdoor Hylos » Do 12 Feb 2015, 16:23

Een bullepees van 20 cm is hier ook zo op. Dat moet je er 1 van een meter kopen of zo.. maar lijkt me ook niet de bedoeling om zoveel snack te eten steeds. Je zou hier in het topic van Floris24 kunnen kijken, die droogt die snackjes zelf en verkoopt ze ook. En dan eens de grote bullepees proberen.

Anders iets als een runderstrot? Of een jong geitje.
Lady_B
2-sterren

Berichtdoor Lady_B » Do 12 Feb 2015, 16:31

Ik geef ze liever niks met échte botten erin, ze zijn geen barf gewend (wel kvv) en wil niet dat ze botten heel in gaan slikken ;)
Aprilsnow
5-sterren

Berichtdoor Aprilsnow » Do 12 Feb 2015, 21:39

Alles wat eetbaar is gaat hier geen dagen mee. Bullepees en kophuid een stuk van zo'n 20 cm wordt in 2x gegeten. Als het tweede stuk dan nog interessant is. Ik laat het liggen en na verloop van tijd snort hij het op en gaat er weer op knagen.

Een half uur is nog niet zo slecht hoor. Hij krijgt de kophuid, hertenoor of zoiets als wij gaan eten. Heeft in de tussentijd wat om op te knagen  ::) kunnen wij rustig eten.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Vr 13 Feb 2015, 11:47

Lady_B schreef:Ik geef ze liever niks met échte botten erin, ze zijn geen barf gewend (wel kvv) en wil niet dat ze botten heel in gaan slikken ;)

Als ze op de kauwsnacks normaal kauwen, zullen ze dat op karkassen waarschijnlijk ook doen. Ik zie geen reden waarom ze dat dan opeens heel in zouden slikken. Ik vind zelf kophuid en dergelijke veel enger om te voeren dan karkassen.
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Wo 18 Feb 2015, 11:37

Diza doet het langste met gedroogde runderhuid, maar zeker niet langer dan 10 minuten.
Ze barft wel, maar heeft daarnaast geen enorme behoefte om te kauwen.

Hebben jouw honden zo'n behoefte om te kauwen dat je iets wilt hebben wat lang meegaat?
Anders zouden de snacks toch voldoende zijn?

Judith
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Bar-plaats”