hond blijft overgeven

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hond blijft overgeven

Berichtdoor Barfplaats

Eline
1-ster

hond blijft overgeven

Berichtdoor Eline » Wo 21 Jan 2015, 20:07

Ik heb een hondje die inmiddels alweer 3 weken kvv krijgt. Daarvoor altijd brokken gehad. Hondje is net 1 jaar. Echter hij blijft na iedere maaltijd overgeven en ik zie dat hij begint te vermageren. Wie heeft tips hoe ik mijn hond kan laten wennen aan kvv. Alvast bedankt.
Lazy Garfield
5-sterren

Re: hond blijft overgeven

Berichtdoor Lazy Garfield » Wo 21 Jan 2015, 22:24

Heb je de hond niet laten wennen aan KVV door eerst kleine beetjes te geven, nog aangevuld met brokken?
Wat je tevens kunt doen is de KVV de eerste tijd overgieten met kokend water.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 21 Jan 2015, 23:29

Komt al zijn kvv weer terug? En hij eet het dan niet opnieuw op? en dat gebeurt elke keer???? Al drie weken lang?????
Laten wennen is natuurlijk niet perse noodzakelijk. Honden kunnen i.h.a. probleemloos direct worden overgezet op vers voer.
Mogelijk schrokt hij het te snel op waardoor het er weer uitgegooid wordt - dan eten ze het doorgaans een tweede keer op. Of misschien is de kvv te vet.
En als hij vermagert krijgt hij misschien te weinig. Wat weegt de hond en hoeveel geef je? Wat voor soort kvv geef je? 
Of er is iets anders aan de hand. Als hij constant alles teruggeeft en niet alles weer opeet is het niet gek dat hij vermagert. ZIjn er nog andere symptomen? Drinkt de hond wel goed en blijft dat water wel binnen?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 22 Jan 2015, 08:17

Daar gaat natuurlijk iets niet goed.... Ik zou het hondje om te beginnen ook langzaam overschakelen. Zoals hier beschreven: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 790.0.html.

En ik heb eigenlijk verder dezelfde vragen als Pike.

En ik heb dan nog als extra vraag: is het eten niet te koud? Hier kotsen ze hun eten uit als het te koud geserveerd wordt.
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Do 22 Jan 2015, 18:14

En heb je al eens een ander merk of smaak geprobeerd?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”