Pens komt weer naar boven

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Wodans avonturen
3-sterren

Berichtdoor Wodans avonturen » Wo 31 Dec 2014, 17:30

Wodan heeft zojuist z'n pens voor het eerst in 1 stuk gekregen. Hij kauwt er heel lang op, maar scheurt er geen stukken af ofzo. Hij heeft dan ook meerdere keren een te groot stuk doorgeslikt terwijl de andere helft nog eraan vast op de vloer lag en hij dus weer een stuk eruit werkte... Kotste zeg maar. Is dit erg? Voortaan in stukken snijden?
luka en kira
5-sterren

Re: Pens komt weer naar boven

Berichtdoor luka en kira » Wo 31 Dec 2014, 17:32

Hier krijgen ze het altijd in stukken. Dat bevalt een stuk beter!  ;)
Hylos
5-sterren

Berichtdoor Hylos » Wo 31 Dec 2014, 17:50

Dat heb ik idd wel vaker gehoord dat als ze het in 1 keer opslurpen het er (soms meerdere malen) weer uit komt  :biggrin2:

Ik doe het meestal ook in stukken want mijn hond is een hele voorzichtige eter maar pens wil hij nog wel eens zo naar binnen slurpen.
Mocht je dit niet willen dan zou je kunnen proberen het ergens aan vast te maken of zo
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 31 Dec 2014, 18:12

Hier gebeurde dat ook, mij te vaak. Dat er half stikkende honden in mijn huis lagen. En waarbij ik ook wel eens een lap uit de strot heb moeten trekken. Dus nu krijgen ze het in stukken van een cm of 10.
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Wo 31 Dec 2014, 19:46

Hier om dezelfde reden ook stukken. Dat bevalt prima. :)
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Wo 31 Dec 2014, 20:15

Hier ook kleinere stukken of gemalen. Grotere stukken geeft precies het effect wat jij beschrijft. Pens is te lekker, dat moet zsm naar binnen, domme hond.
Wodans avonturen
3-sterren

Berichtdoor Wodans avonturen » Do 01 Jan 2015, 12:42

Duidelijk, voortaan in stukken dus!
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Do 01 Jan 2015, 19:25

Ik geef ook kleinere stukken. De pens gaat in een vloek in een keer naar binnen. Uitkotsen heb ik weliswaar nooit meegemaakt, maar als hij toch niet dienst doet als tandenborstel dan snij ik het net zo lief in stukken om eventuele problemen te voorkomen.
Liekjes Castor
1-ster

Berichtdoor Liekjes Castor » Do 01 Jan 2015, 20:05

En eventueel ophangen in de tuin ofzo? Doe ik ook met mijn Mechel ( in zijn kennel), wel zo dat hij er normaal bij kan maar hij moet er wel extra voor werken  ;)
Wodans avonturen
3-sterren

Berichtdoor Wodans avonturen » Vr 02 Jan 2015, 08:05

Liekjes Castor schreef:En eventueel ophangen in de tuin ofzo? Doe ik ook met mijn Mechel ( in zijn kennel), wel zo dat hij er normaal bij kan maar hij moet er wel extra voor werken  ;)

Leuk idee! Waar hang je het aan op? Vleeshaak lijkt me niet echt veilig ;)
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Vr 02 Jan 2015, 09:39

Wodans avonturen schreef:Leuk idee! Waar hang je het aan op? Vleeshaak lijkt me niet echt veilig ;)

Gat in pens prikken en met bv sysal touw vastknopen. ;)
Annemarie Rijnveld
5-sterren

Berichtdoor Annemarie Rijnveld » Vr 02 Jan 2015, 14:16

Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

ik heb geprobeerd de pens vast te binden, (gat erin plus een stuk touw) maar mijn honden rukken de pens in één keer er vanaf, om het dan alsnog in een keer door te slikken.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 02 Jan 2015, 14:21

Annemarie Rijnveld schreef:Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

ik heb geprobeerd de pens vast te binden, (gat erin plus een stuk touw) maar mijn honden rukken de pens in één keer er vanaf, om het dan alsnog in een keer door te slikken.

wat een monsters  :-X :biggrin2:

Is ook de reden waarom ik geen penslap ophang. Niets is stevig genoeg. Mijn honden zijn dan misschien niet zo groot maar wel verbluffend sterk.
Wodans avonturen
3-sterren

Berichtdoor Wodans avonturen » Vr 02 Jan 2015, 16:37

Annemarie Rijnveld schreef:Ik geef de grote pensstukken half bevroren, er wordt dan goed op gekauwd en niets naar binnen gezogen...geef ik de pens geheel ontdooid dan heb ik hier ook half stikkende honden, meestal weten ze het zelf wel op te lossen, maar tis geen leuk gezicht  :o...

Krijgen ze geen diarree van de kou?
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Vr 02 Jan 2015, 18:32

Theoretisch(want ik heb het nooit geprobeerd) niet, denk ik; het is dan nog dusdanig bevroren dat ze er op moeten kauwen, omdat het niet zo ingeslikt kan worden. Door het kauwen ontdooit het, en zou het niet bevroren in de maag komen.
Het lijkt mij wel dat ze dan een hele koude snavel krijgen.

Ik knipte het voor Sem, Lizzy en Luna ook in stukken. Voor Bono niet; hij nam er wel keurig de tijd voor
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”