spiervlees?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

spiervlees?

Berichtdoor Barfplaats

Sky.Daro
2-sterren

spiervlees?

Berichtdoor Sky.Daro » Ma 22 Dec 2014, 20:03

Bij vraag en aanbod zie ik voornamelijk vleesbot en orgaan voorbij komen. Echt spiervlees veel minder. Waarom is dit, welk spiervlees voeren jullie en waar halen jullie het vandaan?
Ruisje
5-sterren

spiervlees?

Berichtdoor Ruisje » Ma 22 Dec 2014, 21:30

Hert, guanaco (lama), runderlappen, paard, fazant, gans, zwaan en kalkoen. Behalve de kalkoen (haal ik bij de poelier), allemaal mooi spiervlees via lijntjes hier.
malimaniac
4-sterren

Re: spiervlees?

Berichtdoor malimaniac » Di 23 Dec 2014, 09:29

Ik voer hert, paard, rund, lam, geit, kalkoen, eend. Komt allemaal van lijntjes of degomeat. Merk wel dat er steeds meer gemalen spiervlees aangeboden wordt. Ben daar niet zo kapot van. Ook wordt het steeds duurder. Voorheen kocht ik geen vlees boven de €3,00 dat heb ik al bij moeten stellen naar €4,-
Ligaa
5-sterren

Berichtdoor Ligaa » Di 23 Dec 2014, 10:35

Ik voer ook paard, wilde gans, guanaco/lama, kangoeroe, haas als het er is, hert, rund en zwaan. Eend, kip en konijn komt er tam of plof niet in dus dat valt al af. €4,50 is wel echt mijn max, en dan moet het heel mooi vlees zijn. Er gaat hier zo'n 5 kg in de maand door aan spiervlees dus dat is nog wel te doen, twee euro extra voor iets duurder vlees kan hier nog wel een keer uit. ;D

Gemalen voer ik ook niet.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 24 Dec 2014, 22:40

Afhankelijk van het aanbod, op dit moment heb ik hert, guanaco, konijn, wilde gans. Andere momenten heb ik ook paard, kalkoendij, ree. Een enkele keer heb ik rund of lam. Gemalen vlees voer ik niet. Het vlees komt van lijntjes, degomeat, jager, slachter. Goed bevleesd zalmlijf valt bij mij ook onder spiervlees trouwens. Die haal ik bij voorkeur op de markt. Iets duurder maar wel veel visvlees.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”