Vraag over stambomen, kennelnamen, ect

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Qwea
4-sterren

Berichtdoor Qwea » Ma 19 Jan 2015, 17:22

Ik heb een vraag. Oke, meerdere.

Laten we het even hypotetisch houden allemaal :

Stel je hebt een hond gekocht bij een fokker uit Zaandam. Deze fokker heet R van Vliet (fictieve naam!!!).

Op de stamboom die je hebt staat echter een andere naam. Namelijk K van Vliet (ook fictief!) met een ander adres dan het adres waar jij je pup hebt gekocht. Op de HD en ED certificaten van de moeder (Waar R van Vliet eigenaar van zegt te zijn) staat P.T van Vliet-konijn (fictief!), echter wel met het goede adres waar jij je pup hebt gehaald.

De stamboom bevat GEEN kennelnaam. Contact met andere eigenaren van honden die bij diezelfde fokker vandaan komen, hebben WEL een kennelnaam op het stamboom staan. Deze eigenaren hebben ook ipv R van Vliet, P.T van Vliet-konijn staan.

Omdat je het allemaal een beetje raar vindt, besluit je contact op te nemen met de NLV. Die komt terug met dat de moeder van jouw hond (Waar R. van Vliet dus eigenaar van zegt te zijn) eigenaar is van A.B van Vliet. Google zegt mij dat A.B van Vliet op hetzelfde adres woont als R. van Vliet.

Overigens is de moeder van de hond van de eigenaar die P.T van Vliet-Konijn op het stamboom heeft hetzelfde als jouw hond.

Ben ik dan de enige die dit een beetje raar vindt?

Want ik vind tig honden van dezelfde fokker met kennelnaam... Alleen deze hond heeft geen kennelnaam.. en dat gechoochel met namen en adressen vind ik ook maar vaag.
Erna
5-sterren

Re: Vraag over stambomen, kennelnamen, ect

Berichtdoor Erna » Ma 19 Jan 2015, 17:42

P van Vliet-Konijn is eerst eigenaar van de hond geweest en heeft de HD en ED testen laten doen. De hond is later overgeschreven op K van Vliet (misschien de dochter)  en die heeft een nest gefokt zonder kennelnaam met deze hond. Het nest is verkocht vanuit het huis van R. van Vliet. R. van Vliet is niet in het bezit van een kennelnaam en is feitelijk dus ook niet de fokker van de andere honden met kennelnaam. Dat is P. van Vliet-Konijn, waarschijnlijk zijn echtgenote.

En na het nest is de moederhond weer overgeschreven naar A.B. van Vliet, misschien de zoon.
Qwea
4-sterren

Berichtdoor Qwea » Ma 19 Jan 2015, 18:48

Erna schreef:P van Vliet-Konijn is eerst eigenaar van de hond geweest en heeft de HD en ED testen laten doen. De hond is later overgeschreven op K van Vliet (misschien de dochter) en die heeft een nest gefokt zonder kennelnaam met deze hond. Het nest is verkocht vanuit het huis van R. van Vliet. R. van Vliet is niet in het bezit van een kennelnaam en is feitelijk dus ook niet de fokker van de andere honden met kennelnaam. Dat is P. van Vliet-Konijn, waarschijnlijk zijn echtgenote.

En na het nest is de moederhond weer overgeschreven naar A.B. van Vliet, misschien de zoon.

Maar waarom hebben andere honden met dezelfde moeder dan WEL een kennelnaam? En allemaal hebben ze te maken gehad in persoon met K van Vliet. Terwijl er een andere naam op de stambomen staat. En K van Vliet zegt toch ook echt ZELF fokker te zijn en de honden te hebben gefokt. Ook al het mail contact ging met K van Vliet. Overigens is het nest NIET verkocht uit het huis van R van Vliet, maar gewoon bij K van vliet.

Ik ken heel die R van Vliet niet joh :P Laat staan de overige namen, behalve K van Vliet.

Waarom zou je uberhaupt al die moeite doen qua overschrijven enzo?

Ik vermoed idd dat K van Vliet en van Vliet-konijn een echtpaar is. R van Vliet is vermoed ik de zoon. En ik denk dat R van Vliet en A.B van Vliet ook een stel/echtpaar zijn.

Dan nog snap ik er geen reet van. Ook niet waarom dus mijn hond bij K van Vliet vandaan komt zonder kennelnaam, met op de stamboom die R van Vliet die ik toch echt niet ken en het adres ook niet, en een andere hond die ik heb gevonden ook bij K van vliet vandaan komt, met kennelnaam en van Vliet-konijn op de stamboom heeft.
Erna
5-sterren

Berichtdoor Erna » Ma 19 Jan 2015, 19:31

Qwea schreef:Maar waarom hebben andere honden met dezelfde moeder dan WEL een kennelnaam?

Omdat die hond kennelijk tussendoor is overgeschreven op iemands naam die geen kennelnaam had.

Waarom zou je uberhaupt al die moeite doen qua overschrijven enzo?

Daar kunnen tal van redenen voor zijn. Goede en minder goede. Dat zul je ze dan moeten vragen. Onze Cees (basset) heeft 3 nestjes gehad, 2 onder mijn kennelnaam en 1 onder een andere kennelnaam. Bij haar eerste dracht hebben wij haar overgeschreven op een andere naam wegens mot met de rasvereniging en hebben de pups dus een andere kennelnaam meegekregen dan die van mij. Na dat nest is ze weer terug overgeschreven en de pups die in haar 2e en 3e nest zijn geboren hebben mijn kennelnaam meegekregen.
Qwea
4-sterren

Berichtdoor Qwea » Ma 19 Jan 2015, 19:48

Erna schreef:Omdat die hond kennelijk tussendoor is overgeschreven op iemands naam die geen kennelnaam had.

Daar kunnen tal van redenen voor zijn. Goede en minder goede. Dat zul je ze dan moeten vragen. Onze Cees (basset) heeft 3 nestjes gehad, 2 onder mijn kennelnaam en 1 onder een andere kennelnaam. Bij haar eerste dracht hebben wij haar overgeschreven op een andere naam wegens mot met de rasvereniging en hebben de pups dus een andere kennelnaam meegekregen dan die van mij. Na dat nest is ze weer terug overgeschreven en de pups die in haar 2e en 3e nest zijn geboren hebben mijn kennelnaam meegekregen.

ik zie trouwens dat sinds jaar en dag de kennelnaam wordt gebruikt en in ene in 2011 stopt. Daarna is die kennelnaam niet meer gebruikt.

Ik wil het met liefde navragen, maar de fokker reageert niet :P

En ik zeg overigens niet dat er iets mis is hoor ofzo.. ik vind het alleen zo raar. Ook omdat ik die hele R van Vliet dus niet ken. Maar wel als fokker op de stamboom staat. Terwijl hij dus 100% niet de fokker is.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Ma 19 Jan 2015, 20:08

Maar jij hebt bij het ophalen van je pup toch het eigendomsbewijs getekend? Is er toen geen belletje gaan rinkelen?  En toen je, voor je de pup kocht, de HD uitslagen hebt in gezien toen had je dit ook al kunnen constateren, toch? Heb je de pup zonder contract gekocht?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 19 Jan 2015, 20:56

Er is niks mis blijkbaar. Mooi, geniet van je hond en maak je niet zo sappel over administratieve dingen die vreselijk onbelangrijk zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”