Supermarkten zelfs met kerstmis open

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

inge58
5-sterren

Berichtdoor inge58 » Do 25 Dec 2014, 19:52

Ik vind het echt raar,maar ik ben misschien wat van de oude stempel.
Vinden jullie dat nu nodig,dat zelfs eerste kerstdag de supermarkten open zijn?

Tweede kerstdag de meubelboulevards etc. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar ik blijf het vreemd en onwennig vinden.
Mandarijn
5-sterren

Re: Supermarkten zelfs met kerstmis open

Berichtdoor Mandarijn » Do 25 Dec 2014, 20:07

Dan ben ik ook van de oude stempel. En het ergste is misschien nog wel dat ze bij de supermarkt gewoon aanschuiven voor een parkeerplaats, boodschappenwagentje en kassa.  :-X
lianneke
5-sterren

Berichtdoor lianneke » Do 25 Dec 2014, 20:10

Het is de tijdgeest denk ik.
Ik heb soms (best vaak) moeite met de geest van deze tijd.
Voor mij hoeft het niet.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 25 Dec 2014, 20:13

Van mij hoeft het ook niet. Je hebt tijd zat om er rekening mee te houden dat er sluitingsdagen zijn. Ze komen niet onverwacht zeg maar. Dus dan zorg je maar dat je je zooi in huis hebt. En zo niet, zul je vast niet verhongeren.
Dus wat mij betreft...achteruit met die zogenaamde geweldige 24uurs economie.
DJ_Doerak_Tucker
5-sterren

Berichtdoor DJ_Doerak_Tucker » Do 25 Dec 2014, 20:22

Bij ons op het vakantiepark zijn we als parkshop 365 dagen geopend. Soms wat aangepaste sluitingstijden als het rustig is, zelfs daar is geen begrip voor... Daar kan ik dan weer geen begrip voor hebben. Wat Angelique zegt, als je het wéét kun je er toch rekening mee houden?? Dat we met de feestdagen open zijn vind ik niet raar, mensen willen bij ons broodjes halen e.d. Gewone supermarkten hoeven van mij ook echt niet open.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Do 25 Dec 2014, 20:23

Mij boeit het niet. Zolang werkend personeel maar wel voorkeur kan aangeven of ze wel/niet willen werken. In de zorg gaat ook alles door ;)
Er zijn genoeg mensen die niets om kerst geven en staan te springen om de extra toeslag van het werk ;)
kakocavi
5-sterren

Berichtdoor kakocavi » Do 25 Dec 2014, 20:29

Geen problemen mee. Het gaat maar om een paar supermarkten, en ik heb er geen last van als die open zijn. Ik kan me voorstellen dat het wel handig kan zijn als je toevallig iets belangrijks bent vergeten voor je kerstdiner bijvoorbeeld. En als dat niet zo is en je wilt geen boodschappen doen met kerst, dan ga je gewoon niet. Ik vind het nergens voor nodig om dan voor anderen te gaan bepalen dat ze ook maar niet moeten gaan. Van mij mag iedereen dat lekker zelf weten.
inge58
5-sterren

Berichtdoor inge58 » Do 25 Dec 2014, 20:29

Nadia schreef:Mij boeit het niet. Zolang werkend personeel maar wel voorkeur kan aangeven of ze wel/niet willen werken. In de zorg gaat ook alles door ;)
Er zijn genoeg mensen die niets om kerst geven en staan te springen om de extra toeslag van het werk ;)

Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
In de toekomst zal het geen vrije keus meer zijn,dan wordt men gewoon ingeroosterd met kerst,en de toeslagen gaan er ook vanaf....
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Do 25 Dec 2014, 20:34

inge58 schreef:Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
In de toekomst zal het geen vrije keus meer zijn,dan wordt men gewoon ingeroosterd met kerst,en de toeslagen gaan er ook vanaf....

Tja dan is dat maar zo. Kijk voor MIJ hoeft het niet. Maar zo veel  beroepen werken met kerst.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Do 25 Dec 2014, 20:35

inge58 schreef:Maar precies deze zaken liggen onder vuur!
Tja, het is de huidige maatschappij, voor mij persoonlijk is het ook onzin, vind het niet nodig dat ze open zijn, zelfde met de zondagen, hoeft voor mij ook niet...Er zijn hier ook supers die bewust niet open zijn op zondag omdat er in 7 dagen net zoveel omzet gemaakt word als in 6...
K&D
5-sterren

Berichtdoor K&D » Do 25 Dec 2014, 20:37

Van mij hoeft het ook niet. Maar ik ben bang dat we het zullen moeten accepteren. Net als alle tv reclames die bij de commerciëlen...25 jaar geleden werden we al gewaarschuwd voor Amerikaanse toestanden, en we hebben het inmiddels volop. Gelukkig hebben we nu opnameapparatuur en kunne we ze makkelijk skippen. Met de 'ouderwetse' videorecorder was dat wat meer werk.

Dat er in de zorg etc 24/7 werk te doen is, dat is nooit anders geweest. En in het weekend een toeslag...dat zal op termijn onhoudbaar zijn.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Do 25 Dec 2014, 20:41

Tsja hier wordt ook gewerkt met kerst, niks geen toeslagen, je hebt zelf gekozen voor werk in deze branche en moet de feestdagen dus ook met je collega's verdelen. Het overgrote deel van NL viert kerst maar als je bijv moslim bent kan ik me voorstellen dat je het prettig vindt om gewoon op donderdag boodschappen te kunnen doen.
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Do 25 Dec 2014, 20:43

Hier in het winkelcentrum was niemand open behalve de islamiet en daar waren een aantal mensen in de winkel.

Ik heb er geen moeite mee, ga ook wel eens op zondag naar de winkel.
CindyMayella
5-sterren

Berichtdoor CindyMayella » Do 25 Dec 2014, 20:49

Idd Moslims vieren geen kerst en andere feestdagen die wij wel vieren.... Hier bij de AH is het grootste deel Moslim dat op deze dagen werkt.... Het rare vind ik alleen, dat, de kids van Moslims wel vrij krijgen voor het suikerfeest maar de rest van de kids niet van de basisschool..... Vind eigenlijk dat ze 1 lijn moeten trekken..... Voor de rest maakt het me eigenlijk niets uit, wel makkelijk als je idd iets vergeten bent..... Hou mezelf aan 1ste kerstdag, gewoon lekker vrij en genieten......
Suzanne
5-sterren

Berichtdoor Suzanne » Do 25 Dec 2014, 21:11

inge58 schreef:Ik vind het echt raar,maar ik ben misschien wat van de oude stempel.
Vinden jullie dat nu nodig,dat zelfs eerste kerstdag de supermarkten open zijn?

Tweede kerstdag de meubelboulevards etc. Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar ik blijf het vreemd en onwennig vinden.

Belachelijk ;-(

Zelfs voor mensen die niet aan kerst doen... sorry...

Maar, dat vind ik ook van die zondag-openstelling (een zondag voor kerst uitgezonderd dan).

"Het gaat er niet om of de winkels open zijn maar of je nog wat nodig hebt."

Suzanne
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”