Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3049213
Heeft iemand tips voor wintertenen?
Mijn oudste dochter heeft dat 2 jaar terug opgelopen , het is nu aan beide voeten der kleine teentje maar breid zich uit naar de teen ernaast.
Ze heeft al van vsm zalf helpt niks, warm/ koud bad helpt even, het enige wat helpt is koel houden, maar ja dat is ook wat , ik heb al gegoogled en eigenlijk niks anders gevonden nog dus dacht zet het toch even hier op bp zijn nog wel is bruikbare tips .
Het jeukt vreselijk en krabben doet pijn
Door Too
#3049223
Wisselbaden, goed afdrogen en insmeren met een lik lekker vette zalf waar je 1 of 2 druppels rozemarijnolie aan toevoegt, katoenen sok erover heen en de volgende ochtend voel je (ik iig wel) al een fikse verbetering

Echt ik heb een heleboel dingen geprobeerd. . ja ook die ene  :D  voor mij werkt dit t best

En natuurlijk zorgen dat je voeten niet te koud worden, bloedsomloop ondersteunen met bv paardenkastanje of ginkgo biloba tabletten -daar moet je eigenlijk al eerder in t seizoen, sept/okt mee starten-
Gebruikersavatar
Door Dian
#3049225
inderdaad wisselbaden. Ik heb 1x wintertenen gehad en het ging daar wel mee over. Het heeft een beetje een saunaeffect. Zo uit de warmte in dat steenkoude bad. Je voelt je poriën opentrekken en daarna had ik lekker warm
Door Tanna
#3049250
Vsm Abroflor Gel

Abroflor gel bestaat uit 10 % Abrotanum en voor 88 % uit Hamamelis Virginiana destillaat. Abrotanum is de Latijnse naam voor “citroenkruid”. Hamamelis Virginiana is de Latijnse naam voor “Amerikaanse toverhazelaar”. De Amerikaanse toverhazelaar heeft geneeskrachtige werkingen. Het helpt erg goed tegen bloedsomloopproblemen. Dit is erg gunstig voor wanneer je wintertenen hebt.

Vsm Abroflor zal het branderige en jeukende gevoel weghalen. Ook verzacht het rode plekken. De zalf mag je maximaal 3 keer per dag opsmeren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3049260
Voor je je sokken aandoet, gaasjes om je tenen.. Bij mij is het een combinatie van zweetvoeten+kou, met gaasjes heb ik geen zweetvoeten, dus worden ze ook niet koud. Papiertjes gaan krullen, uit elkaar vallen en worden vies....
Gewoon zo'n pak 10x10 gaasjes, in de lengte opvouwen en tussen je tenen weven.. Het is echter wel een voorzorgsmaatregel, dus misschien dat het nu niet meer helpt..
Gebruikersavatar
Door kiara
#3049274
Dank jullie wel alvast  ;) ik laat vanavond haar dit topic lezen
En Tanna die zalf heeft ze helpt niet zegt ze, wisselbaden heeft ze ook gedaan helpt ook niet zegt ze, maar ja eigen kind kennende heeft ze het misschien niet vaak genoeg gedaan of als het al te laat is  ::)
Ze is ook heel vaak in de kou buiten bezig ( heeft 4 paarden/ schapen/ kippen/ honden)
En het nodige werk daar, ze heeft nu wel goede warme laarzen, maar daarvoor ( 1 week geleden) had ze ook wel goede laarzen maar die waren lek gegaan, dus leed is al geschied.
Ik had ook gelezen op Google dat je er nooit echt meer vanaf komt, ze zijn ook een keer ( 2 jaar terug) bijna of misschien wel hellemaal bevroren geweest met der werk
Maar geef de tips door
Bedankt nogmaals
Door Lil
#3049279
Hoe het met tenen moet weet ik niet. Ik heb het met mijn bovenbenen. Drie jaar geleden is die ellende begonnen. Ik zorg nu dat het niet meer koud wordt, want de rest hielp allemaal niet. Dus draag nu altijd een panty/maillot/wielrennersbroek etc onder mijn broek en dat gaat super.
Dus ik zou met sokken ook iets doen zodat het niet meer koud wordt.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3049280
Ik heb het echt heel erg gehad, maar nu 'al' 2 jaar niet.. *klopt even goed af*
Misschien er niet vanaf komen, maar doordat ik er op 'goede' manier mee omga begint het niet  ;)
Door Lil
#3049282
Fenixjuh schreef: Ik heb het echt heel erg gehad, maar nu 'al' 2 jaar niet.. *klopt even goed af*
Misschien er niet vanaf komen, maar doordat ik er op 'goede' manier mee omga begint het niet  ;)
Ja, dat is hier dus precies hetzelfde.  ;)
Door suzanne 1
#3049286
misschien eens merinowollen sokken proberen. Die reguleren de warmte..... lekker warm en je gaat er dus niet in zweten (wat daarna juist voor koude voeten zorgt).
Door Martine-Tom
#3049307
Lil schreef: Hoe het met tenen moet weet ik niet. Ik heb het met mijn bovenbenen. Drie jaar geleden is die ellende begonnen. Ik zorg nu dat het niet meer koud wordt, want de rest hielp allemaal niet. Dus draag nu altijd een panty/maillot/wielrennersbroek etc onder mijn broek en dat gaat super.
Dus ik zou met sokken ook iets doen zodat het niet meer koud wordt.
Dat dus  :)
Ik heb het met mijn vingers en onderbenen, 2 jaar geleden uren in de vrieskou gelopen zonder al te warme kleding en sindsdien is het raak. Nu gewoon voorkomen door warme kleding te dragen, en gek genoeg, als ik een spijkerbroek draag heb ik er sneller last van als dat ik een jurk met legging draag...
Door zurca
#3049363
Martine-Tom schreef: en gek genoeg, als ik een spijkerbroek draag heb ik er sneller last van als dat ik een jurk met legging draag...
Neehoor..is niet gek....
Met alleen een spijkerbroek en zeker een wat strak model heeft de kou en de wind "vrij spel" en is je huid eigenlijk amper beschermt.
Met legging en jurk heb je een laagje tussen je huid en de buitenlucht, tussen dat laagje blijft warme lucht hangen.

Ik heb dus precies hetzelfde, winterbenen. (op mijn bovenbenen aan de buitenkant van mijn been) Zorg ik dat ik een legging oid aan heb, een wat wijd model broek en dan een lange jas dan heb ik nergens last van. Alleen een spijkerbroek en korte jas is gegarendeerd ellende....
Ik zoek dus nog een oplossing voor op de fiets want de jas die ik heb komt dan omhoog en vorige winter had ik er weer enorm last van. Een lange jas waarmee ik kan fietsen zou dus ideaal zijn maar heb nog niet zoiets gevonden.

Bij wintertenen zou ik zo'n zelfde iets proberen. Laarzen/schoen miss. een maatje te groot en goede warme sokken. Schoenen maatje te groot zodat er warmte in de schoen kan blijven hangen en de tenen niet krap/strak tegen de rand zitten.
Door Nadia
#3049367
Lil schreef: Hoe het met tenen moet weet ik niet. Ik heb het met mijn bovenbenen. Drie jaar geleden is die ellende begonnen. Ik zorg nu dat het niet meer koud wordt, want de rest hielp allemaal niet. Dus draag nu altijd een panty/maillot/wielrennersbroek etc onder mijn broek en dat gaat super.
Dus ik zou met sokken ook iets doen zodat het niet meer koud wordt.
Vraagt zich af of dat dat gene is wat ik op mijn bovenbenen heb. Na wandeling in de kou jeuken mijn bovenbenen heel erg. En zijn wat paarsig
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3049374
zurca schreef: Neehoor..is niet gek....
Met alleen een spijkerbroek en zeker een wat strak model heeft de kou en de wind "vrij spel" en is je huid eigenlijk amper beschermt.
Met legging en jurk heb je een laagje tussen je huid en de buitenlucht, tussen dat laagje blijft warme lucht hangen.

Ik heb dus precies hetzelfde, winterbenen. (op mijn bovenbenen aan de buitenkant van mijn been) Zorg ik dat ik een legging oid aan heb, een wat wijd model broek en dan een lange jas dan heb ik nergens last van. Alleen een spijkerbroek en korte jas is gegarendeerd ellende....
Ik zoek dus nog een oplossing voor op de fiets want de jas die ik heb komt dan omhoog en vorige winter had ik er weer enorm last van. Een lange jas waarmee ik kan fietsen zou dus ideaal zijn maar heb nog niet zoiets gevonden.

Bij wintertenen zou ik zo'n zelfde iets proberen. Laarzen/schoen miss. een maatje te groot en goede warme sokken. Schoenen maatje te groot zodat er warmte in de schoen kan blijven hangen en de tenen niet krap/strak tegen de rand zitten.
Ik heb een jas van Berghaus tot mn knieen, die aan de onderkant omhoog kan worden geritst waardoor je toch profijt hebt van je lange jas en normaal kunt fietsen. :)
Door zurca
#3049376
Nadia schreef: Vraagt zich af of dat dat gene is wat ik op mijn bovenbenen heb. Na wandeling in de kou jeuken mijn bovenbenen heel erg. En zijn wat paarsig
Het begint bij mij met rode bulten, alsof ik flink gestoken ben door een mug. Die bulten worden echt vurige, warm en rood en jeuken!!(en krabben doet dan weer zeer) Als dat na een aantal dagen/week over is krijg ik blauwe plekken. Tot dieppaars toe en ook pijnlijk
Als het goed raak is dan zijn heel de buitenkant van mijn bovenbenen de klos en als het dan zo blauw is lijkt het wel alsof ik een pak slaag heb gehad ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door