Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eline
#3061404
Ik heb een hondje die inmiddels alweer 3 weken kvv krijgt. Daarvoor altijd brokken gehad. Hondje is net 1 jaar. Echter hij blijft na iedere maaltijd overgeven en ik zie dat hij begint te vermageren. Wie heeft tips hoe ik mijn hond kan laten wennen aan kvv. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3061453
Heb je de hond niet laten wennen aan KVV door eerst kleine beetjes te geven, nog aangevuld met brokken?
Wat je tevens kunt doen is de KVV de eerste tijd overgieten met kokend water.
Gebruikersavatar
Door pike
#3061492
Komt al zijn kvv weer terug? En hij eet het dan niet opnieuw op? en dat gebeurt elke keer???? Al drie weken lang?????
Laten wennen is natuurlijk niet perse noodzakelijk. Honden kunnen i.h.a. probleemloos direct worden overgezet op vers voer.
Mogelijk schrokt hij het te snel op waardoor het er weer uitgegooid wordt - dan eten ze het doorgaans een tweede keer op. Of misschien is de kvv te vet.
En als hij vermagert krijgt hij misschien te weinig. Wat weegt de hond en hoeveel geef je? Wat voor soort kvv geef je? 
Of er is iets anders aan de hand. Als hij constant alles teruggeeft en niet alles weer opeet is het niet gek dat hij vermagert. ZIjn er nog andere symptomen? Drinkt de hond wel goed en blijft dat water wel binnen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door