5 enge heddurs

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

5 enge heddurs

Berichtdoor Barfplaats

Semmetje
1-ster

5 enge heddurs

Berichtdoor Semmetje » Ma 05 Jan 2015, 22:23

Ik plaats bijna nooit iets  op dit forum ( waarvoor sorry, ik ben meer een lezer dan een poster :-[ ) maar deze wilde ik toch even delen!  :biggrin2:

Ik vind dit erg mooi om te zien...

http://www.bekijkdezevideo.nl/video/2585/op-straat-lopen-begeleid-door-5-lijfwachten
robbiekomvoor
5-sterren

Re: 5 enge heddurs

Berichtdoor robbiekomvoor » Ma 05 Jan 2015, 22:34

Ik vind het vreselijk >:(
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren

Berichtdoor DJ_Doerak_Tucker » Ma 05 Jan 2015, 22:42

Ik vind het niet mooi om te zien. Smaken verschillen  ;).
Semmetje
1-ster

Berichtdoor Semmetje » Ma 05 Jan 2015, 22:44

robbiekomvoor schreef:Ik vind het vreselijk >:(

Oeps...  :-\
Mag ik vragen waarom?
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Ma 05 Jan 2015, 22:46

Echt blij zijn ze niet in mijn ogen. Vraag me af hoe dat er in "getraind" is.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Ma 05 Jan 2015, 22:52

Deze man traint zijn honden met stroombanden om, heb meer filmpjes van hem gezien.
:( :-\
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren

Berichtdoor DJ_Doerak_Tucker » Ma 05 Jan 2015, 22:57

miik schreef:Deze man traint zijn honden met stroombanden om, heb meer filmpjes van hem gezien.
:( :-\

:( >:( Bah.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Ma 05 Jan 2015, 22:58

Het filmpje duurde me wat te lang. Heb er doorheen geskipt.

Ik vind het ook wel mooi om te zien. Er zijn dingen die ik mooier vind. Maar zo'n geheel. Ja :)
Zag dat een van de honden ook geaaid werd. Dus laat mij hopen dat dit positief getraind is.

Edit: met stroom band dus. Nu vind ik dat altijd zo'n moeilijke..
Of de honden 'niet blij' zijn weet ik niet. Ze lopen gewoon rustig en ontspannen. Staart laag. Zo lopen ze hier ook als we "gewoon" gaan lopen. Niet iedere wandeling is blij rennen en rauzen.

Ik vraag me wel af waarom het moet. Loslopen naast een drukke weg.
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Di 06 Jan 2015, 00:15

Wat heeft de meest rechtse hond nou toch om zijn nek, met die spriet omhoog? Rechts van achter gezien dus?

Ik vind het een slaafs, gedrukte indruk maken. Misschien is het helemaal niet zo maar zo komt het wel over op mij.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Di 06 Jan 2015, 00:38

keetje schreef:Wat heeft de meest rechtse hond nou toch om zijn nek, met die spriet omhoog? Rechts van achter gezien dus?

Een stroomband met antenne... De man die loopt versnelt en/of stapt opzij en als er dan ruimte ontstaat tussen hem en de honden, dan krijgt de hond een correctie (niet op dit filmpje te zien). Daarom lopen die honden zo beknepen en willen ze het liefste zo dicht mogelijk tegen hem aan lopen... kijk maar naar die rechtse hond met die spriet.

Nadia schreef:Zag dat een van de honden ook geaaid werd. Dus laat mij hopen dat dit positief getraind is.

Volgens mij niet... die eerste aai komt totaal geen reactie op. En de aai later (3:45min) duiken ze zelfs weg voor hem.....

Of ze blij zijn ? in ieder geval hoge dosis stres in mijn ogen...
Bij 4:38 moeten ze gaan liggen, en je ziet ze tongelen, weg kijken en slikken... allemaal stressignalen.... :-\
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 06 Jan 2015, 07:20

wat een onzin om met 5 honden los te lopen ook nog eens langs een weg..
zie geen hond kwispelen, lopen gebukt.. zien er behoorlijk ongelukkig uit..
zie ook geen reactie op een 'aai'...
mijn jongens lopen ook wel zo, maar die kwispelen en lopen vrolijk te huppelen en zien er wel gelukkig uit
dit filmpje ook op fb gezien en de reacties van geweldig zijn niet te tellen.... :(
ik vind dit vere van mooi.....eerder triest
Laatst gewijzigd door me and my boys op Di 06 Jan 2015, 07:22, 1 keer totaal gewijzigd.
El_Kato
5-sterren

Berichtdoor El_Kato » Di 06 Jan 2015, 07:26

Ik vind het er ook niet ontspannen uitzien. En met de uitleg van Miik snap ik ook waarom ze zo akelig dicht om hem heen lopen.......  :-X
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Di 06 Jan 2015, 07:39

Jammer dat dit de manier van trainen hiervoor is bij deze man. Over stress signalen bij af moeten gaan die zijn hier legio. Meneer wil rennen en sjezen etc. zit en af wil hij absoluut niet. Hoewel met beloning aangeleerd ofwel met beloning... bij zo'n hond gebruik ik jij wilt los? Pas als je gaat zitten al duurt dat 20 minuten. Dus hier veel stress signalen zo van blehhhhhh zitttttt saaaaaaiiii. En niet omdat ik mijn hond gestraft heb. Ik onthoud hem slechts wat leuks als hij niet gaat zitten.

Tijdens trainingen is hij wel super gehoorzaam en snel en happy, maar luisteren waar je kunt rennen en spelen is stom bij het gekke beest.
Laatst gewijzigd door Lil op Di 06 Jan 2015, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Di 06 Jan 2015, 07:57

Mijn honden willen niet graag tegen elkaar aanlopen, dat vind ik al heel onnatuurlijk uitzien op het filmpje.
Wat me opvalt tegen het eindel gaat de linkse hond even richting vrouw met witte jas. De vrouw zegt vrolijk hoi naar die hond.
De hond duikt helemaal inelkaar van schrik? en plakt gelijk weer tegen de rest aan zo gauw die kan.
Semmetje
1-ster

Berichtdoor Semmetje » Di 06 Jan 2015, 08:05

Ah, een stroomband dus... die had ik even gemist...  >:(

Ik dacht toen ik dat filmpje zag:

Dit is een bewuste training, niet opgenomen door een spontane voorbijganger, maar door iemand die erbij hoort.
Met 5 rustige honden die af en toe een aai over de bol krijgen....
Laten zien dat ze braaf bij de leider blijven in een drukke straat (dus geen dagelijks ritueel, echt een oefening)

Maar nu jullie zeggen dat er stroombanden gebruikt worden, kijk ik meteen anders tegen dit filmpje aan....
En nu is mijn reactie over het filmpje ook: Gátver.

Sorry dat ik het geplaatst heb. Zo'n trainingsmethode verdient geen aandacht....
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”