Gewichtstoename, tips gezocht!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Jan 2015, 15:59

Geen afval topic dit keer.  ;D Ik ben op zoek naar tips om in gewicht aan te komen. En dan specifiek voor oudere mensen (die niet meer kunnen sporten).  ;) Liefst zonder snoepen en suiker enzo, dus een gezonde manier om aan te komen en aan te sterken....
Nadia
5-sterren

Re: Gewichtstoename, tips gezocht!

Berichtdoor Nadia » Za 17 Jan 2015, 16:54

Bij oudere is vaak spierafname een probleem.
Dus zou beginnen met hoger in de eiwitten.
kakocavi
5-sterren

Berichtdoor kakocavi » Za 17 Jan 2015, 17:04

Eiwitten en gezonde vetten. Veel noten en vette vis. Volle zuivelproducten, volkoren producten, bonen, eieren.
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Za 17 Jan 2015, 17:13

En van "gewone dingen" de volvette variant kiezen, dus niet 30+ kaas, magere melk maar juist de vollere soorten. Dan hoef je ook niets geks te doen ;-) maar kies je binnen een productgroep de vettere dingen.

Suzanne
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 17 Jan 2015, 17:17

Eiwit zit veel in kwark.

Soep (zelf getrokken en niet te sterk ontvet)  misschien lekker en voedzaam zeker als je niet zo'n honger hebt.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Za 17 Jan 2015, 17:18

Dat "moet" iedereen eigenlijk sowieso. Veel gezonder :)
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Jan 2015, 17:20

Thanks, dan zat ik idd. in de juiste hoek te denken. Welk gewicht wordt 'gevaarlijk'? Het gaat dus om mijn moeder en die weegt nu nog maar 53 kg en ze blijft maar afvallen. Er blijft inmiddels niet veel meer van over.  :-X Ze is met eten ook nog es heel wantrouwend. Ze wil geen eieren en eieren koppelt ze aan eiwit. Ze wil geen vet en geen suiker.... Eet ook geen vlees. Vanmiddag drama omdat ze vleesvervanger in d'r soep ontdekte. Ze barste in huilen uit en smeet nog net niet de soep door de kamer. Ze krijgt nu soort nutridrink in soep-variant, maar vraag me eerlijk gezegd af of ze dat gaat eten..... Ze is dement, zeer wantrouwig en ga binnenkort gesprek aan met de zorg daar. Dit kan niet zo langer doorgaan, maar ja, wat moet je dan?
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Za 17 Jan 2015, 17:24

Malamoods schreef:Thanks, dan zat ik idd. in de juiste hoek te denken. Welk gewicht wordt 'gevaarlijk'? Het gaat dus om mijn moeder en die weegt nu nog maar 53 kg en ze blijft maar afvallen. Er blijft inmiddels niet veel meer van over.  :-X Ze is met eten ook nog es heel wantrouwend. Ze wil geen eieren en eieren koppelt ze aan eiwit. Ze wil geen vet en geen suiker.... Eet ook geen vlees. Vanmiddag drama omdat ze vleesvervanger in d'r soep ontdekte. Ze barste in huilen uit en smeet nog net niet de soep door de kamer. Ze krijgt nu soort nutridrink in soep-variant, maar vraag me eerlijk gezegd af of ze dat gaat eten..... Ze is dement, zeer wantrouwig en ga binnenkort gesprek aan met de zorg daar. Dit kan niet zo langer doorgaan, maar ja, wat moet je dan?

Knuf!!!!

Blijft misschien vette kwark over?
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Za 17 Jan 2015, 17:25

Oeii.. Dat is heel vervelend :(
Lust/eet ze olijven?
Welk gewicht gevaarlijk word weet ik niet. Of fortify door dr drank/pudding

Misschien kan ze flapjacks eten?

Nutridrink "gewoon" kan de ook goed eten.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Jan 2015, 17:26

Volle kwark gaat ze nooit eten. Ze heeft een aversie tegen vet. Ze vroeg aan de keuken of er in de stamppot vet zat, toen het antwoord 'ja' was heeft ze besloten dat ze nooit geen stamppot meer wil eten. En zo zijn er nog meer dingen. Gewone kwark gaat misschien nog lukken, dan krijgt ze in elk geval eiwitten binnen. Want ze verliest inderdaad heel veel spiermassa. Wat ook als gevolg heeft dat ze enorm verzwakt is. Lopen en staan wordt steeds moeilijker.... Ze gaat hard achteruit.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Jan 2015, 17:28

In de gewone nutridrink zit suiker (smaakt zoet), dus dat wil ze niet. Loopt ze ook echt op te kokhalzen.
Olijven lust ze wel. Die nemen we regelmatig voor haar mee, evenals vette vis. Omdat ze geen vlees eet, krijgt ze sowieso al 2 keer in de week vis uit de keuken daar (verzorgingshuis). Wat zijn fortify en flapjacks?
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Za 17 Jan 2015, 17:31

Ah.... Google biedt uitkomst!  ;D
Samjo
3-sterren

Berichtdoor Samjo » Za 17 Jan 2015, 17:38

Weet niet of ze het lust maar cashewnoten bevatten ook veel eiwitten moest ze ooit eten omdat ik ook teveel afviel.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Za 17 Jan 2015, 17:51

Malamoods schreef:Ah.... Google biedt uitkomst!  ;D

:)
kakocavi
5-sterren

Berichtdoor kakocavi » Za 17 Jan 2015, 18:03

Lastige situatie. Ik heb je nog niet gehoord over noten. Wat vind ze daarvan? Pinda's bevatten bijvoorbeeld veel eiwit en amandelen zijn gezond en smaken niet vet. Je kunt ze door de kwark doen bijvoorbeeld. Lijnzaad door de kwark kan ook. Of een eiwitshake. En vette vis is heel goed, dus ik zou proberen haar dat vaker te geven als dat kan.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”