Diarree

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Diarree

Berichtdoor Barfplaats

Valerie
3-sterren

Diarree

Berichtdoor Valerie » Vr 09 Jan 2015, 10:11

Onze oude reu heeft sinds gisteravond diarree  :-[ Bijna elk 2 uur moet hij eruit. Hij kan al moeilijk zijn ontlasting ophouden, dus nu is het helemaal een ramp Nu heb ik de "Belgische" variant van Okugest namelijk Okoubaka maar hoeveel tabletten mag ik hiervan geven? Heb hem om 9.30 1 tablet gegeven.

Nog iets anders wat ik kan halen bij de apotheek voor hem? Hij eet gewoon, drinkt wel enorm tegenover normale dagen. Ik las hier op het forum van psyllium husk. Is dat ook verkrijgbaar in "mensenvorm" wat ik aan de hond kan geven? Heeft dit zin om bij te geven? 
Valerie
3-sterren

Re: Diarree

Berichtdoor Valerie » Vr 09 Jan 2015, 10:32

Hij begint nou ook over te geven  :-[ Zo zielig men oude mannetje ...

Hij heeft wel zin in eten. Ze hebben gisteren in de ochtend een makreel gegeten. Zou het daarvan kunnen zijn? Hij schrokt wel enorm tegenwoordig (hoe ouder hij wordt, hoe erger het wordt)
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Vr 09 Jan 2015, 11:15

Bij homeopathie kijk ik altijd naar de kinderdosering en die is bij Okugest (dus jij zou de bijsluiter er ook even bij moeten pakken) 2x om te beginnen, daarna mag hij er nog 4 verdeeld. Dus starten met 2, dan een uur wachten, nog steeds diarree, dan mag je weer eentje geven, tot aan maximaal 6 tabeltten mag je geven met een uur ertussen.
Valerie
3-sterren

Berichtdoor Valerie » Vr 09 Jan 2015, 11:22

Bedankt! Ik twijfelde enorm aangezien er 2 doseringen opstonden (1 voor gewoon en 1 voor acuut)

Heb daarnet 2 tabletten gegeven en zal er nu nog elk uur 1tje geven. Drinken krijgt hij even niet (tot z'n maag weer wat op rust is). Want als hij drinkt, komt het er binnen een kwartier weer uit. Dus kleine beetjes af en toe.
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 09 Jan 2015, 11:39

Ik neem aan dat je weet dat oude honden kwetsbaarder (kunnen ) zijn ?
En dan doel ik o.a op mogelijke uitdroging
Ik zou het gedrag dus ook goed in de gaten houden (sufheid )
Sterke met de oude baas  ;)
Valerie
3-sterren

Berichtdoor Valerie » Vr 09 Jan 2015, 12:13

ja, dat weet ik. Onze Astor is een Duitse herder van 10 jaar. Dus dat is ook hetgene waar ik wat schrik voor heb. Maar als het er elke keer als hij drinkt uitkomt, heeft het ook weinig nut. Dan kan ik hem beter kleine beetjes geven meerdere keren per dag  :-\ Normaal gezien geef ik ze 1 of 2 x per dag geitenmelk met water omdat hij al zo weinig drinkt.... en daar hebben we het afgelopen jaar ook al ellende mee gehad.

Suf is hij niet, hij kan nog springen naar een koekje  ;) Al moet ik zeggen dat een nacht slecht/bijna niet slapen niet zo voor hem is. Vroeger was hij dan humeurig en dat betert er niet op. Hij ligt nu gelukkig languit te slapen (en snurken) op z'n mand voor de houtkachel.
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Za 10 Jan 2015, 12:26

Valerie schreef:ja, dat weet ik. Onze Astor is een Duitse herder van 10 jaar. Dus dat is ook hetgene waar ik wat schrik voor heb. Maar als het er elke keer als hij drinkt uitkomt, heeft het ook weinig nut. Dan kan ik hem beter kleine beetjes geven meerdere keren per dag  :-\ Normaal gezien geef ik ze 1 of 2 x per dag geitenmelk met water omdat hij al zo weinig drinkt.... en daar hebben we het afgelopen jaar ook al ellende mee gehad.

Suf is hij niet, hij kan nog springen naar een koekje  ;) Al moet ik zeggen dat een nacht slecht/bijna niet slapen niet zo voor hem is. Vroeger was hij dan humeurig en dat betert er niet op. Hij ligt nu gelukkig languit te slapen (en snurken) op z'n mand voor de houtkachel.

Bedoel je dat je problemen met geitenmelk hebt gehad?  ???
Dat doe ik al zo lang ik geiten heb (bijna 30 jaar) en nog nooit problemen mee gehad. Overigens geef ik wel water met wat geitenmelk en niet andersom.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”